Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
juliomariner schreef:nee het is dom de dieren denken te kunnen verzorgen zonder voldoende fondsen, otw niet vooruit kijken. Daarbij hoeft dat helemaal geen bankier te zijn om fondsen te kunnen werven alleen maar mensen met een beetje zakelijk inzicht.
.. jury schreef:De link verwijst naar een artikel/filmpje van hartje zomer.
Volgens mij heb ik hier 3 jaar geleden een onderlinge wedstrijd gejureerd (toen was het ook zo warm) en was er toen al sprake van dat ze weg moesten.
Zoals ik mij herinner en nu ook in het artikel lees was het een pensionstal/manege met een hoop vrijwilligersgehalte.
Ik kan mij dus niet aan de indruk ontrekken dat er door de mensen zelf niet adequaat gereageerd is door aan sponsorwerving te doen of eerder te zoeken naar nieuwe eigenaren van de paarden.
Nu zou alles in 1 week alsnog geregeld moeten worden?
justme188 schreef:Naar aanleiding van alle negatieve berichten hier op bokt, heb ik eens een bezoekje gebracht aan de paardenopvang, ik woon toch in de buurt. Heel vriendelijk ontvangen en rondgeleid door een vrijwilliger en inderdaad de gebouwen zijn niet optimaal, de stallen echter zijn vrij ruim en de paarden komen veel buiten en er is veel weidegang.Beter dan op menige pensionstal waar paarden 23 uur in de box staan, maar dat is een ander verhaal. Dat het bestuur geen verstand van zaken zou hebben, kan ik, als paardenkenner, jullie geen gelijk geven. De in de paardensport toch heel bekenden namen als Jan van de Kuijlen (hoefsmid) en Ronald Aalders (jurist/hoefsmid) maken deel uit van het bestuur. Ik heb het ff nagecheck bij de Kamer van koophandel . Ik heb het gevoel dat de gemeente gewoon een datum heeft genoemd om er geen 10 jaren plan van te maken en dat de paardenopvang er serieus werk van gaat maken om een andere locatie te vinden. En Coltje dat er op paarden gereden wordt die zware artrose, hoefkatrol en bevangen zijn geloof ik niks van, ik heb geen kreupel paard gezien en verder zien ze er gezond uit.