Hans en zijn vrouw Diana van Bedaf organiseerden op hun dressuurstal in Etten-Leur op 11 en 12 december het evenement ‘Dressuur voor Kika’ vanwege de goede tijding over het genezen van hun 7-jarig zoontje Chiel van leukemie. Wat als een idee voor een eenvoudige lesmiddag begon, werd een fantastische tweedaagse waar heel veel paardenmensen hun steentje aan bijdroegen. Kirsten Beckers, Eric van de Wildenberg, Johan Hamminga, Marjan Dorresteijn, allemaal waren ze er.
Met vaardige hand leidde spreekstalmeester en veilingmeester Johan Wilbrink het programma en de veiling voor Kika naar ongekende hoogten. Een uur les van Edward Gal bracht €1250,- op, gekocht door Coby van Baalen! Ze stapte voor de gelegenheid ook weer voor het eerst zelf in het zadel en werd gecoacht door Johann Hinnemann. “Dit is ook niet zo maar een show-avond, maar een hele speciale, met opbrengst voor Kika, kinderen kankervrij. Ik heb deze rotziekte van heel dichtbij meegemaakt en het trainen van mijn leerlingen en ook weer het zelf rijden heeft mij altijd enorm op de been gehouden”, zei Coby. “Het minste wat je nu kunt doen, is iets proberen bij te dragen voor de genezing van kinderen.” De voorlopige opbrengst voor Kika was op zaterdagavond al €25.000,-
Hans van Bedaf zegt “We zijn gespaard gebleven voor het ergste en ik vind het fantastisch dat zoveel mensen dit met ons hebben willen gedenken en iets hebben willen doen voor Kika, zodat er nog veel meer kinderen zullen genezen.”
Ik heb zelf meegereden met de proefgerichte training, netjes georganiseerd dat soort evenementen mogen van mij vaker gehouden worden op die manier! er blijkt in ieder geval genoeg animo voor te zijn
Het was echt een super toffe avond. Ik heb genoten! Super dat het zoveel geld opgehaald is en dat de winnaar van de reis naar polen (die verloot werd onder de kaartkopers) geschonken is aan hans en diana en dat de kosten voor de kinderen ook vergoed worden door hun. Echt super!! Ze verdienen het!
Wij waren daar ook. Geweldige avond. Respect voor alle ouders die dit hebben meegemaakt!
annetmulder
Geplaatst: 14-12-10 11:22
Wij waren daar ook. Geweldige avond. Respect voor de ouders die dit hebben meegemaakt en die avond aanwezig waren! Respect voor Coby, die toch na haar ziekte, een clinic verzorgde en tijdens de veiling een groot bedrag bood op een les! Respect voor alle deelnemers en organisatie. Top top top.