Zoektocht naar nieuwe Totilas begonnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Zoektocht naar nieuwe Totilas begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 15:07

nrc.nl

Afbeelding

Totilas - Foto: http://www.sjoert.com

Edward Gal en Kees Visser zijn samen op zoek naar een opvolger van Totilas. Dat zeggen de voormalig berijder en voormalig eigenaar van het wereldberoemde dressuurpaard vandaag in een gesprek met NRC Handelsblad. De twee zoeken „een soepel bewegend paard met drie gangen”. Zij hebben fokkerijen in Spanje, Denemarken, Zweden, Zwitserland, Oostenrijk en Duitsland bezocht.

Vorige maand maakte Visser bekend dat hij Totilas had verkocht aan de Duitse paardenhandelaar Paul Schockemöhle. Volgens insiders gaat het om een bedrag van tien à vijftien miljoen euro. Het bericht veroorzaakte wereldwijd opschudding, omdat het populaire duo even daarvoor drie gouden medailles had gewonnen bij de Wereldruiterspelen in Kentucky. „Er ontstond een beeld dat mijn vrouw en ik himmelhoch jauchzend door de kamer gingen na het sluiten van de deal”, zegt Visser, die hatemail ontving.

Volgens Visser zijn sommige mensen er op uit zijn vriendschap met Gal „kapot te maken”. Hij zegt dat hij de ruiter „rijkelijk gecompenseerd” heeft voor diens vakmanschap na de verkoop van Totilas. Gal ervaart de bonus niet als een vorm van genoegdoening. „Het is niet zo dat ik dacht: ‘Fijn dat geld, doe Totilas maar de deur uit’.”

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:08

Het zou wel super zijn als ze nog zo'n paard zouden vinden :D

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:09

Ik ben benieuwd of hij verder gaat met Bodyguard...

Avalon_

Re: Zoektocht naar nieuwe Totilas begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:11

Pff, was even bang dat er weer een nieuw programma op tv zou komen... Na al die talentenjachten ook maar eentje voor een paard... Al zou ik dat in dit geval dat niet zo erg vinden en misschien wel gaan kijken... :)

Ben benieuwd of het gaat slagen, denk dat Totilas 1 uit duizenden is...

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:13

Citaat:
De twee zoeken „een soepel bewegend paard met drie gangen”.

Lijkt me logisch... :Y) de journalistiek van tegenwoordig...

Edit: maar even serieus, zoeken ze bij fokkerijen naar een geschikt paard? Klinkt alsof ze een heel jong paard zoeken, maar voordat Edward daarmee weer serieus meedoet, ben je nogal wat jaren verder. Er zal ook best wel gezocht worden naar een paard dat al e.e.a. gepresteerd heeft én de juiste leeftijd en ervaring heeft om direct op hoog niveau door te pakken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:19

Maaikietje schreef:
Ik ben benieuwd of hij verder gaat met Bodyguard...

dat is toch die broer van totilas?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:21

Avalon_ schreef:
Pff, was even bang dat er weer een nieuw programma op tv zou komen... Na al die talentenjachten ook maar eentje voor een paard... Al zou ik dat in dit geval dat niet zo erg vinden en misschien wel gaan kijken... :)

Ben benieuwd of het gaat slagen, denk dat Totilas 1 uit duizenden is...

_O-
Edward zooekt paard ipv boer zoekt vrouw!
Misschien nog niet eens zo'n slexht idee, wie weet wat voor talent je allemaal tegenkomt dan! haha
*ziet iedereen al zijn paard op de trailer zetten en naar de studio rijden voor een auditie*

germie

MarChak schreef:
Citaat:
De twee zoeken „een soepel bewegend paard met drie gangen”.

Lijkt me logisch... :Y) de journalistiek van tegenwoordig...

Inderdaad, die heb ik ook nog staan. 2 zelfs. Maar m'n jongste heeft wel het meeste potentieel. Ik denk alleen niet dat ze een nog niet ingereden paard zoeken, haha. Kleurtje is wel gunstig: donkerbruin met 4 witte benen en een kolletje (dus een veel mooier hoofd dan Salinero). :P :D ;)
Ik vraag me alleen af of iemand die een potentiele Totilas heeft staan deze wel wil verkopen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Ik ben er eigenlijk gewoon van overtuigd dat een paard dat correct beweegt, functioneel gebouwd is en een wil heeft om er voor te vechten. Dat Edward al van deze paarden zo naar de top kan rijden.

Die man kan zo ontzettend goed rijden, vooral de jonge paarden opleiden, dat hij dat met vrijwel alle paarden kan. Zet Edward maar eens op een paard en het dier loopt al tien keer expressiever dan dat er ooit door welke ruiter dan ook uitgereden is.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:25

quir, volgens mij heeft elke topruiter dat ;)
anky, imke en isabele werth zou ik net zo graag een keertje op mijn paard willen hebben :j

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:28

De prijzen schieten omhoog zodra die twee komen kijken......

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:31

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:32

ik is verliefd <3

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:33

wow die chinook is mooi!!!

tja ik zou ook wel wellen dat edward,anky of werth, een keer op stanley rijd haha.. lol zie ze nou niet echt op een haflinger rijden

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:34

M_D_H schreef:
quir, volgens mij heeft elke topruiter dat ;)
anky, imke en isabele werth zou ik net zo graag een keertje op mijn paard willen hebben :j

Daar ben ik het dus niet mee eens. :n
Ja, ze mogen best eens een rondje op mijn paard rond mogen tuffen hoor. :))
Maar deze ruiters krijgen niet alle paarden aan het lopen en al helemaal niet zo snel als dat Edward dat voor elkaar krijgt.

Niets zo mooi met de jonge paarden competities, gewoon al goede paarden onder de eigen ruiter, correct bewegen en goed lichaamsgebruik. Edward stapt op en deze paarden lopen direct een stuk expressiever, stuk meer door het lijf en vaak nog beter bewegen ook. Dat kan HP ook zo mooi en goed, die stapt ook op en krijgt alle paarden aan het lopen.

Anky zie ik dat niet doen, ze rijd heel correct en weet hoe ze een paard heel correct moet africhten en krijgt de paarden gereden naar wereld niveau. Alleen zijn het paarden die qua beweging nog heel "gewoon" zijn. Bij Imke precies.

Isabelle oordeel ik niet over, ik weet wel dat zij enorm goed met paarden om kan gaan die eigenlijk van nature de will to please missen. Zij krijgt deze dieren tóch zo ver om op dat niveau (zeer goed!) mee te kunnen draaien.

Nee, Totilas is één uit duizend. Edward is ook één uit duizend.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:35

Vind ik ook een goed idee, wie belt m ff?? :D Kunnen ze gelijk stoppen met zoeken hihi.

Edit: Vind trouwens dat Edward best nog wel wat potentieel op stal heeft, daar moet toch wel iets tussen zitten waarmee die evt naar Londen zou kunnen? Of zijn ze dan nog te jong?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:37

Moet je nagaan, die Chinook is pas DRIE jaar.
Geweldig dier en nu al zo'n geweldig en correct lichaamsgebruik.

Emmelie past (mijn inziens) ook redelijk in het rijtje Edward en HP thuis. Zeker qua rijden van jonge paarden!

LoveHorse15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:39

wordt wel moeilijk denk ik, zo iets vind je niet snel weer

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:40

denk dat ze nog te jong zijn...
en sister de jou heeft niet het talent om aan de top mee te draaien...

quir, dat komt omdat edward en hp donders goed weten hoe ze het er uit moeten halen...
maar dat weten anky en imke ook ;)
en bij die 2 krijgen de paarden ook net zo veel extre expresie en beweging :j
alleen zie je anky een heel stuk minder op jonge paarden :j

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:40

Als Edward en Cees aan het oriënteren zijn op een goed bewegend paard denk ik niet dat één van de twee vindt dat die mogelijke topper al bij Edward op stal staat. Wél mooi om te lezen hoe ze met elkaar omgaan, dat Cees nogmaals wil investeren in een werkelijk goed paard voor Edward en Edward van Cees die mogelijkheid weer krijgt.
Moet goedkomen denk ik dan! :Y)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:41

[quote="Snoekiej"]
Chinook, leuk paard, alleen veel te kort in de hals gereden.
Dan rij ik mijn jonge paard liever zelf eerst door, dan dat een topruiter er op klimt.
Laatst bijgewerkt door germie op 20-11-10 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:42

chinook lijkt wel op totilas <3
ik ben echt verliefd <3

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:43

Quir schreef:

Emmelie past (mijn inziens) ook redelijk in het rijtje Edward en HP thuis. Zeker qua rijden van jonge paarden!

De kunst is als ze 15 jaar zijn ook nog lopen. :(:)

http://stuttgart-german-masters.de/aktu ... 5065&cid=0

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:48

Emmelie is idd ook een hele goede ruiter :j
Die kan ook echt goed met jonge beesten omgaan. En over Sisther, die heeft denk ik ook echt wel de kwaliteit om aan de top te gaan lopen! Lastig is alleen dat ze nog zo jong is.

@ Germie, ik denk dat dat een momentopname van de foto is, want in het echt was dat niet zo.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:49

ceasario schreef:
Quir schreef:

De kunst is als ze 15 jaar zijn ook nog lopen. :(:)

http://stuttgart-german-masters.de/aktu ... 5065&cid=0

Klopt, en ik weet zeker dat als hij onder het zadel blijft bij Emmelie. Dat hij op zijn 20e nog zo loopt.

Gewoon weg, omdat ik weet dat Emmelie ze zo alleen rijd op bijvoorbeeld een wedstrijd (zoals op de foto's) of op een show oid.
Thuis lopen ze bij lange na niet zo in de houding en worden ze voor een jong paard enorm correct en vriendelijk gereden. Gewoon, zoals het hoort. En niet zoals de meeste amateurs het proberen te doen.