Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ajesca123 schreef:Yessy:
Ja het is echt een drama het beestje is nu 4 maanden en helaas tot voor kort nog nooit in handen geweest.
Hoefsmid kan ik alleen nog maar over dromen want dat zit er echt niet in en een halster omdoen is echt een onmogelijke opgave.
Ik hoop toch dat ze wat eerder gaat inzien dat we toch best lief zijn want om nou te wachten tot het voorjaar met naar de hoefsmid gaan is misschien wat aan de late kant
mirka1994 schreef:Mijn veulen van 5 maandjes benader ik vooral van rechts vanaf het begin. Maar zij is echt wel heel sociaal naar mensen toe. Ze komt altijd naar me toegelopen, is nooit schuw geweest.. Is de mijne dan een uitzondering? Beetje vreemd..

sans6 schreef:pr-inside.com
Pas geboren veulens zouden aan de linkerkant geaaid moeten worden. Van welke kant van het lichaam de mens een paard aan het begin van zijn leven benadert, heeft namelijk uitwerkingen op het latere gedrag van het dier.
Op deze vreemd klinkende uitkomst komen Franse en Tunesische gedrags-onderzoekers.
Zij konden bewijzen dat veulens, die na de geboorte uitsluitend aan de rechterkant aangeraakt werden, later afwijzend en schuw op mensen reageerden. Hun leeftijdsgenootjes die alleen van de linkerkant aangeraakt werden, waren daarentegen beduidend voller van vertrouwen.
.
Citaat:heeft namelijk uitwerkingen op het latere gedrag van het dier.
Citaat:Na de vijf dagen waarin ze regelmatig de wetenschappers tegen kwamen, waren er nog maar weinig verschillen in de groepen te zien.
Citaat:met als gevolg dat deze dieren ook later nog schuwer en afwijzender reageren als hun soortgenoten.