Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kleinvosje schreef:Welke proeven bedoel jij dan Suzanne?

Citaat:Aangezien de maximale internationale leeftijd voor ponyruiters op zestien jaar ligt denkt de KNHS er ook over na deze leeftijd eveneens voor de nationale sport in te stellen.
pebbels75 schreef:Het zou goed zijn dat ze een klasse zouden maken tot 12 jaar waar er hetzelfde als in Duitsland met bijzet gereden zouden worden
Dan krijg je dat getrek en gepluk niet meer aan die koppen van die pony's, kinderen kunnen goed leren zitten en hun ballans vinden en zich richten op het netjes van proeven leren rijden. Nu gaat altijd alle energie verloren in het vaak tevergeefs zoeken naar nageeflijkheid.
pebbels75 schreef:Het zou goed zijn dat ze een klasse zouden maken tot 12 jaar waar er hetzelfde als in Duitsland met bijzet gereden zouden worden
Dan krijg je dat getrek en gepluk niet meer aan die koppen van die pony's, kinderen kunnen goed leren zitten en hun ballans vinden en zich richten op het netjes van proeven leren rijden. Nu gaat altijd alle energie verloren in het vaak tevergeefs zoeken naar nageeflijkheid.
Ik ben benieuwd naar het vervolg. pebbels75 schreef:Het zou goed zijn dat ze een klasse zouden maken tot 12 jaar waar er hetzelfde als in Duitsland met bijzet gereden zouden worden
Henkjan schreef:pebbels75 schreef:Het zou goed zijn dat ze een klasse zouden maken tot 12 jaar waar er hetzelfde als in Duitsland met bijzet gereden zouden worden
Daar ben ik ook voorstander van, kinderen t/m een jaar of 12 mogen bijv. met bijzet rijden, oid. Leren ze meer van dan dat constante gepluk.
Aan de andere kant vind ik dat er wel genoeg proeven zijn voor de jeugd. Zo wordt de overgang naar de ''gewone'' proeven steeds moeilijker voor de kleintjes. Ik heb nooit bixie gereden of 100 keer een springparcours van 40cm, wat de laatste tijd een trend lijkt te worden, gewoon gaan rijden is het toverwoord bij veel mensen, en niet te veel tutten op een laag niveau, de stap om de B te gaan rijden wordt steeds groter, en als je zelf het niveau niet aankan is het misschien beter om nog wat les te nemen ipv wedstrijden te gaan rijden, dan komt er alleen maar prestatiedrang bij, wat het rijden zelf meestal niet goed beinvloed.
)
linky schreef:Of gewoon eerst leren rijden voordat je de dressuur/wedstrijdbaan in gaat?