Hoekse paarden en pony's staan deze winter in de kou *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Hoekse paarden en pony's staan deze winter in de kou *video*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 07:18

Nieuwsredactie / http://www.rtvrijnmond.nl

De Hoekse Paarden en Ponyclub is ten einde raad. Eind augustus moest de club de manege aan de Dirk van de Burgweg in Hoek van Holland verlaten om plaats te maken voor een nieuwe woonwijk. Omdat er geen alternatief voor handen was, staan de paarden nu in een weiland.

Wat er nu met de dieren moet gebeuren is nog onduidelijk. De bouwvergunning is geweigerd en dit kwam voor de club als een grote verrassing. In een getekend contract stond namelijk wel dat zij weer paardenstallen neer mogen zetten.

liezzie

Re: Hoekse paarden en pony's staan deze winter in de kou *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 07:37

"we kunnen nu niet meer denken wat is voor ons belangrijk, wat is voor het welzijn van de dieren belangrijk"
Hele pakkende zin. Overal is iedereen bezig met welzijn, en met dit stormachtige weer de paarden goed te verzorgen met de juiste passende voorzieningen, en deze paarden worden door de gemeente in de kou gelaten....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 07:55

Typisch...een nieuwe plek aanbieden die uiteindelijk niet aan de eisen voldoet en dan zeggen dat de ponyclub zelf verantwoordelijk is :n
Een smerig politiek spelletje en probeer daar maar eens van te winnen op korte termijn als burger zijnde...

Ik hoop dat ze een aantal containerstallen kunnen regelen voor de winter,prima noodoplossing en meteen klaar voor gebruik.

Veel sterkte gewenst :(:)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 08:26

Dit is wel een heel vreemd verhaal! Is dit een normaal functionerende manege die nu helemaal geen plek meer heeft? Of was het een pensionstal? Zijn er ook mensen hier die daar rijden/ paard hebben staan?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 08:41

En daar doet de DB dan weer niks aan, heul vreemd.....
En dan niet negatief richting de manege maar naar de gemeente. Dus wellicht dat die er wat meer druk achter kunnen zetten voor een noodvoorziening.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 08:45

Een paar kuilpakken in het land, goede dekens erop en de paarden hebben het beter dan voorheen lijkt me... :(:)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 08:45

Tis maar wat ze gewend zijn he?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 08:46

schandalig gewoon

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 08:57

belachelijk dat dit nog kan in een land als de onze.

Gemeente heeft een vuil spelletje gespeeld met de manege.
Erg sneu voor alle kindertjes die daar moeten rijden.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:08

en zo blijkt maar weer als de overheid je land, huis of bedrijf wil hebben verlies je altijd.

wat een rotstreek :(

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:10

Het is niet leuk wat hier gebeurd, maar zoiets gebeurd elders ook. Ik ben met beide personen eens... De voorzitter heeft nu toch een idee, dan maar illegaal.... Als zij deze winter maar doorheen komen, al is het een tijdelijke oplossing. Maar daarnaast kennen wij de situatie niet en wordt er zomaar een oordeel geveild zonder wat van de achtergrond af te weten. Op basis van dit fimpje zeg ik; bouw iets (dan maar illegaal) om de winter zo goed mogelijk door te komen....

De dierenbescherming moet hier wel aan te pas komen want in Nederland mag een dier niet zo staan; een dier moet een schuilplek hebben en goede voorzieningen voor drinkwater etc... Dat is vastgelegd...

Ik wil zelf altijd iets tot op de bodem uitzoeken als ik, in dit geval huurcontract van land, ergens gebruik van gaat maken... Ik heb daarin niet zo veel vertrouwen in de mens en het gaat wel om welzijn van dieren... Ik ben ook heel lang bezig geweest om land voor mijn paarden te vinden, maar vaak een addertje onder het gras...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:22

achterlijke ambtenaren ook met hun eeuwige regels...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:02

Inderdaad, hoe verzinnen ze het :( ?! Wat een klootzakken, je laat die paarden toch niet met vrieskou buiten staan?!!!! (oke, als ze het gewend zijn en evt. een deken met schuilstal oke, maar ik denk niet dat ze dit normaal ook doen!)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:05

Amalarab schreef:
Een paar kuilpakken in het land, goede dekens erop en de paarden hebben het beter dan voorheen lijkt me... :(:)

beetje domme opmerking dit als je weet dat manegepaarden dag en nacht, jaar in jaar uit in een stal staan. Vaak niet de dikke wintervacht hebben en ook vaak op leeftijd zijn...

een hele grote schuilstal in dat weiland zou imo wel wonderen doen! (+ die dekens en flink hooi daarbij ;-))

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:37

Ik zou van die verplaatsbare stallen neerzetten. Dat is volgens mij wel toegestaan..

mar een naaistreek van de gemeente zeg.. maar ook de verhuurder zou dan in het contract een regel moeten aanpassen:

dus stallen mag indien de bouwvergunning is afgegeven...

Ik hoop voor deze paarden dat ze in ieder gevaleen plekje krijgen waar ze kunnen schuilen... Al is het maar een container/stevig afdak of wat dan ook..

simonvpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:11

Is een tijdelijke oplossing in de vorm van een grote tent misschien iets? Zie je toch ook vaak bij grote concoursen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:23

Heel erg zeg dit. en ze staan helaas machteloos.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:34

Is de grond wel geschikt voor noodverziening?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:38

eigenlijk vind ik dit wel iets voor hart van nederland oid......gewoon een vies politiek spelletje waar de paarden de dupe van worden

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:08

Het huurcontract is met OBA ("OvernameBemiddeling en Advies" als ik goed gegoogled heb), niet met de deelgemeente. De verhuurder kan dan best aangegeven hebben dat die niet tegen bebouwing is, maar uiteindelijk beslist het bestemmingsplan of er echt gebouwd mag worden. En dat bestemmingsplan voorziet er kennelijk in, dat dit een groene zone zonder bebouwing moet blijven.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:23

Tjonge jonge zeg, mijn ervaring met de gemeente is dat ze nooit wat optijd doen en iets nooit nakomen wat ze belooft hebben.
Die arme paardjes toch. Is dat nou echt zo moeilijk noodstallen of containers?

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:30

geerke schreef:
achterlijke ambtenaren ook met hun eeuwige regels...

Beetje kort door de bocht en niet zo vriendelijk, vind je niet?
De (gemeente) ambtenaren kunnen hier verder ook weinig aan doen. Dan moet je naar de staten generaal gaan ;)

Blijft een lastig probleem, maar als voorzitter van de club had je dan ook wel betere research moeten doen. Ze kunnen wel zeggen; je mag een olifant daar houden, maar als de juiste papieren niet op orde zijn dan kan het dus niet. Dat geld ook voor de stallen.

Maar misschien kunnen ze container stallen plaatsen, die mogen volgens mij wel als ze maar verplaatsbaar zijn.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:58

Inderdaad, een schuilstal op wielen, dat mag wel! Want het staat niet vast op een plek en je kan het verplaatsen :)

Hoop dat er snel een oplossing voor die paarden komt.. Als ze inderdaad gewend zijn dag en nacht op stal te staan..

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:27

MarChak schreef:
Het huurcontract is met OBA ("OvernameBemiddeling en Advies" als ik goed gegoogled heb), niet met de deelgemeente. De verhuurder kan dan best aangegeven hebben dat die niet tegen bebouwing is, maar uiteindelijk beslist het bestemmingsplan of er echt gebouwd mag worden. En dat bestemmingsplan voorziet er kennelijk in, dat dit een groene zone zonder bebouwing moet blijven.

Nee, hoor geen groene zone, maar nieuwbouw.
Dat kan dan wel weer... Een paar stallen is te veel.

Kariina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 00:17

We hebben alles geprobeerd! & nog zijn we aan het vechten.
voor tv/radio/kranten hebben we allemaal geprobeerd
we hebben zelfs een handtekeningenachtie gehouden van de zomer met zeer veel handtekeningen!!
ik heb zelfs in de deelgemeente bij een open vergadering een toespraak gehouden
maar zonder succes.
|(
onze paarden hebben nooit op een weide gestaan.

:(