Offensief van raadslid tegen paardenmest op de wegen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Offensief van raadslid tegen paardenmest op de wegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 18:03

www.bndestem.nl

Raadslid Ludo Bolders, fractieleider van AKT in de gemeenteraad van Woensdrecht, vindt het oneerlijk dat in zijn gemeente hondenbelasting moet worden betaald, terwijl eigenaren van paarden, duiven en katten die dans ontspringen.

"Hondenbezitters storen zich vooral aan de paardenstront die veelvuldig op de weg ligt", verzekerde Bolders tijdens de gemeenteraadsvergadering. "Ik begrijp dat het moeilijk is voor alle dieren aparte belastingen in te voeren, maar een betere controle op paardenpoep is zeker op zijn plaats." Bolders rept van 'discriminatie' en pleit voor invoering van het fenomeen paardenwachter.
Burgemeester Fränzel vindt dat niks. "Wij gaan niets aan de overlast van paardenpoep doen."

De PvdA wil hondenbezitters tegemoet komen door de meeropbrengst aan hondenbelasting te besteden aan de aanleg van ruimere uitlaatveldjes. Een meerderheid van de raad pleit juist voor een verscherpte controle op hondenoverlast.

hagelslag

Re: Offensief van raadslid tegen paardenmest op de wegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:07

ik ruim het gelukkig altijd netjes op als het in het dorp is!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:12

Citaat:
vindt het oneerlijk dat in zijn gemeente hondenbelasting moet worden betaald, terwijl eigenaren van katten die dans ontspringen.

Hier sluit ik me zoiezo bij aan.

Daarentegen vindt ik het belachelijk dat je belasting moet betalen als je dier niet eens van het erf afkomt. Denk aan een boerderijhond of een ander uitwerpselen verliezend dier dat geen gebruik maakt van de openbare ruimtes/wegen of de tuin van de buren. Zorg dan dat gewoon iedereen met een dier belasting moet betalen, maar niet het voor het ene dier wel en het andere niet.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 11-11-10 18:17, in het totaal 3 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:13

tja, krijgen de kattenbezitters dan ook een vergoeding voor elke vangst van een rat of muis door de kat. Volgens mij leveren katten meer op dan ze een gemeente kosten.

En die paardenpoep, ach als wij als ruiter daar maar verstandig mee omgaan (bij overlastgevende plek even opruimen) dan vind ik de overlast ook minimaal.

Maar ik ben dan ook tegenstander van de hondenbelasting (en ik heb zelf geen hond). Van deze belasting doen ze hele andere dingen dan de hondepoepvelden schoonmaken of iets dergelijks.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:20

jury schreef:
tja, krijgen de kattenbezitters dan ook een vergoeding voor elke vangst van een rat of muis door de kat. Volgens mij leveren katten meer op dan ze een gemeente kosten.

En die paardenpoep, ach als wij als ruiter daar maar verstandig mee omgaan (bij overlastgevende plek even opruimen) dan vind ik de overlast ook minimaal.

Maar ik ben dan ook tegenstander van de hondenbelasting (en ik heb zelf geen hond). Van deze belasting doen ze hele andere dingen dan de hondepoepvelden schoonmaken of iets dergelijks.

Serieus? :')

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:25

Ja, voor wat hoort wat. Een rattenvanger wordt ook per rat betaald.
Ik moet er serieus niet aan denken dat er geen katten buiten los lopen. Dat zou echt een hoop overlast van ratten en muizen geven.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:34

Als mijn paard poept in het dorp of een andere plek waar het overlast veroorzaakt, schuif ik het altijd even in de berm, dan heeft er toch niemand last van?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:40

jury schreef:
Ja, voor wat hoort wat. Een rattenvanger wordt ook per rat betaald.
Ik moet er serieus niet aan denken dat er geen katten buiten los lopen. Dat zou echt een hoop overlast van ratten en muizen geven.

Hoeveel korting krijgt mijn buurman dan voor iedere rat die zijn hond vangt? Hou toch op zeg... Dat is niet te doen.

Ieder dier dat in openbaar gebied kan poepen, mag belast worden. Katten dus net zo goed. Lijkt me een goede maatregel ook nog, misschien dat mensen dan niet zonder na te denken een kat nemen om het dier vervolgens te dumpen als het niet bevalt.

Paard2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:44

nou ik vind dat we als nederlanders genoeg aan belasting betalen zelfs voor onze eigen poep.......
Nederland gaat dalijk nog belasting vragen om je kont af te vegen!!

ponyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:21

dadelijk moet je nog belasting gaan betalen voor je vis ofzo iets onozels
een hond kun je toch ook uitlaten in het bos of buiten de bebouwde kom waar je de poep niet op hoeft te ruimen daar heeft de gemeente geen last van.

volgens mij proberen ze steeds via een andere weg geld van ons te innen.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:21

Onze Gemeente kent gelukkig geen hondenbelasting.......... wij hebben er drie maar die komen dus inderdaad nooit van het erf af.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:43

Denk dat je van kattenpoep misschien nog wel de minste last hebt, want die begraven het altijd... Zie ik een duif of hond nog niet doen :+

Verder is paardenmest met 1 regenbuitje toch echt wel weg, en in de zomer droogt het gewoon helemaal op... maar ja dat is natuurlijk de eeuwige discussie: welke is viezer

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:45

Nou, wij moeten 75,- betalen om in het bos te mogen rijden waar de honden wel gratis mogen poepen....
Dan betaal ik denk ik wel genoeg "paarden belasting" gezien ze de paarden routes niet onderhouden van dat geld.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:46

Mirr84 schreef:
Denk dat je van kattenpoep misschien nog wel de minste last hebt, want die begraven het altijd... Zie ik een duif of hond nog niet doen :+

Zegt dat niet tegen mijn buurvrouw die graag in de tuin bezig is :')

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:54

Haha nee dat snap ik ook wel :+ Gelukkig hebben wij er zo eentje die het alleen in eigen tuin durft te doen, en onze vorige kat was helemaal gestoord, die kwam speciaal naar binnen rennen als hij buiten was om op de bak te gaan :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 19:54

Mirr84 schreef:

wil jij dit even vertellen tegen de katten die steeds mijn voortuin onderpoepen en het dus alles behalve begraven? :+ Ze leggen hem zelfs rustig op mijn deurmat neer.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:56

Hondenbelasting betaal je zodat de gemeente hondenuitlaatplaatsen en poepbakken kan financiëren. Het is naief om te denken dat je belasting betaalt zodat de gemeente de hondenstront opruimt en dat weet dat raadslid dondersgoed. Als hondenbezitter heb je gewoon zelf opruimplicht, dat staat los van de eventuele hondenbelasting. Dus als het om de mest te doen is slaat deze lokale politicus de plank behoorlijk mis. Wat gaat dit raadslid dan doen aan bijvoorbeeld verbetering van de ruiterpaden, om maar eens wat te noemen?

Mijn paard staat in een paardrijke gemeente waar ook geëmmerd wordt over de mest op straat. Dat krijg je er dus van als je in de bossen het beleid van het type dat deze gemeente erop nahoudt voert.

Kattenbelasting is in Nederland bij wet verboden.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:06

hestejente schreef:
Als hondenbezitter heb je gewoon zelf opruimplicht,

Alsof je dat overal hebt, wat een onzin zeg. Op een hondenuitlaatplaats is er toch geen opruimplicht, anders zou er ook geen hondenuitlaatplaats zijn.
Wij betalen ook honden belasting, maar schone uitlaatplaatsen, ho maar!
Het is gewoon asociaal.

hestejente schreef:
Het is naief om te denken dat je belasting betaalt zodat de gemeente de hondenstront opruimt en dat weet dat raadslid dondersgoed.

Waar moeten we dan hondenbelasting voor betalen? Dan verwacht je op z'n minst toch een redelijk 'schone' uitlaat plaats. Niet 1 waar er op elke vierkante cm een drol ligt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:11

Lees dan ;) De gemeente ruimt de stront niet op. Ook niet op de uitlaatplaatsen. Die zijn er zodat je hond er los mag lopen. Dus daar heb je geen aanlijnplicht.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:12

Niet op elke uitlaatplaats mag je hond los hoor :)
Laaang niet allemaal. En wat heeft dit dan met aanlijnplicht te maken..? :P

Het gaat erom, je betaalt genoeg hondenbelasting, maar wat krijg je er nou voor terug??

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:18

Ze klagen er bij ons ook over, maar ruiterpaden aanlegggen, ho maar! Nergens in een straal van 30 km is er een ruiterpad.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:25

DeadxStar schreef:
Het gaat erom, je betaalt genoeg hondenbelasting, maar wat krijg je er nou voor terug??

Een kwijlende dweil die stinkt als het in de regen is geweest.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:26

Ja, daar heb ik ook echt wat aan, aan je antwoord :Z

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:44

Mirr84 schreef:
Verder is paardenmest met 1 regenbuitje toch echt wel weg, en in de zomer droogt het gewoon helemaal op... maar ja dat is natuurlijk de eeuwige discussie: welke is viezer

Nou, dat dacht ik niet. Ik heb in juli een paard mee op wedstrijd genomen en die heeft in de aanloop naar de trailer lopend gemest (dus kleine hoopjes). 't Is nu november en het ligt er nog. Ingezakt door de regen, maar het ligt er wel.
(ja ik moet dat echt eens opruimen maar ik kom zelden op dat stuk van het terrein dus bij dit soort topics krijg ik een o-ja!-moment.)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 20:49

Cayenne schreef:
terwijl eigenaren van paarden, duiven en katten die dans ontspringen.

De eigenaren van duiven? :')

Maja, ben het casperzot eens, laat ze eerst maar eens een paar ruiterpaden aanleggen voor ze gaan zaniken!
Als je op het fietspad mag 't niet en op de weg vinden de "andere bestuurders" dat het ook niet mag of ze rijden je van je sokken.. :roll:

Urielle schreef:
Mirr84 schreef:

Nou, dat dacht ik niet. Ik heb in juli een paard mee op wedstrijd genomen en die heeft in de aanloop naar de trailer lopend gemest (dus kleine hoopjes). 't Is nu november en het ligt er nog. Ingezakt door de regen, maar het ligt er wel.

Maar opwegen etc is het veel sneller weg omdat er dan doorheen gereden wordt ;)
Althans, da' s geheel mijn ervaring :D
Laatst bijgewerkt door _l_amanda_l_ op 11-11-10 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt