Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:vindt het oneerlijk dat in zijn gemeente hondenbelasting moet worden betaald, terwijl eigenaren van katten die dans ontspringen.
jury schreef:tja, krijgen de kattenbezitters dan ook een vergoeding voor elke vangst van een rat of muis door de kat. Volgens mij leveren katten meer op dan ze een gemeente kosten.
En die paardenpoep, ach als wij als ruiter daar maar verstandig mee omgaan (bij overlastgevende plek even opruimen) dan vind ik de overlast ook minimaal.
Maar ik ben dan ook tegenstander van de hondenbelasting (en ik heb zelf geen hond). Van deze belasting doen ze hele andere dingen dan de hondepoepvelden schoonmaken of iets dergelijks.
jury schreef:Ja, voor wat hoort wat. Een rattenvanger wordt ook per rat betaald.
Ik moet er serieus niet aan denken dat er geen katten buiten los lopen. Dat zou echt een hoop overlast van ratten en muizen geven.
Mirr84 schreef:Denk dat je van kattenpoep misschien nog wel de minste last hebt, want die begraven het altijd... Zie ik een duif of hond nog niet doen
Ze leggen hem zelfs rustig op mijn deurmat neer. hestejente schreef:Als hondenbezitter heb je gewoon zelf opruimplicht,
hestejente schreef:Het is naief om te denken dat je belasting betaalt zodat de gemeente de hondenstront opruimt en dat weet dat raadslid dondersgoed.

Mirr84 schreef:Verder is paardenmest met 1 regenbuitje toch echt wel weg, en in de zomer droogt het gewoon helemaal op... maar ja dat is natuurlijk de eeuwige discussie: welke is viezer
Cayenne schreef:terwijl eigenaren van paarden, duiven en katten die dans ontspringen.

Urielle schreef:Mirr84 schreef:Verder is paardenmest met 1 regenbuitje toch echt wel weg, en in de zomer droogt het gewoon helemaal op... maar ja dat is natuurlijk de eeuwige discussie: welke is viezer
Nou, dat dacht ik niet. Ik heb in juli een paard mee op wedstrijd genomen en die heeft in de aanloop naar de trailer lopend gemest (dus kleine hoopjes). 't Is nu november en het ligt er nog. Ingezakt door de regen, maar het ligt er wel.