Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
domixXx schreef:maar is het zo moeilijk om je hond bij je te houden? Als er een paard aankomt vind ik dat je je hond maar bij je moet hebben. Die baasjes mogen inderdaad wel worden aangepakt.
Miss_Malfoy schreef:Hier loopt shetlief vaak los mee, bv op de dijk waar geen auto's zijn. Laatst vloog er ook een hond op haar af, wat was ik blij dat ze kwam toen ik riep... Eigenaar riep z'n hond, nou mooi niet dat die kwam. Hoe kun je 'm dan loslaten?
domixXx schreef:is het zo moeilijk om je hond bij je te houden?
spicegirl schreef:ik heb ook weleens een hond achter me aan gehad (te paard) . als je dan aan de baasjes vraagt , of ze de hond alsjeblieft bij dr willen houden, krijg je een grote bek toe. dan moet IK maar 'oprotten met mn paard "....
Baasjes waarderen dit meestal niet, maar uiteindelijk zijn ze zelf verantwoordelijk voor t gedrag van hun hond. Vind ook echt dat de baasjes streng aangepakt dienen te worden, zij dienen hun honden onder controle te hebben en zo niet dan maar aanlijnen! Een hond kan er eigenlijk niks aan doen dat zijn baas zo laks is.
De hond was gelukkig een hele lieve Golden Retriever en beet niet, maar door t najagen van de kudde schapen veroorzaakte de hond veel paniek en stress bij de ooien. Enkele gingen door de draad en sukkelden in de sloot die erlangs lag. Uiteindelijk 2 ooien verdronken (door de wol worden ze heel zwaar en kunnen niet meer uit de sloot klimmen), mijn vader kon ze er niet snel genoeg uitkrijgen, en veel ooien die na enkele dagen de onvoldragen lammetjes verwierpen. Je zou die man toch...grrrr!
. Mijn andere hond die is van pup af aan al meegeweest op stal, loop elke dag tussen de paarden, weet dat elke weide of bak verboden terrein is, vind ze een beetje eng (assiociatie met schrikdraad) en komt dan ook niet in de buurt van ze. maargoed je weet nooit hoe een paard reageert dus ook hem lijn ik aan als er vreemde paarden in de buurt zijn. ongelooflijk die ongelukken. Ik heb het ook wel vaker gehad, dat hond niet luisterde en achter de paarden aanging. Heel leuk is dat.
Komt helaas wel vaker voor dat een burger een mening heeft of iets zielig vind waar hij/zij totaal geen ervaring of verstand van heeft.Loiz schreef:spicegirl schreef:ik heb ook weleens een hond achter me aan gehad (te paard) . als je dan aan de baasjes vraagt , of ze de hond alsjeblieft bij dr willen houden, krijg je een grote bek toe. dan moet IK maar 'oprotten met mn paard "....
Ayasha, welke wet heb jij t over? Aangezien de gemeente zelf aangeeft waar honden los mogen lopen..

echt waar somige mensen
Huertecilla schreef:domixXx schreef:is het zo moeilijk om je hond bij je te houden?
Nee. Net zo makkelijk als je paard bij te houden.
Helaas zijn er veel diereneigenaars die niet voldoende helder op hun netvlies hebben dat ze verantwoordelijk zijn voor hun dier en dat andere gebruikers van de openbare ruimte geen last horen te hebben van hún hobbydier.
Wees voorzichtig met ongenuanceerd vingerwijzen:
Hondeneigenaars hebben hun dier relatief goed onder appél. In het algemeen héél wat beter dan de ruiterij het paard. Dan heb ik het er nog niet over dat dit zonder prikband is de ruiterij met bit.
Ook houden zij zich doorgaans beter aan de regels.
Oh, en ze betalen ook belasting voor hun hobbydier.
Béétje perspectief en zelfkennis zijn op hun plaats.