Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wisten we nog niet) en ten tweede moet alles eerst bewezen worden met onderzoek voordat het 'waar' is?
wat ze allemaal wel niet verzinnen zeg. hadden ze bij becel niet kunnen vragen of ze ook stappen tellers voor paarden konden maken?
en juist degene die het minste voer krijgen haha.
madelon31 schreef:Paarden die één- of tweemaal per dag in een kleine weide of paddock worden gezet, blijken beweeglijker dan paarden in een box of paarden die de hele dag in een grote weide staan
Nou ik persoonlijk ben het niet echt eens met de bovengenoemde uitspraak.
Mijn merrie stond het hele jaar door overdag in een paddock, samen met andere paarden. Maar echt veel bewegen?? De merries stonden bijna de hele dag stil..de ruinen oke die zijn altijd aan het spelen.
Nu staat ze buiten 24/7 met een mooie eigen schuilstal. Met nog 3 ruinen en als je ze ziet gaan...ze lopen heel veel. Van voor naar achter en vaak nog in een rengalop ook nog.
Dus imo bewegen ze toch echt meer als ze in een grote wei staan
Citaat:Paarden blijken in de box vrijwel letterlijk geen stap te verzetten; gemiddeld 30 stappen per kwartier. Paarden die één- of tweemaal per dag in een kleine weide of paddock worden gezet, blijken beweeglijker dan paarden in een box of paarden die de hele dag in een grote weide staan.
JoviBan schreef:Citaat:Paarden blijken in de box vrijwel letterlijk geen stap te verzetten; gemiddeld 30 stappen per kwartier. Paarden die één- of tweemaal per dag in een kleine weide of paddock worden gezet, blijken beweeglijker dan paarden in een box of paarden die de hele dag in een grote weide staan.
Ja, beweeglijker gedurende die korte tijd (uurtje?). Lijkt me logisch.
Paarden die de hele dag in de wei lopen, bewegen gedurende de dag natuurlijk meer dan paarden die eventjes in een kleine weide of paddock worden gezet en de rest van de dag in een stal staan.
Chaos schreef:Verbaast me dat dat ook niet in het onderzoek staat... Lijkt me toch een belangrijk punt.
Het onderzoek heeft volgens mij geen stappen geteld.