Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

rowo schreef:Ik dacht er van de week nog aan. Wij hebben rondom ons perceel veel eikenbomen. Dan zou ik ze in geen enkele wei meer kunnen zetten of zoveel afzetten dat er een veel te kleine wei over blijft. Voorlopig doe ik er niks aan en laat ik ze wat eikels op scharrelen. Tot nu toe is het nog altijd goed gegaan.

moelly schreef:rowo schreef:Ik dacht er van de week nog aan. Wij hebben rondom ons perceel veel eikenbomen. Dan zou ik ze in geen enkele wei meer kunnen zetten of zoveel afzetten dat er een veel te kleine wei over blijft. Voorlopig doe ik er niks aan en laat ik ze wat eikels op scharrelen. Tot nu toe is het nog altijd goed gegaan.
je kunt ook een stukje wei afzetten en even met de hark eroverheen gaan.
moelly schreef:rowo schreef:Ik dacht er van de week nog aan. Wij hebben rondom ons perceel veel eikenbomen. Dan zou ik ze in geen enkele wei meer kunnen zetten of zoveel afzetten dat er een veel te kleine wei over blijft. Voorlopig doe ik er niks aan en laat ik ze wat eikels op scharrelen. Tot nu toe is het nog altijd goed gegaan.
je kunt ook een stukje wei afzetten en even met de hark eroverheen gaan.
Onze 100-jaar oude eikenboom laat elk jaar lettelijk honderden kilo's eikels vallen. Onbegonnen werk die tussen het gras uit te vissen. Stroomdraadje errond dan maar. Lastig idd als er daardoor nog maar weinig van je weide overblijft. Als je kan: varkens lenen van een boer in de buurt. Die beestjes zijn er gek op en worden naar verluid niet ziek ervan. Geeft ze nog een lekker smaakje ook nog.

rowo schreef:Een loonwerker doet zoiets niet voor niets.... En aangezien ik nog nooit problemen heb gehad, begin ik daar dus ook niet aan.

rowo schreef:Een loonwerker doet zoiets niet voor niets.... En aangezien ik nog nooit problemen heb gehad, begin ik daar dus ook niet aan.
nou de harken die achter de trekker worden gebruikt zou (als die de eikels mee krijgt) alleen de eikels verplaatsen. Hij gooit als het ware de rijen die naas elkaar liggen op 1 rij in het midden..