Dierenbeulen vallen merrie en veulen aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Dierenbeulen vallen merrie en veulen aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 19:20

Nieuwsblad.be

Nadat eerder al bekend raakte dat onbekenden vorige week een kalf ter plaatse slachtten in een weide in Ternat, blijken nu ook diezelfde nacht een merrie en een veulen aangevallen te zijn door dierenbeulen.
In de nacht van 4 op 5 oktober waren er dierenbeulen op pad in Ternat. Zo veel is duidelijk, nadat ook een tweede gruwelijk geval van dierenmishandeling bekend raakte.
Die maandagnacht gaven onbekenden verschillende messteken aan een merrie en vielen ook haar veulen aan. Eigenaar Jan Lamberts vond de zwaargewonde dieren de dag nadien op de weide in Ternat. 'De merrie was verschillende keren gestoken', vertelt Jan. 'Het veulen sneden ze de neus over. Het moet ook klappen gekregen hebben. We hebben de paarden meteen naar dierenkliniek De Morette in Asse laten overbrengen. De merrie is intussen aan de beterhand, maar het veulen herstelt moeizaam. Het is niet zeker of het jonge dier het zal halen.'

Bewoners van een huis vlakbij de weide werden die nacht omstreeks halfvier gewekt door kabaal. De mensen deden het buitenlicht aan. 'Toen moeten de daders opgeschrikt zijn en vluchtten ze', zegt Jan Lamberts.
'De buren konden geen persoonsbeschrijving geven. Aan de weide zelf hebben we niets teruggevonden en ook de omheining was niet beschadigd. Ik weet ook niet waarom ze juist mijn merrie viseerden. Ik geloof niet dat het gaat om jaloerse collega's. Het lijkt er op dat ze de merrie ook wilden slachten; die messteken zijn niet zomaar gekozen. Mijn paard is lukraak uitgekozen want in de duisternis kan je moeilijk de paarden onderscheiden. In die buurt staan veel pony's en paarden.'
'Het is de eerste keer dat we dit meemaken. Ook andere eigenaars van paarden hebben er nog niet mee te maken gehad. We kunnen onze paarden toch moeilijk de hele tijd opsluiten in een stal.'
Diezelfde nacht slachtten dieven ook een kalfje dat op een weide stond langs de Vitseroelstraat, op nog geen kilometer van de weide waar de merrie en het veulen aangevallen werden. Daar vond eigenaar Alois Jans wel een ijzeren staaf die gebruikt geweest is bij de slachting.

De politie onderzoekt beide gevallen van dierenmishandeling. Zekerheid is er niet, maar de kans bestaat dat het om dezelfde daders gaat. Voorlopig werden in de streek geen nieuwe gevallen van dierenmishandeling gemeld.

upendo

Re: Dierenbeulen vallen merrie en veulen aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:20

:\

Je moet er niet aan denken.

Hopen dat die gekken snel worden opgepakt. :n

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:21

Hier word ik echt misselijk van :oo

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:22

Dit is echt ZIEK!

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:22

Citaat:
'De buren konden wel geen persoonsbeschrijving geven.

wel of geen? :o

vreselijk zeg, hier wordt je toch gewoon naar van :S

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:24

jeetje wat een gekken werk zeg
dit is onmenselijk wat vies
medeleven naar de mensen

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:24

gadverdamme, hier draait mijn maag van om. Als ze de daders te pakken krijgen mogen ze van mij hetzelfde met hun doen.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:25

komaan zeg waar ga dat eigenlijk naar toe met dat wereldje van ons???? hebben ze geen ander bezigheid ?
Ik hoop van harte dat ze die smeerlappen snel te pakken krijgen en van mij mogen ze het zelfde doen met wat ze die dieren aan gedaan hebben

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:26

hoe ziek kan je zijn zeg?
laat ze maar snel opgepakt worden, deze personen zijn echt ziek in hun kop.
wat bezielt je om zoiets te doen?

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:27

Och wat een vreselijk nieuws.. Dit vind ik nou echt ziek! Vraag me af of dit expres op 4 oktober is gedaan door een stel zieke mensen..

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:27

Brr dit is toch niet normaal zeg, wat bezielt degene??
Je kan tegenwoordig echt niet meer je dier buiten laten, moet toch niet gekker worden.
Word er naar van.
Hoop dat ze snel gepakt worden, en dan ook een fikse straf krijgen.
Ga voor het veulentje iig heel hard duimen dat die het ook gaat redden.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:29

Walgelijk!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:31

ruiter1992 schreef:
Citaat:
'De buren konden wel geen persoonsbeschrijving geven.

wel of geen? :o

vreselijk zeg, hier wordt je toch gewoon naar van :S

Geen ;) Da's een sterk staaltje vlaams... :')

Bah dat er zulke mensen zijn :x Arme dieren...

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:39

Ongelooflijk,wat wagelijk.Zou ze graag ook eens te pakken krijgen en een zelfde behandeling geven.

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:41

waarom doe je zo iets die mensen zijn egt gestoord

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:43

Bah! Ik moet er niet aan denken :=
Ik zou zulke mensen echt niet in m'n handen moeten krijgen, want ik vrees dat die een hele langzame en pijnlijke, maar vooral verdiende strijd tegemoet gaan -:(-
Zieke mensen 8)7

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:45

Ophangen aan de hoogste boom :(
Zieke mensen heb je toch ;(

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:46

>;) Walgelijk, je moet wel ECHT ziek in je hoofd zijn wil je dit doen..

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:47

he gadverdamme!! wat eeen misselijkmakende daad zeg. wat beziel je dan om zoiets te doen!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:49

Elke keer weer zoveel ongeloof als ik zulke berichten lees. Hoe kun je dit een onschuldig dier aandoen..? Echt ziek..

Tja, en dan zeggen ze tegenwoordig paarden moeten 24/7 buiten kunnen komen, maar zo is het haast niet mogelijk als dit zo doorgaat met de wereld... :\

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:52

Zo ongelofelijk en gewoon een kalfje slachten in de wei,het moet toch niet gekker worden ,zo overmoedig , brutaal en dan die merrie met veultje ,nee ik zou het niet moeten zien ...En ziek zijn ,nee er zijn bepaalde mensen die gewoon in hun kamer slachten,dus waarom niet in de wei ,kost nix ,gratis vlees..
maar heel sterkte voor de eigenaar van de merrie en veul hoopt dat ze er beiden boven op komen ;(

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:57

he bah rillingen lopen ervan over mijn rug . Echt vreselijk dat "mensen" tot zo iets in staat zijn ???
Wat ik me dan afvraag ,als ze met dieren zo zijn ,zo ver gaan.... hoever gaan ze met mensen/kinderen ??????
Want zo gestoord zijn ze ...bah
Laatst bijgewerkt door MondyJoker op 18-10-10 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:59

Sommige mensen moeten ze lekker binnen houden, dan kunnen onze paardjes lekker naar buiten!
Zelfs ik als vegetarier snap dat sommige mensen dieren als consumptie zien maar dan nog behoor je er respect voor te hebben!
Zeker niet zomaar random dieren gaan slachten. Deze mensen mogen van mij de cel in, met het nieuwe regeerakkoord wordt dit mogelijk toch?
Ik ben het totaal niet eens met de nieuwe regering op het puntje van animal cops en strenge straffen voor dierenmishandeling na.
Deze mensen behoren niet in onze samenleving..
Arme beestjes, heb pas mijn paardje verloren kan me niet eens voorstellen hoe dat moet voelen als mensen je dieren expres pijn doen..
Dan doet dat nog meer pijn :( Ik ga duimen voor de merrie en veulen en hoop dat die verschrikkelijke gevallen die voor mens doormoeten gepakt worden!!!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:59

Opknopen die gasten :( Hopen dat die dieren er niet teveel aan over houden..

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:12

M3lisss schreef:
Opknopen die gasten :( Hopen dat die dieren er niet teveel aan over houden..

Ben het helemaal met je eens! Net zo gruwelijk mishandelen als wat ze met die paarden en kalfje hebben gedaan :( !