Ganzenhoeder blijkt ook paardendief te zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Ganzenhoeder blijkt ook paardendief te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 07:43

http://www.telegraaf.nl

De negentienjarige ganzenhoeder Eric H. uit Barneveld, die met zijn acht vogels op braderieën, jaarmarkten en in circussen in ons land optreedt, blijkt in werkelijkheid een dierenbeul en een dief te zijn. "Met aalgladde praatjes wint hij je vertrouwen, maar vervolgens gaat-ie er met jouw dieren vandoor", vertelt Annemiek Bier (24) uit Amsterdam. "Afgelopen vrijdag stal hij mijn paard."

Annemiek is momenteel werkeloos. Om toch haar twee geliefde paarden te kunnen behouden, zocht ze via een advertentie op Marktplaats een zacht stukje grasland om haar trouwe ros Rak te kunnen stallen. H. reageerde op die oproep, waarop Annemiek haar paard bij hem in een weide op de Valkseweg in Barneveld zette. "Maar vervolgens kreeg ik doodleuk per telefoon te horen dat hij het paard wilde houden. Ik ben met een trailer naar Barneveld gereden om Rak op te halen, maar natuurlijk was de dader vertrokken. Uiteraard met mijn paard. Ook zijn vaste telefoonnummer ligt eruit en zijn mobiele telefoon neemt hij niet meer op."

Het is het zoveelste incident rond de jonge ganzenhoeder. Eind september trad Eric onder zijn artiestennaam Eric Morsinka op in het Nichtencircus van directeur Richard van de Crommert. "Kort na zijn laatste optreden is hij weggegaan en hij heeft zijn ganzen gewoon achtergelaten op het circusterrein", vertelt Van de Crommert.

"Verbijsterend! Die beesten doen om het kwartier hun behoefte, dus je kunt wel nagaan hoe het terrein eruit ziet. Eén van de ganzen is jammerlijk omgekomen doordat een hond 'm doodbeet. Gelukkig hebben we de rest in veiligheid weten te brengen", aldus Van de Crommert.

Een rondgang langs diverse internetsites leert dat het stikt van de gedupeerden die zijn bedrogen door Eric H., die zich ook van de achternamen Morsinka en Bakker bedient.

Valkparkieten, dwergpapegaaien, konijnen, overal in het land slaat de ganzenhoeder toe. 'Trap er niet in, hij doet zich vaak voor als vogelliefhebber en dierentrainer, maar je bent je beesten kwijt als je met hem in zee gaat', zo valt er te lezen.

Eric H. neemt zijn telefoon niet meer op. De politie in Barneveld onderneemt vooralsnog geen actie omdat het hier een civiel geschil betreft. "Toch raden wij mensen aan om aangifte van diefstal te doen, indien dat mogelijk is. Mocht er toch sprake zijn van strafbare feiten, dan kunnen wij een onderzoek starten."
Laatst bijgewerkt door Storm op 06-10-10 14:48, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: ON>VN

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:24

zoals ik het nu lees met mijn boerenverstand is het aan twee kanten een rare zaak,beide partijen zijn ..hoe zeg je het? nou ja,niet zuiver. :o

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 12:04

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik enkele berichten verwijderd. Het is niet de bedoeling dat hier gespeculeerd gaat worden of namen genoemd gaan worden. Ook is het niet de bedoeling om te linken naar andere topics en daarover te speculeren.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:41

Sinds wanneer is een paard stelen een civiel geschil??? Vreemde logica imo.

Torfi

Re: Ganzenhoeder blijkt ook paardendief te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:25

Maar hoe kan het dan dat Eric al een bekende is van de politie?? en dat er al hele stukken over hem staan op internet?
Net even zijn naam gegoogled, daar wordt je niet blij van..
Kan me niet voorstellen dat deze jonge man het geld heeft om twee ijslanders te kopen (die blijven hun prijs waard zeg maar en zijn niet zoals bv een fjord voor een prikkie te koop).

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:35

celticpony schreef:
Sinds wanneer is een paard stelen een civiel geschil??? Vreemde logica imo.

Er zijn kennelijk onderling afspraken gemaakt en die afspraken zullen zo zijn dat er in dit specifieke geval geen diefstal ten laste gelegd kan worden...

Sunflower1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 23:28

Hallo,
ik weet wel te melden dat hij een optreden had.En ik zag ineens op een website bij een groot evenement een foto van mijn pony.Deze was net een trucje aan het doen.Gewoon van mijn website eraf gehaald en zo doen alsof het zijn pony was waar hij mee ging optreden.Hij was totaal niet bereikbaar en de organisatie heeft op mijn verzoek de foto verwijdert.
Ik vond dit echt schrikken dat zoiets kon.
Groetjes Andrea

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 01:12

Klein vraagje tussendoor: het artikel is bewerkt voor de voorpagina, maar ik vraag me af waarom de naam van de man hier afgekort wordt :? ?
In het bron-artikel wordt hij tenslotte ook met volledige naam genoemd :o !

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 07:35

waarschijnlijk omdat Bokt zich niet wil wagen aan zwart maken van mensen en daarom heeft gekozen om op deze website zijn achternaam niet te vermelden.

Dat dit een apart zaakje is , dat is duidelijk, maar denk dat er al regelmatig bewezen is op bokt dat er vaak aan aparte zaakjes meerdere kanten zitten en dat het vaak niet zo makkelijk is om een oordeel te vellen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 07:55

Moderatoropmerking:
Ik heb weer de namen en de speculaties verwijderd. Als iemand 'iets heeft horen zeggen, en ik hoorde van die-en-die dat...' dat valt dit onder speculeren. Alleen verhalen uit eerste hand zijn toegestaan en de rest zal dan ook verwijderd worden. Ook de achternaam van deze man hoeft niet genoemd te worden zolang hij nog een verdachte is en niet is berecht.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:00

Nou ik denk dat Rák heus niet in geld waarde heeft. Hoe de regeling is getroffen weet niemand, behalve die 2 personen.
Dat deze vent ook een verleden heeft en ook te vinden is op internet als niet zuivere koffie, dat is duidelijk..net als de claimer van dit bericht.
Ik hoop echt met spoed dat Rák gevonden wordt, want dit is in en in triest. Ware het niet dat ik niet begrijp dat er op internet nog geen posters etc te vinden zijn van het dier met informatie, zodat iedereen mee uit kan kijken.

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 11:09

Ik moet eigenlijk best lachen om dit verhaal. :D ...die vent heeft wel lef en is behoorlijk slim...
Maar wel gewoon lullig, ben je blij dat je je paard ergens neer kan zetten gebeurd er zoiets. Das gewoon klote zeg maar |o . Ook dat je je eigen foto met je eigen pony op zijn site ziet staan :wow: :?
Maar die ganzen vind ik eigenlijk wel grappig :evaw: :evaw: Hoop wel dat hij eerdaags gepakt word.

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:30

Ik vind het maar een triest figuur eigenlijk en zie de humor er niet zo van in. Ganzen aan hun lot overgelaten en een gans doodgebeten door een hond, lachen gieren brullen hoor...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 12:46

Ik hoop snel dat hij zelf zijn verhaal hier komt zeggen, want van het verhaal klopt namelijk helemaal niks.

De ganzen zijn netjes mee naar huis gegaan hoor :) en dat die ene dood is gebeten is omdat een hond daar los was gelaten terwijl ze aangelijnd moesten blijven.

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:58

ja je hebt ook gelijk, ik baseer me nu alleen maar op het verhaal hier. Wij weten niet wat er waar is en wat niet. Wel vind ik het wat apart dat er op internet behoorlijk wat te vinden is

wat ik verder niet zo goed begrijp is waarom er steeds reacties worden verwijderd door moderators. Dus je mag wel een dergelijk stuk plaatsen hier op bokt. Maar een reactie of je mening geven erop mag niet? Dat moeten die stukken niet geplaatst worden vind ik.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 14:26

@Voor de moderators, is er enige duidelijkheid of ergens terug te vinden dat hier geen reacties mogen komen ?
Als dat namelijk niet mag, dan kan de admin dit namelijk uitschakelen en blijft het een nieuwsbron, zonder mogelijkheid tot Reageren.
Is het dan de bedoeling dat er ergens een nieuw topic verschijnt waar vraag/reactie mogelijk is m.b.t hulp bieden/ vragen stellen ( zonder op persoon te spelen ) maar in het belang een dier veilig te krijgen.

@Calanddra, ken je die persoon dan persoonlijk (vriend/familie o.d ) ??
Want nu zeg je als ik het goed lees, dat het verhaal van Rak niet klopt en degene die het verhaal plaatst dus liegt ??
Je volgende opmerking over de ganzen doet vermoeden dat je hem langer kent, gezien de jaren welke zijn naam al op Internet genoemd wordt in minder positieve zin.
En dat hij zijn verhaal moet komen neerzetten zou dan een lachertje zijn, hij heeft eerder 'zijn visie' neergezet bij belazerdophetnet, allemaal ten goede van zichzelf en geen dier is bij zijn eigenaar terug gekomen, was dood of vloog ergens rond.

@persoon betreffende rak
Als ik zelf ook maar enige verbinding/afspraak/overeenkomst met iemand aan ga, of het nou financieel of m.b.t tot een dier zoals in dit geval, dan zoek ik eerst uit met wie ik te maken heb. ( Internet is de bron waar een ieder gebruik van maakt, zelfs politie/bedrijfsleven enz )
Zelfs al is het mondeling wil ik nog altijd een handtekening onder een geschreven stuk tekst, al moet ik die ter plaatse maken en vraag of diep ergens een getuige op die mede ondertekend.
Heel dom en nalatig van de persoon die een dier op deze wijze ergens achterlaat.
Zoals je weet is 'mondeling' erg ruim, daarmee kun je ieder iets op de mouw spelden/beloftes doen en niet nakomen, toch ???
De foto van jou lijkt me dan ook helemaal niet van belang in een zoektocht naar het paardje, vandaar enige verbazing bij het zien van het artikel in de telegraaf :(:)
Vandaar dat ik overal zoek, waar staan die oproepen om uit te zien naar Rak, waar op Internet heb je ZIJN foto met info, welke moeite doe je om hem terug te vinden ?
Dan kunnen de mensen hier besluiten dit te printen en in het land/over de grenzen, neer te hangen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:31

jee, ik hoop dat Rák snel weer terug is!

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:33

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:52

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:27

Hoeveel paardeneigenaren (en veel paarden verhuizen regelmatig naar een nieuwe stal om wat voor reden dan ook....) gaan de complete background na van een eigenaar van een stuk land wat te huur wordt aangeboden? Hoeveel Bokkers... gaan daadwerkelijk de antecedenten van een pensionhouder of boer met een stuk gras na voor ze hun kostbare (niet alleen in financiële waarde) bij deze mensen in de wei zetten?

(ik overigens wel... maar ik weet uit ervaring dat ontzettend veel paardeneigenaren dat niet doen.. doe ik ook als ik een paard verkoop... ).

Ik hoop dat iedereen uitkijkt naar Rák en dat ze snel weer bij haar rechtmatige eigenaar is. Als de eigenaresse Rák van de hand had willen doen, dan had ze haar wel te koop aangeboden op de grote IJslanderfora....

Groetjes, [***]

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:41

Ja daar heb je gelijk in. Ik heb altijd het geluk gehad in het dorp of er net buiten te staan bij mensen, ons kent ons en mensen doen daarom niet snel iets raars. Iedereen kent elkaar immers.

Maar je kan toch als privepersoon toch niet zomaar de complete achtergrond van iemand achterhalen? Overheden etc die doen dat idd, maar ik zou het toch wel raar vinden wanneer je zomaar bij de gemeente vanalles zou kunnen opvragen over iemand.
Ookal zie ik ook zeker het nut ervan in hoor :) Zeker in dit soort gevallen. Ik hoop dat het paard snel wordt gevonden iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:25

Als je op google zoekt op een naam en dan links krijgt naar 'belazerd op het net'... dan klopt er iets niet. Voor je in zee gaat met iemand... haal de naam even door 'google'... dit zou je ook moeten doen bij aan en verkoop.

Groetjes, [***]

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:32

ja dat is waar, zoiets kun je zeker doen. Heb je idd gedaan wat in je mogelijkheid ligt.
In dit geval had ik zelf ook ff gegoogled op deze persoon, verschillende achternamen ook. Wat je dan vindt is niet misselijk!
Als ik mijn eigen naam google vind ik niks :) Dus zoiets zegt wel iets denk ik. (Of mag ik dit weer niet zeggen v/d moderator? ;) )

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:50

Ja, grappig is dat. Die naam wordt overal op internet, zelfs in het bronartikel van dit topic, volledig genoemd, maar als je dat hier doet wordt je post verwijderd door het mod-team. :+ Ook als je een link naar zijn Bokt-profiel plaatst trouwens, heb ik gemerkt. :Y)

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:07

Ja heel vreemd:) Eerdere reacties van mij zijn ook verwijderd, waar weinig bijzonders in stond tov het geplaatste stuk. Terwijl zo'n stuk plaatsen met alles erop en eraan wel mag blijkbaar, terwijl ook niet onomstotelijk bewezen is dat dit wel correct is. Het is ook een stuk v/d Telegraaf, ook nou niet echt de meest gerenomeerde krant denk ik...