Ernstig ongeval met twee jonge meisjes in het Duitse Wiehl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ernstig ongeval met twee jonge meisjes in het Duitse Wiehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 08:33

Nieuwsredactie / http://www.rundschau-online.de

Tijdens een ongeluk in het Duitse Wiehl, zijn afgelopen zaterdag twee jonge meisjes ernstig gewond geraakt. Zij vielen van een paard, en werden hierna overreden door een auto. Een van de kinderen was er zeer ernstig aan toe, maar is inmiddels buiten levensgevaar.
De twee meisjes reden samen met twee andere kinderen, te paard over een fietspad. De groep stond onder begeleiding van een volwassene te paard. Het negenjarige meisje zat samen met een twaalfjarige op een van de dieren. Het paard droeg een hoofdstel, maar had geen zadel op. Het betreffende paard schrok van een passerende vrachtwagen en sloeg op hol, waarbij de twee kinderen op de weg terecht kwamen. Een auto kon hen niet meer ontwijken en sleurde hen vervolgens enkele meters mee.

Omdat de meisjes vast zaten onder de auto, duurde het even voor de ambulance-medewerkers bij hen konden. Een traumahelicopter bracht de twee naar het ziekenhuis, waar ernstige verwondingen werden geconstateerd. De toestand van de negenjarige is stabiel maar zorgelijk.
De 46-jarige automobilist moest eveneens naar het ziekenhuis. Hij raakte niet gewond, maar verkeerde wel in een zware shock. De moeder van een van de gewonde meisjes, was snel ter plaatse en raakte eveneens in shock. Ook zij moest naar het ziekenhuis.

MiSz_SaNdY

Re: Ernstig ongeval met twee jonge meisjes in het Duitse Wiehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:35

gadverdamme zeg!!! snap dat iedereen door het ongeval in schock verkeerde
heeel veel sterkte voor alle betrokkenen!!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:35

Wat een gruwelijk bericht!

Ik duim dat het voor iedereen toch goed afloopt. Jasses!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:37

Ik ben benieuwd waar de ouders van de meisjes in dit verhaal waren... Je laat je 9 jarige toch niet zomaar met een pony op de openbare weg spelen?

Ik hoop wel voor de meisjes dat ze snel beter zijn.

8nnemiek

He bah. Ik hoop dat het allemaal goed komt! Vreselijk dit!

Wanneer leren automobilisten het nu eens om paarden altijd langzaam en ruim te passeren.. Er zou echt meer voorlichting moeten komen..

Onali

Cayenne schreef:
De twee meisjes reden met hun samen met twee andere kinderen over een fietspad,

:?

Jee wat verschrikkelijk zeg. Waren er geen volwassenen bij of oudere kinderen?

xxelviraxx

Ow jee zeg wat een ontzettend naar ongeluk. Sterkte voor iedereen en dat ze er maar goed bovenop mogen komen.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:38

He bah wat vreselijk! Krijg er kippenvel van..
Hopen dat het goed afloopt met de meisjes..

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:38

waar staat dan dat die auto en vrachtwagen niet ruim passeerde?
we kunnen beter niet gaan speculeren maar mee duimen!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:41

8nnemiek schreef:
He bah. Ik hoop dat het allemaal goed komt! Vreselijk dit!

Wanneer leren automobilisten het nu eens om paarden altijd langzaam en ruim te passeren.. Er zou echt meer voorlichting moeten komen..

Kun je net zo goed zeggen 'wanneer leren ouders nu eens dat met z'n tweeen op een pony zónder zadel langs een weg met verkeer niet zo'n goed plan is'.

Denk dat in dit drama de auto + vrachtauto niet de eerste 'schuldigen' zijn.

Hoe dan ook is het allemaal weer verdomd erg, en zeker als het te voorkomen had kunnen zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:50

Natuurlijk was het een ongeluk, en de automobilisten zijn ook niet echt schuldig, dat zijn ook slachtoffers.. Maar als ze er meer vanaf hadden geweten, en langzamer hadden ingehaald, dan had zoiets verkomen kunnen worden :) Dat bedoel ik.
Maargoed, het is nu gebeurt, en het is maar te hopen dat ze snel weer allemaal het ziekenhuis uit mogen.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:53

Wat een naar bericht! Ik hoop dat het goed komt. :(:)
Vraag me toch af waarom je een kind van negen en samen op één pony zover ik dat lees, op de weg laat.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 08:54

Ze reden op het fietspad zonder zadel met z'n tweeën op 1 paard. Als automobilist kan je niet overal rekening mee houden. Ik vind dat als je het verkeer in gaat met je paard, er rekening mee moet houden dat andere weggebruikers geen benul hebben wat ze moeten doen bij jou. Je moet er dus zelf voor zorgen dat je alles goed in de hand heb en zo niet, dan moet je je niet op de weg begeven of de gevolgen aanvaarden maar zeker niet bij andere in de schoenen schuiven

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:00

Sorry maar ben ik dan de enige die zich afvraagt wat 2 9 en 12 jarige kinderen op de weg doen? zonder zadel? zonder begeleiding? (dit buiten het feit dat wat gebeurd is natuurlijk verschrikkelijk is.. Sterkte voor de betrokkenen en hun familie..)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:00

Waarom krijg ik nu direct het beeld van de openingsscene van The Horsewisperer voor me.....

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:03

Wat een akelig bericht. Hopelijk valt het mee met de kinderen, dat is nu het allerbelangrijkste!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:11

wat een verschrikkelijk bericht |(

het klinkt niet bepaald verantwoord wat de meisjes hebben gedaan maar hopelijk houden ze niks over aan alle ellende
ik duim ook voor de automobilist, want wat moet die in een enorme nachtmerrie beland zijn zonder dat hij/zij er iets aan kon doen

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:18

Ooh dat is niet zo mooi! Niet heel vreemd dat mensen daarvan in shock raken! Brr hopelijk komt het goed met iedereen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:36

8nnemiek schreef:
Natuurlijk was het een ongeluk, en de automobilisten zijn ook niet echt schuldig, dat zijn ook slachtoffers.. Maar als ze er meer vanaf hadden geweten, en langzamer hadden ingehaald, dan had zoiets verkomen kunnen worden :) Dat bedoel ik.
Maargoed, het is nu gebeurt, en het is maar te hopen dat ze snel weer allemaal het ziekenhuis uit mogen.

Als die meisjes niet samen op 1 pony hadden gezeten, als die pony gewent was geweest aan groot verkeer, als ze niet zonder begeleiding naar buiten waren geweest, dan had zoiets ook voorkomen kunnen worden.

Ik vind niet dat de automobilist schuldig is. Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze wat van paarden weten, je kunt niet verwachten dat iedereen op een slakkentempo langs je paard rijdt als je op de openbare weg bent... Je hebt als bestuurder je voertuig in de hand te hebben, en een paard geldt gewoon als voertuig. Als je dat niet hebt heb je er niets mee op de openbare weg te zoeken.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:40

wat een vreselijk ongeluk,
Hier in duitsland mag je volgens mij als kind zijnde
nog niet eens alleen de weg met je pony zonder begleiding
onder een bepaalde leeftijd.
Dus dit verwondert me behoorlijk dat dit dan heeft kunnen gebeuren.

Ik wens de ouders en automobilist dan ook veel sterkte met verwerken van die vreselijke beelden die op zijn netvlies gebrand zullen staan de komende tijd.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:43

Gatsie!
Wat vreselijk zeg :'(
Hopelijk komt het goed met allen!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:44

Vjestagirl schreef:
Ik ben benieuwd waar de ouders van de meisjes in dit verhaal waren... Je laat je 9 jarige toch niet zomaar met een pony op de openbare weg spelen?

Ik hoop wel voor de meisjes dat ze snel beter zijn.

Euhm.. hier rijden zo vaak grietjes van die leeftijd op en neer naar de vereniging...

Tuurlijk is het niet verstandig om met zn 2en op een paard te gaan zitten zonder zadel. Maar ik heb het ook wel eens gedaan, wetende dat mn paard toch bomproof was.
Weten wij veel wat er is gebeurd? Misschien hoefde ze maar 100m tot de wei of weetikhetwat.

In dit geval is er geen schuldige aan te wijzen en is het gewoon erg sneu dat het zo gelopen is. Heel veel beterschap voor ze!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:47

he gadverdarrie wat een vreselijk ongeval. kan me voorstellen dat je als bestuurder van die auto volledig in shock raakt. heel veel beterschap en sterkte voor de meisjes en de betrokkenen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:49

wat een gespeculeer weer, misschien waren de andere twee kinderen wel op de fiets, als begleiders en waren die al ouder. lees namelijk niets over een ander paard...
laten we gewoon officiele berichten afwachten want nu weten we toch niets zeker.

wel een gruwelijk ongeluk! sterkte voor alle betrokkenen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 09:49

gatver...dit lijkt wel een horror film...
Ik kan begrijpen dat die automobilist in shock was...brrr!
Paarden en verkeer vind ik geen goede combinatie...
Als het mogelijk is wegen vermijden,helemaal met vrachtwagens!

(Ik kwam ook ruiters tegen laatst...op een d weg waar je hier 90 mag rijden....en ook erg veel bochten hier.

Twee ruiters en een twee-span....ik zag het(rij nooit hard)en bleef er z'on 50 meter achter rijden heel zachtjes.
En ja hoor...iemand achter mij met wat minder geduld moest weer inhalen en kwam vlak achter de paarden terecht.
En er snel langs in een onoverzichtelijke bocht...ik moet er niet aan denken wat er gebeurt was als er een vrachtwagen van de andere kant was gekomen...)

hopelijk knappen de meisjes snel op!