Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vanitymay schreef:Ik begrijp niet helemaal wat nu de boodschap van het bericht is?
Cayenne schreef:‘De echte paarden liefhebber verkoopt zijn paard echt niet! Ik eet liever zelf alleen maar brood met pindakaas als dat ik mijn paard moet verkopen’, zegt Riekkie op de website van de krant.
Cayenne schreef:Steeds meer paarden zouden voor een habbekrats te koop worden aangeboden en ook de vleesprijzen kelderen.
(***knip***)
De bron van het bericht lijkt een paardenhandelaar te zijn. Welke belangen spelen hier mee?
beantsje schreef:Cayenne schreef:Steeds meer paarden zouden voor een habbekrats te koop worden aangeboden en ook de vleesprijzen kelderen.
(***knip***)
De bron van het bericht lijkt een paardenhandelaar te zijn. Welke belangen spelen hier mee?
Lijkt me volstrekt duidelijk; de handel wil goedkoop inkopen.
Overigens vind ik het zo'n kul-opmerking; liever brood met pindakaas dan mijn paard verkopen.
Allereerst is een broodje pindakaas heel normaal eten en daarnaast; als je paard een DA nodig heeft, kom je er niet met dat soort bezuinigingen.
Liefde voor een paard kán betekenen dat je hem verkoopt, omdat je zelf niet meer in staat bent optimaal voor hem te zorgen.
wemkelover schreef:Vind dit ook altijd zulke vreemde opmerkingen.
Stel ik zou een paard hebben, en ik kon het bekostigen maar nu niet meer op welke reden dan ook. Niet omdat ik een nieuwe auto zou hebben gekocht ofzo.
Dan is het toch het eerlijkst voor het paard en voor jezelf dat je hem verkoopt, en nieuw goed huis schenkt.
Of ben ik nou zo raar?
wemkelover schreef:Vind dit ook altijd zulke vreemde opmerkingen.
Stel ik zou een paard hebben, en ik kon het bekostigen maar nu niet meer op welke reden dan ook. Niet omdat ik een nieuwe auto zou hebben gekocht ofzo.
Dan is het toch het eerlijkst voor het paard en voor jezelf dat je hem verkoopt, en nieuw goed huis schenkt.
Of ben ik nou zo raar?
Cayenne schreef:http://www.dierenbescherming.nl
‘De echte paarden liefhebber verkoopt zijn paard echt niet! Ik eet liever zelf alleen maar brood met pindakaas als dat ik mijn paard moet verkopen’, zegt Riekkie op de website van de krant.
Ibbel schreef:vanitymay schreef:Ik begrijp niet helemaal wat nu de boodschap van het bericht is?
Aandacht in de pers voor de Dierenbescherming. Die voelt, zoals ieder goed doel, óók de slechte economie met een terugval in de donaties. Dus dan probeer je de krant te halen. Maakt in feite niet uit waarmee, als je er als goed doel maar goed van af komt.
(Sprak de cynicus die zelf bij een goed doel werkt - maar zo werkt het nou eenmaal wél)
daantjuhhh schreef:sandra1986 schreef:ik ben dol op pindakaas...
vraag me af WAT voor regels er dan komen....
en wie die gaat maken....
ik vrees voor 'paarden moeten met vorst naar binnen regels'
Ik weet niet of dat een spreekwoord is.
Maar volgens mij is buiten altijd nog goedkoper dan op stal?