De beloning die zal leiden tot het vinden van de persoon die een merrie in het Amerikaanse South Gate zo liet lijden dat zij ter plekke moest worden afgemaakt, is flink verhoogd. Een woordvoerder van de lokale politie laat weten dat burgers massaal hebben gereageerd op het nieuwsbericht van afgelopen week.
De merrie werd drie weken geleden gevonden op straat in South Gate, een wijk in de stad Los Angeles. Alles lijkt erop dat zij werd gedumpt door haar eigenaar of eigenaresse.
Inmiddels zijn er tips binnen gekomen over een donkerkleurige auto met een lichtgekleurde trailer die rond 1 uur snachts in de straat werd gezien, waar de merrie de volgende dag werd aangetroffen.
De politie heeft een aantal lokale hoefsmeden bezocht omdat de merrie ijzers droeg. Een van de hoefsmeden is al ondervraagd en later deze week kunnen nog twee smeden een bezoekje van de politie tegemoet zien. Naburige pensionstallen hebben inmiddels flyers opgehangen in een poging meer tips te verzamelen. De lokale Spaanse media heeft inmiddels ook het verhaal opgepakt, waardoor een wijder publiek kan worden bereikt.
Mocht de dader gepakt worden, dan zal deze waarschijnlijk verdacht worden van verwaarlozing en het in de steek laten van de merrie, iets wat in Amerika als een misdrijf wordt gezien. Hij of zij kan hiervoor een gevangenis tot 6 jaar en een boete tot $20.000 verwachten.
De politie en dierenbescherming hebben inmiddels een filmpje van de merrie vrijgegeven in de hoop dat mensen haar sneller zullen herkennen.
Let op! Het volgende filmpje kan als schokkend worden ervaren.
kijk..hier moeten wij in nederland een voorbeeld aan nemen..helaas word er in nederland niet zoveel werk gemaakt van dieren mishandeling.. ik hoop dat ze de dader vinden en dat hij lekker een tijd achter de tralies verwaarloosd mag worden!
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Linda2B
Geplaatst: 19-08-10 07:10
Verschrikkelijk, hoe kunnen mensen het toch zó ver laten komen? Voor Nederland zouden deze straffen wat mij betreft ook zo ingevoerd mogen worden. Misdrijf is misdrijf, of het nu een mens of een dier betreft.
mazzeltje
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!
Geplaatst: 19-08-10 07:10
Ik word hier letterlijk misselijk van.
unlimited1
Geplaatst: 19-08-10 07:11
heb al genoeg van enkel dat ene beeld te zien , vin dat goed die gevagenisstraf en hopelijk krijht die persoon ook het maximum van aantal jaren bij zijn arrest!! Triest voor het dier
Pauline
Geplaatst: 19-08-10 07:20
mazzeltje schreef:
Ik word hier letterlijk misselijk van.
Ik ook. Niet alleen dat ze gedumpt is maar ze is zo ontzettend mager.. Echt een wreed mens, diegene die haar zover heeft laten lijden. Misschien is ze wel door een kennis daar gebracht in de hoop dat ze gered zou worden ofzo? Of is dat mijn paardenmeisjesfantasie?
MontyRulezz
Geplaatst: 19-08-10 07:21
Ach gossie, hoe kan iemand zijn dier zo laten verhongeren. Niet normaal meer, wat een zielig dier. En dan wel nog ijzers eronder laten slaan.... waarom hebben ze dat wel dan gedaan?? Daar snap ik dus niks meer van.
Wel goed zoals ze er in Amerika achteraan gaan. Er wordt echt werk van gemaakt, hoefsmeden langsgaan enz. Dat zouden ze hier dus echt niet doen!!
Ach, het arme liefje toch. De video doet mij bijna huilen, wie doet een dier nu zoiets aan?!
Dat ze hem maar snel vinden, maximum aantal jaren in de gevangenis én de maximale boete. Kan me niet schelen of die mens erdoor geruïneerd is, had hij maar twee keer moeten nadenken. Bovendien stelt dit een DUIDELIJK voorbeeld voor andere paardenhouders.
unamie
Geplaatst: 19-08-10 07:33
Dit is afschuwelijk die arme merrie Helaas is dit ELKE winter in NEDERLAND (Oostvaardersplassen)de DAGELIJKSE praktijk Ongestraft! en niemand die iets doet... http://www.nieuws.nl/605034
ochh dat arme ding! ik hoop echt dat ze snel de dader hebben gevonden...
Lusitano
Geplaatst: 19-08-10 08:09
Het zal wel ongenuanceerd zijn... Opknopen aan de hoogste boom...... Wat een laffe laffe mensen lopen er toch op deze wereld rond, moedeloos word je er van.
Opknopen die dader!! daar heb ik echt geen medelijden mee..
Arm Arm Paardje
Adil
Geplaatst: 19-08-10 08:29
Tjees, dat paardje is echt op....Vreselijk gemeen....
_Saar
Geplaatst: 19-08-10 08:44
Ik hoop van harte dat ze degene die dit gedaan heeft vinden. Gelukkig dat ze in Amerika wel vinden dat mensen voor dit soort dingen gestraft moeten worden! Arm dier
Bravura
Geplaatst: 19-08-10 08:46
Hopelijk krijgen ze diegene die er verantwoordelijk voor is, ben erg benieuwd naar de straf die daar vast niet mals is. Ik heb maar 1 woord voor dit soort verantwoordelijke figuren die zo'n dier zo verwaarlozen. En welke malloot laat zo'n dier dan gewoon op straat achter?????
_Megan
Geplaatst: 19-08-10 08:50
wat afschuwelijk! aa ik hoop dat de dader echt zo snel mogelijk wordt gevonden.