Controversiële rodeo in Texas. Een ezel springt vanop zeven meter hoogte in een watertank. Dit is de hoogste ezelduikshow ter wereld en lokt elke keer driehonderd mensen naar het kleine stadje Pipe Creek, bij San Antonio.
Volgens de rancheigenaar vinden de dieren het leuk. "Als ze het niet leuk zouden vinden, zouden ze het niet doen. Mensen vergeten dat het zeer slimme dieren zijn. Wat is er mis met een ezel die op een hete dag in het water duikt?"
Dierenrechtenorganisaties zijn niet te spreken over deze activiteit.
Klik hier voor een fotoreportage. (op de foto klikken.)
Sorry, kan me dus echt niet indenken dat dieren dit voor hun lol doen.
Apple
Geplaatst: 17-08-10 11:21
Op die foto's lijken de ezels het best prima te vinden.
Maar inderdaad, zwembadje toont nogal ondiep, en of dit nu iets is voor ezels
Daniellejody
Geplaatst: 17-08-10 11:22
no way dat ze dat voor de lol doen ! ze worden vast daar bovenaan neergedropt en ja die beessies willen dan graag naar beneden, dus springen ze maar... boven kunnen ze ja geen kant op... vind het gewoon zielig !
wat is dat toch met die malloten die dit verzinnen? Ik snap er echt de ballen van. Ezels aan een parachute, ezels van een springplankje, mensen, doe normaal...ezel voor 'n karretje (desnoods met een kittig stro-hoedje) of in de wei. Klaar. Arme beesten
Dit meen je toch niet. Mijn god ik vind het heeel bizar!
GaelleS
Geplaatst: 17-08-10 11:27
omg T_T hoe komen ze erop???? volgens mij springen ze dus ook alleen maar omdat ze nergens anders heen kunnen. Of als ze niet springen eraf gemept worden. Als ze dan toch graag in het water zitten laat ze er dan in lopen niet springen van 7m hoog ...
Wat is dit nou weer voor stom vermaak.. Ongelooflijk!
silvana84
Geplaatst: 17-08-10 11:29
Vroeger werd dit ook met paarden gedaan.
Volgends mij springen de ezels wel uit zichzelf, worden niet geduwd of opgesloten zodat ze niet terug kunnen, maar waarschijnlijk vinden ze terug lopen nog enger dan het springen.
Toch lopen ze hier bijna nooit blessures bij op, wel raar met zo'n klein zwembad je zou denken dat ze gewoon keihard op de bodem terecht komen.
Ragdollcat
Geplaatst: 17-08-10 11:30
Lijkt me niet zo veilig, te zien aan de foto waarop staat dat de trap om uit het bad te kunnen komen nog ver in het bad doorloopt, ezel komt verkeerd terecht, dan raakt ie gewond. Kan het ermee te maken hebben dat een ezel groot genoeg is om niet te diep in het zwembad te komen dat het daarom niet diep is???? ongelooflijk dit.
Maar aan de fotos te zien vinden die ezels het nog leuk ook, die beseffen natuurlijk niet dat het gevaarlijk is.
mogelijk als veulen aangeleerd, dat het zoo gewoon is geworden voor ze.
Heel vroeger in amerika deden de 2 mensen het ook als act met een paard in volle galop naarboven en dan zo hup het water in met de persoon nog op de rug, daar was een film over geweest.
marijkedam
Geplaatst: 17-08-10 11:31
Het moet niet gekker worden.
Laatst was ook zo'n topic over paarden die van belachelijke hoogte in een zwembad sprongen. Ook zoiets!
hier een filmpje waar het te zien is met een paard
Juangi
Geplaatst: 17-08-10 17:39
Ik heb zelf ook niet echt het idee dat de ezels gedwongen worden.. Ja misschien is het aangeleerd, maar de ezels zullen zelf naar boven moeten lopen en moeten springen. Zie daar geen mensen boven staan, zwaaiend met het zweep.
En je weet hoe koppig en slim ze zijn. Als ze weten dat ze daar boven geslagen worden, zullen ze ook de trap niet op. En ik zie daar alleen maar vrolijke ezels.... Lijkt me een erg lekkere verkoeling, op zo'n warme dag. En omdat je springt maak je endorfine aan, dit zijn blijheidshormonen... Ook een reden dat ze waarschijnlijk springen?? Bij mensen is het verslavend.
Dat paard vind het dus echt niet leuk, moet er met de hand heengebracht worden nadat hij 3/4 rondjes heeft gedraaid en staat door in een donker hok, met dit als enige uitgang... Hij kan namelijk niet naar achter kijken om te kijken wat daar is. Dat is imo wreed. Hier kunnen ze naar achter kijken, hoe het met heenbrengen zit weet ik niet...
ik vind het vet zielig! Die diertjes doen het echt niet voor hun plezier.
_Chendo_
Geplaatst: 17-08-10 19:13
ik weet niet hoe het er daar precies aan toe gaat, maar aan het filmpje te zien heb ik niet het idee dat ze echt helemaal vrijwillig springen. Hij durft niet terug dat is duidelijk. Blijkbaar heeft hij ooit geleerd dat springen alleen een plons water oplevert. Dan kiest het beestje dus liever voor springen.
Denk ik zo?
skyline
Geplaatst: 17-08-10 19:14
Het is veel te stijl om achterwaards te gaan. Zelfs voorwaarts vind ik het te stijl. Ik vind het zielig. Die dieren moeten wel ze kunnen zich niet omdraaien en kunnen niet terug.
Ja ze doen dit natuurlijk niet 1 dag voor de show oefenen met die ezels. Ze worden al weken getraind dat ze omhoog moeten lopen desnoods met een tik. Daarna moeten ze ook nog eens na beneden springen, desnoods met een pak slaag. Een paard heeft er al vaak een hekel aan om zijn hoofd te wassen, omdat hij anders water in zijn oren krijgt. Hoeveel water zou die ezel in de oren krijgen... Misschien is het zelfs al wel fout gegaan en probeerde een ezel aan de zijkant te springen en is op de bakrand gevallen.
Moet je op foto 14 eens zien wat die grijze een grote bulten op zijn zij heeft. Dat is gewoon schrikbarend.
Grit
Geplaatst: 17-08-10 19:22
Bah, dat dit soort dingen nog mogen, ongelooflijk
En het blijft bestaan omdat mensen er plezier aan beleven om te kijken en er geld voor betalen. Onwetendheid, een raar gevoel voor sensatie????
Hoe kunnen ze dit doen, alleen maar voor het geld of wat dan ook Op het filmpje zie je toch duidelijk dat het beestje helemaal niet will, anders was ie echt wel meteen gesprongen! Te belachelijk voor woorden