Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hutch84 schreef:13 -14-12-04
ik lees niets over ouderlijk gezag was dit er
Yavanna schreef:Dit paard is van een kennis van mij, en is zonder haar toestemming uit zijn stal gehaald. Met alle gevolgen van dien. Dat meisje ging dus ff lekker gezellig door Renesse wandelen, maar paardlief, een doodrustige tinker, was het er uiteraard niet mee eens.
En door Renesse mag je wel rijden, het is alleen niet verstandig nu. 'S winters is het totaal geen probleem.
Yavanna schreef:Dit paard is van een kennis van mij, en is zonder haar toestemming uit zijn stal gehaald. Met alle gevolgen van dien. Dat meisje ging dus ff lekker gezellig door Renesse wandelen, maar paardlief, een doodrustige tinker, was het er uiteraard niet mee eens.
En door Renesse mag je wel rijden, het is alleen niet verstandig nu. 'S winters is het totaal geen probleem.
_Chanel_ schreef:Ik neem aan dat er voor de eigenaresse geen gevolgen zijn. Zij wist hier immers helemaal niets vanaf. Denk eerder dat er naar de ouders van de meisjes gekeken moet worden.
Abeltje77 schreef:zelfs als jouw paard in de wei staat, kind kruipt onder hek door en wordt geschopt, dan ben je nóg aansprakelijk
Sizzle schreef:Abeltje77 schreef:zelfs als jouw paard in de wei staat, kind kruipt onder hek door en wordt geschopt, dan ben je nóg aansprakelijk
Daar heb je WA voor, niets aan de hand.
Boos worden heeft niet veel zin meer denk ik, ik neem aan dat de kinderen genoeg geschrokken zijn om zoiets niet meer te doen. Als ik de ouders was zou ik de oudste 2 wel naar de eigenaar sturen om excuses aan te bieden, leren ze meteen mooi het lesje 'verantwoordelijkheid nemen voor je daden'.
Esmeralda schreef:hutch84 schreef:13 -14-12-04
ik lees niets over ouderlijk gezag was dit er
hoeveel meiden lopen er niet met een paard/pony
hoeveel ouderlijk gezag is er dan niet bij
juist, weinig, tot geen
ongeluk zit in een klein hoekje
we waren er niet bij, dus zullen we het met dit vage bericht moeten doen!
beterschap voor meiden, die zullen erg geschrokken zijn
Abeltje77 schreef:Helaas.
Zoek maar eens op bokt.
zelfs als jouw paard in de wei staat, kind kruipt onder hek door en wordt geschopt, dan ben je nóg aansprakelijk