Grote reisorganisatie komt op voor dieren in vakantielanden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Grote reisorganisatie komt op voor dieren in vakantielanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 11:37

Nieuwsredactie / www.horsetalk.co.nz / www.thebrooke.org

Een Britse welzijnsorganisatie voor dieren is erg blij met een grote reisorganisatie die een campagne is gestart om er voor te zorgen dat dieren goed worden behandeld door toeristen.

Brooke, een organisatie die internationaal op komt voor werk- en lastdieren, begint dit jaar aan de tweede campagne voor verantwoordelijk toerisme voor dieren. Zij zijn erg blij dat Thomas Cook, de op een na grootste reisorganisatie in Engeland, zich sterk wil maken voor het welzijn van de dieren.

Brooke wil kenbaar maken dat honderdduizenden dieren moeten lijden onder het toerisme dat een "leuk dagje uit wil". De campagne moet toeristen aan het denken zetten en hoopt dat men hun verantwoording neemt. Thomas Cook zal helpen deze boodschap te verspreiden door deze boodschap te verwerken in hun brochures, onder de noemer: "Happy Horses Holiday Code".

Onder "Happy Horses Holiday Code" kunnen toeristen de plekken en stallen vinden waar ezels en paarden op een goede en gezonde manier worden gebruikt voor toeristische doeleinden. Er staat onder andere in dat de dieren gezond zijn, in staat zijn een koets of rijtuig te trekken of mensen te dragen, en dat de te betalen prijs niet te hoog is.

Een woordvoerder van Thomas Cook liet in een reactie weten dat de reisorganisatie erg blij is met de samenwerking. "We nemen verantwoordelijk toerisme erg serieus."
Een woordvoerder van Brooke is eveneens erg tevreden: "Wanneer mensen naar verre landen reizen, zijn ze vaak zo blij en uitgelaten dat ze vergeten dat de dieren die zij bezoeken of gebruiken, weleens in minder goede omstandigheden kunnen leven. Hoewel een trekdier of een rijdier leuk kan zijn en een goed inkomen kan opleveren voor de eigenaren, is niet ieder dier automatisch geschikt voor het werk. We willen toeristen er dan ook op wijzen dat ook zij hun verantwoording moeten nemen en ons kunnen helpen om het onnodig lijden van dieren terug te dringen. Het is eigenlijk heel simpel: denk na voordat je op het dier of achter het dier in een koets stapt!"

Brooke is op dit moment in 11 landen werkzaam verspreid over Azie, Afrika, Centraal Amerika en het Midden-Oosten. De organisatie is onder meer te vinden in populaire trekpleisters als Cairo, Luxor, Edfu en Petra.

Klik hier voor de Happy Horses Holiday Code

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:43

Super initiatief, al hoop ik toch dat de meeste mensen zich al aan de "code" hielden :o met een beetje gezond verstand kun je als toerist toch oordelen of het dier het werk aan kan.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:45

Javayo schreef:
met een beetje gezond verstand kun je als toerist toch oordelen of het dier het werk aan kan.

Niet als je geen bal van paarden kent...

Mooi initiatief!

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:47

nou de meneer op de foto heeft het duidelijk niet begrepen! bah!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:48

ok, niet alle details, maar als het dier extreem mager is, mank loopt of wonden heeft ziet iedereen dat toch wel. Maar of ze dan het gezonde verstand hebben om dan geen diensten van de eigenaar af te nemen, das dan weer de vraag...

annetmulder

Re: Grote reisorganisatie komt op voor dieren in vakantielanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:56

Ik hoop dat veel reisorganisatie's dit voorbeeld gaan volgen!
Goed iniatief!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:00

eindelijk word er iets aangedaan, hulde *D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:28

Hopelijk worden mensen zich er meer bewust van met wat ze eigenlijk aanrichten als ze meedoen en dus geld geven voor bv. ritjes op dieren die zichtbaar niet gezond zijn. Ik heb zo al regelmatig verhalen gehoord over kamelen in Egypte/Tunesië/... waarvan de halsters half ingegroeid in hun huid zijn. En nog meer van dat.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:51

En wat dan met het zwemmen van dolfijnen in gevangenschap? Genoeg mensen die dat toch altijd wel erg leuk vinden. I.m.o. is dat niks anders dan pure dierenmishandeling. De uitbuiting van dieren vind in vele vormen en maten plaats, maar het gezonde verstand van mensen gaat 9 van de 10 keer niet verder dan hun eigen plezier.......

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:13

Mooi initiatief,
De tandarts van mijn paard is dit jaar met een organisatie mee geweest en heeft op een Grieks eiland samen met dierenartsen etc. een heel aantal dieren behandeld, ok zo'n mooi initiatief :)

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:28

SUPER INITIATIEF !!

Saleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:32

Brooke for hospital is echt een top organisatie. Ik ben er al zeker 6 jaar lid van en ze leveren echt goed werk. Top Initatief!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:37

owww....die foto!
Die fatso kan beter zelf gaan lopen...dit kan toch niet!
Fijn dat Brooke er wat aan doet!

SoraYa_X3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:18

Vroeger maakte ik altijd ezel ritjes in Spanje & die ezels stonden soms uren vastgebonden onder een afdakje.
Ik vroeg altijd aan mijn oma of ze 3 zakjes wortels wou meebrengen uit de winkel (ik vroeg altijd grote worteltjes)
En dan als ik daar was, ging ik naar die ezels en gaf ze altijd 1 voor 1 een wortel & de ezel waar ik dan op reed kreeg dan 2 worteltjes, die eigenaars waren niet altijd zo blij maar ze konden niks tegen me zeggen want ik verstond toch geen Spaans

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:28

die foto :')
maar het is echt te zielig wat er gebeurd..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:39

Zidore schreef:
die foto :')

Nou niet echt grappig die foto, wat een vreselijke oetl*l :( Hoe haal je het in je harses op zo'n klein beestje te stappen... zeker bergop ook nog...
Goed dat Brooke en Thomas Cook er wat aan willen doen!

Ben ooit in Canada op ruitersportvakantie geweest, daar fokten ze quarters met koudbloeden voor de wat zwaardere (over het algemeen) Amerikanen.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:52

gelukkig hebben van die leuke afval topics voor mensen met overgewicht hier op bokt.. mischien heeft die man er nog wat aan :o

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:54

het is ook huilen van het lachen.. dat het eigenlijk om te janken is. maar goed dat is weer zo'n depri smiley ;-)
jammer dat het besef bij mensen zo laag is en ze maar overal opstappen. zelfs dichtbij huis, frankrijk, zie je al paarden voor toeristen rondlopen die er niet uitzien of mager zijn. en dat je dan niet het besef heb dat je daar niet op moet stappen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:04

_O- en bokt maar vallen over incidentele pret met je shet door iets te grote pubers :')

Dat dat beestje niet onderuit gaat op die keien in combinatie met dat gewicht _/-\o_ . Daar mag menig warmbloedje jaloers op zijn.

Goed initiatief dat er iets aan bewustwoording wordt gedaan. Je kan het de eigenaren niet kwalijk nemen, die zijn vaak straat arm. Maar het informeren en ontmoedigen van toeristen is een goed begin. Ben benieuwd wat brooke voor oplossing vind voor de broodwinning van de eigenaren.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:05

geweldig iniatief!! Als ik die foto zie, krijg ik echt jeukende vingers om hem er gelijk af te trekken.

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:13

Ik kan die man wel zoenen!!! Ik vind het vreselijk wat er met die arme dieren gebeurd in dit soort landen

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:11

super! :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 05:50

Ik hoop dat het ook voor alle andere dieren geldt: als dansende beren, apen op de foto, tijgers op de foto, etc. etc.

Neemt niet weg dat dit een prima initiatief is.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 07:44

Wolken schreef:
En wat dan met het zwemmen van dolfijnen in gevangenschap? Genoeg mensen die dat toch altijd wel erg leuk vinden. I.m.o. is dat niks anders dan pure dierenmishandeling. De uitbuiting van dieren vind in vele vormen en maten plaats, maar het gezonde verstand van mensen gaat 9 van de 10 keer niet verder dan hun eigen plezier.......

Ik weet niet of je dat onder dierenmishandeling kan zien :n

Ik heb gezwommen met dolfijnen in curacou (als je het zo goed schrijft :o ) veel van de dolfijnen daar zijn daar (in gevangenschap) geboren. en weten gewoon niet beter.

Veder worden deze dieren ontzetten goed vezorgd.
En die paar kusjes die ze dan aan mensen uit moeten delen of over een mens heen springen inruil voor vis vinden ze denk ik helemaal niet erg, ze weten niet beter.

Nee dat kan ik niet als dieren mishandeling zien :n

Wel ben ik in de Domenicaanse Republiek is langs zoon park gelopen daar zaten de dolfijnen onder wonden en in hele kleine bassens (schrijf je dat zo?) dat vind ik wel zielig en hier zou ik dan ook niet heen gaan. (werd ons ook af geraden door personeel uit het resort.)

Om even on-topic te blijven:

Complimenten voor Brooke!! Goed gedaan _O-

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:50

laten we het maar niet over de dolfijnen in gevangenschap hebben, ook in curacao, want dan breekt daar weer een rel over los. ik ben ook te nederlands denk ik, want ik vind het nogal snel te zielig. zelfs de paarden met koets in barcelona vind ik sneu.. wat? ik vind zelfs de pony's met ritjes op de kermis in nederland al sneu!