Bezoekers teleurgesteld na Westernshow Flanders Horse Event

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bezoekers teleurgesteld na Westernshow Flanders Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 18:30

www.nieuwsblad.be

De Western & Quarter Horse Show op het Flanders Horse Event loste de verwachtingen niet helemaal in. De show op zich was best wel aangenaam, maar de bezoekers hadden blijkbaar net dat ietsje meer spektakel verwacht en vooral de korte duur van de show zorgde voor enige ontgoocheling.

Het publiek kreeg eerst een uitleg over de verschillende aspecten van het westernrijden, waarna een reeks demonstraties volgden, waarbij ook de dressuur een belangrijk rol speelde. Vervolgens werd gedemonstreerd hoe de paarden het vee in bedwang kunnen houden, maar daarna bleef het publiek wat op zijn honger zitten.

Echt spectaculaire zaken kregen de toeschouwers niet te zien en iedereen was verwonderd over het feit dat de show zo snel over was. Achteraf bleek dat ruiters en paarden binnenkort afreizen naar de US voor de Wereldkampioenschappen westernrijden en dat men geen risico wou lopen op kwetsuren. Jammer.

CharlotteMae

Re: Bezoekers teleurgesteld na Westernshow Flanders Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:48

Waarom organiseren ze dit event dan? Niet errug slim... Erg jammer voor de mensen die er heen gingen!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:01

Welke ruiters waren er dan?

shanna_dw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:17

Ik ben gisteren gaan kijken. De bodem was ook niet goed. Ze hadden speciaal een strook zand gelegd maar dit was veel te zwaar om een stop in te maken dit zou lijden tot kwetsuren. De spins konden daarin wel getoon worden. Kvond op zich dat het een goede demo was. verder konden ze de stops zien aan de hand van video fragmenten. De ruiters waren de zussen Baeck en Jan Boogaert

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:30

hadden ze Anky beter hierheen kunnen sturen ipv naat Kentucky :P

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:38

armlou schreef:

Waar slaat dit nou weer op...
Ben je jaloers ofzo?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:33

Kido schreef:
armlou schreef:

Ben je jaloers ofzo?

Waar slaat dat op! waarom zou ze gelijk jarloers kunnen zijn.
was denk ik meer sarcastisch bedoeld :+

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 08:55

Waar was de Flanders Horse Event ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 08:56

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:47

Dan kan men beter mensen uitnodigen die op een iets lager niveau presteren en nièt moeten afreizen naar èèn of andere belangrijke wedstrijd.
Het niveau zal misschien een fractie lager liggen, maar de mensen zullen een iets uitgebreider demo zien. Zonder gebruik te moeten maken van video's.
Ik ga ook echt niet naar een demo om video's te zien. Daarvoor bestaan er -tig dvd's en youtube...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:23

Ook mensen die op een lager niveau presteren, gaan de gezondheid van hun paard niet op het spel zetten door voluit in een sliding stop te gaan in een bak waar de bodem daar niet geschikt voor is. Geen enkele demonstratie of wedstrijd is het waard dat je je paard aan gort rijdt, echt geen enkele!

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:56

Cassidy schreef:
Ook mensen die op een lager niveau presteren, gaan de gezondheid van hun paard niet op het spel zetten door voluit in een sliding stop te gaan in een bak waar de bodem daar niet geschikt voor is. Geen enkele demonstratie of wedstrijd is het waard dat je je paard aan gort rijdt, echt geen enkele!

Dat is ook niet wat ik wilde zeggen. En dat kan je ook heel goed afleiden uit wat ik zei.
Maar nog even voor wie het niet snapt of wil snappen: iemand die vertrekt om een internationale wedstrijd te doen, die zal zijn paard sparen. Iemand die dat niet doet, die zal een demo geven zoals het hoort, rekening houdende met de ondergrond.

Zet het even over naar een andere sport. Een wielrenner die betaald wordt om een demo te geven, die zal tonen wat de mogelijkheden zijn. Een wielrenner die 2 dagen later naar de Tour de France vertrekt, die zal zichzelf sparen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:52

En als de grond bijvoorbeeld niet geschikt is voor de reining omdat die te diep is...Kunnen er ook nog andere onderdelen geshowd worden zoals Trail en Pleasure en Kan er wel bijv snelheid gemaakt worden met de barrelrace en bijv een stuntshow. Dan komen de toeschouwers toch niets te kort .. Zwaar zand hoeft niet schadelijk te zijn !

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:11

@ Sassy4barrel: dat is wat ik bedoel. Beter dan om zoiets te programmeren met minder grote namen.
Grote namen programmeren die dan uiteindelijk weinig tot niks komen doen, da's ook maar k*t voor het publiek.
Of je kondigt vooraf aan dat het een zeer beperkte demo zal worden.

Broncoyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:51

ze kwamen voor een rodeo, dat is spectaculair, maar ja het is toch wat anders, dat westernrijden

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:34

Sassy4barrel schreef:
En als de grond bijvoorbeeld niet geschikt is voor de reining omdat die te diep is...Kunnen er ook nog andere onderdelen geshowd worden zoals Trail en Pleasure en Kan er wel bijv snelheid gemaakt worden met de barrelrace en bijv een stuntshow. Dan komen de toeschouwers toch niets te kort .. Zwaar zand hoeft niet schadelijk te zijn !

Als je reiners uitnodigd, ga je geen barrelrace, trailparcours of stuntshow zien, daar zul je andere mensen voor moeten uitnodigen. Als je het hele gamma aan mogelijkheden wilt laten zien, zul je meerdere groepen moeten laten aanrukken, die natuurlijk allemaal gratis komen, met alle plezier een paar honderd Euro neertellen voor een promotiestand, en goud geld voor een paar dagen een box voor hun paarden, die geen eigen bedrijf te runnen hebben, met alle plezier alles laten staan en laten liggen, wiens auto natuurlijk op water rijdt en die met alle plezier hun tijd en geld investeren in een evenement waarvan het resulterende rendement uiterst te wensen overlaat... :+

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:46

Dan hadden ze een reining show moeten beloven en geen western en quarter horse show :) Als ze een uitgebreider programma hadden gekozen met meerdere ruiters dan kan 1 onderdeel tegen vallen door bijv diepe bodem maar dat vangen de andere onderdelen en ruiters dan weer op en was de toeschouwer tevreden geweest

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:54

Ik ben er niet zelf bijgeweest maar volgens mij is er ook cutting getoond.
Valt in mijn ogen niet onder reining.
Maar als jij volgend jaar een demo barrelracing wilt verzorgen, zou ik zeggen: meld je aan.
Ze zullen je graag willen hebben als je zegt dat je nog geld meeneemt voor box en consumpties, en verder geen vergoeding wilt hebben voor reiskosten en het feit dat je daar staat...

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:02

Jij schreef toch : ´Als je reiners uitnodigd dan... ` maar als er ook een cutting demo was dan snap ik het probleem niet waarom er geen goede show gegeven zou zijn of kunnen zijn ? En ik vind ook dat als een organisatie een show wilt organiseren in ieder geval de ruiters die komen om een demo te geven hun kosten moeten vergoeden. Was dat niet het geval dan ? Dan zou ik het zowiezo niet doen, maar ik ben er volgend jaar in Augustus ook niet hier ;)
En je zou ook denken dat ze de bodem aan de demo´s zouden aanpassen of andersom :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:14

Weet jij wat het kost om een bodem aan te leggen?
Weet jij of een bodem die geschikt is voor de reining ook geschikt is voor demo's van andere disciplines?
Weet jij hoeveel mensen er in Europa, of in Vlaanderen rondlopen die deze bodem kunnen leggen?

In de openingspost staat: werken met vee. Dus ik ga er van uit dat dit cutting is. Kan ook working cowhorse zijn, maar daar moeten serieuze aanpassingen aan de showring voor worden gedaan, omdat de koeien nog weleens over de omheining willen springen (bij de cutting overigens ook)

Belgie telt een groep voor de Trick Riding, de Thunder Guys. Die zouden volgend jaar kunnen komen.

Als je zelf geen demo barrelen kunt geven, heb je vast wel iemand in je kennissenkring zitten die dat graag wil overnemen.

En als een evenement iedereen die een demo komt geven een vergoeding moet geven, en ook nog voor het expositieterrein moet betalen, blijft er voor de organisatie weinig over....Menig paardgerelateerd evenement heeft de deuren moeten sluiten omdat ze het financieel niet rond konden breien, in Nederland iig wel.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:29

Ik heb zat goede demo´s en shows gezien waar ook reining en verschillende andere disciplines van de western en engelse sport te zien waren allemaal op dezelfde bodem :) in een eerdere post las ik : `Ze hadden speciaal een strook zand gelegd maar dit was veel te zwaar om een stop in te maken dit zou lijden tot kwetsuren. `
Vandaar dat ik dacht dat ze dit speciaal daarvoor aan hadden gepast of aan hadden kunnen passen.

En de Thunder guys kunnen behalve een spectaculaire trick riding shows ook hele goede andere shows laten zien, waaronder barrel race show dus dat zal wel goed komen volgend jaar :)
Maar net zoals vele andere pro teams zullen ze wel een vergoeding vragen, want autos lopen inderdaad niet op water :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:17

Ga jij de Thunder Guys vragen om te komen optreden? Ik ga het niet doen...:D
En misschien dat de organisatie het dit jaar al heeft gedaan, ze uitnodigen, en hebben ze het financieel niet rond kunnen breien....wie weet?

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:31

[quote="Cassidy"]Weet jij wat het kost om een bodem aan te leggen?
Weet jij of een bodem die geschikt is voor de reining ook geschikt is voor demo's van andere disciplines?
Weet jij hoeveel mensen er in Europa, of in Vlaanderen rondlopen die deze bodem kunnen leggen?

Als je zelf geen demo barrelen kunt geven, heb je vast wel iemand in je kennissenkring zitten die dat graag wil overnemen.

quote]

Vind je toon eerlijk gezegd niet echt aardig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:40

Eerlijk gezegd was dat ook niet aardig bedoelt. Ik wordt er een beetje moe van dat iemand eisen gaat stellen voor dingen die GRATIS zijn :D .
Toegegeven, je betaalt entree, een x-bedrag, maar je moet dan niet automatisch verwachten dat je voor een dubbeltje op de eerste rang komt te zitten, en echt topprestaties te zien krijgt...

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:55

NienSCHaap schreef:
Kido schreef:
Ben je jaloers ofzo?

Waar slaat dat op! waarom zou ze gelijk jarloers kunnen zijn.
was denk ik meer sarcastisch bedoeld :+

:+ :Y) idd, maar zo wordt helaas niet altijd gekeken ;)
ik ben alles behalve jaloers op Anky! }>