Twee menpaarden uit het water gehaald in Lekkerkerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Twee menpaarden uit het water gehaald in Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 15:15

www.westonline.nl

In Lekkerkerk kwam woensdagavond een opmerkelijke reddingsactie op touw nadat twee paarden met huifkar en al in het water waren gereden en dreigde te verdrinken.

Het ongeluk gebeurde aan de Wetering Oost. De inzittenden van de huifkar konden zelf uit het water komen, maar de paarden zaten nog met touwen vast aan de kar.

De dieren moesten eerst door duikers worden losgemaakt. De brandweer sleepte de paarden vervolgens weer op het droge. Het is nog onduidelijk hoe de dieren in het water terecht zijn gekomen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:16

Oef! :oo
Gelukkig zijn ze gered! :(:)

Almighty

Re: Twee menpaarden uit het water gehaald in Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:19

Pff gelukkig is het goed afgelopen. Ik heb altijd geleerd dat ik met een behoorlijk scherp mes tijdens het mennen bij moet hebben om de paarden uit het tuig te kunnen snijden als er paniek is door iets. Maar merk steeds vaker dat dit niet zo standaard is om mee te hebben.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:20

jeetje, dat is hier vlakbij
gelukkig zijn de paarden en mensen gered.
weet iemand hoe het nu met de paarden gaat ????
Laatst bijgewerkt door shettie1978 op 29-07-10 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:20

Aan de foto te zien was het gelukkig niet al te diep en was het een marathonwagen waardoor de inzittenden makkelijk eruit konden (zie iig geen huif). Gelukkig maar!

wivinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:35

Mijn merrie is eens in het water gesprongen toen ze hengstig was enkele jaren geleden. Toen ik zag wat daar al moest gebeuren om enkel paard uit het water te krijgen, awel, chapeau voor de mannen van de brandweer en politie. Het is geen gemakkelijke operatie en zeker niet als er nog een marathonkoets aanhangt, wat meestal toch rond de 125kg weegt ongeveer.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:38

Een spektakel werd er overigens wel van gemaakt zeg - dit is gebeurt langs een landweg achter onze stal - mijn enige weg naar huis aangezien de dijk volledig is afgesloten :D
De hele weg stond vol: 5 brandweerwagens, een ambulance en 2 politiewagens én een cameraploeg. Er gebeurt niet zo vaak wat bij ons in de polder :D ;)

De Friezen stonden er eigenlijk heel kalm bij, ze lekker het bijna wel lekker te vinden in de sloot, dus gelukkig geen paniek. Ik denk dat ik wel weet waar ze gestald staan, dus zal daar eens navragen hoe het met ze is!

ThUnDeRtIeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:51

Ik heb dit inderdaad ook gehoord. is voor mij ook heel dichtbij ;)
vriendin van mij heeft ze derin zien liggen ze hadden wel 1,5 uur erin gelegen wat ik begreep maar dat de eigenaar ze zo hop naar huis stapte dus volgens mij geen ernstige schade maar wat een schrik zeg bah!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:15

Hmm ik weet ook in die straat iemand die met friezen ment, vraag me af of hij dat is :o

Maar fijn dat alles er goed vanaf gekomen is, zoiets kan altijd anders lopen en dat gun je niemand

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:15

ik had altijd een mes bij dat door touw en dik leer kon snijden, idd voor dit soort ongelukken te water, dat je je paard los kan snijden van de wagen die het paard omlaag trekt. of als je om zou slaan, denk dat dit een hoop dodelijke aflopen kan besparen.

van te voren wel op touwstrengen en leer getest, anders heb je er in een noodsituatie nog niets aan.

gelukkig is volgens mij hier iedereen er met de schrik vanaf gekomen, gelukkig maar

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:18

alweer?????Das nu al het zoveelste verhaal wat ik hoor over koetspaarden die het water in kneuren!
Echt maf!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:19

marieminime schreef:
ik had altijd een mes bij dat door touw en dik leer kon snijden, idd voor dit soort ongelukken te water, dat je je paard los kan snijden van de wagen die het paard omlaag trekt. of als je om zou slaan, denk dat dit een hoop dodelijke aflopen kan besparen.

van te voren wel op touwstrengen en leer getest, anders heb je er in een noodsituatie nog niets aan.

gelukkig is volgens mij hier iedereen er met de schrik vanaf gekomen, gelukkig maar

war heb jij je mes dan?? In je zak of in een opbergvakje in de wagen??
Want daar ligt die bij de meeste mensen.
En ik denk dat je zo schrikt dat je niet eens goed kan handelen.
geen aanval he, gewoon info.

Gelukkig zijn de paarden en menners er goed vanaf gekomen

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:35

Caesar schreef:
Aan de foto te zien was het gelukkig niet al te diep en was het een marathonwagen waardoor de inzittenden makkelijk eruit konden (zie iig geen huif). Gelukkig maar!

Het water vertekend helaas heel erg in diepte. De onderkant of bodem hoe dat ook heet is van die blub. Heb helaas daar zelf door klungelig fietsen ook een keer daar in de sloot gelegen. En dan is het opeens best diep.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:42

Zo te zien is de berm ook erg smal, dat zal ook vast wel meegespeeld hebben

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:46

Ja en druk met auto's dus als ze net teveel aan de kant zijn gegaan.

Zoals al eerder werd gezegd is de dijk afgezet dus alles gaat over deze weg. Is soms best druk.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:54

Och, ik weet niet wie het is geweest maar heb een voorstelling erbij. Hoop dat de paarden er niets aan overhouden.

Op die weg is de berm niet zo breed nee, ben benieuwd hoe dit is gebeurd.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:02

't zag er uit alsof ie gewoon, simpelweg rechtdoor is gereden, ipv van de bocht om! Net over de laatste duiker moet je haaks de bocht naar rechts nemen (of links - wat je wilt :D )...

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:03

Gelukkig is het goed afgelopen <3

Liefdesgeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:03

Pfoe, gelukkig zijn ze er goed vanaf gekomen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:05

Krista schreef:
't zag er uit alsof ie gewoon, simpelweg rechtdoor is gereden, ipv van de bocht om! Net over de laatste duiker moet je haaks de bocht naar rechts nemen (of links - wat je wilt :D )...

Ik kan het even niet uit de foto halen maar is het gebeurd bij de hoekse weg of vooraan in de beurt van de volkstuintjes?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:18

marieminime schreef:

Zo is het mij ook geleerd.
Maar wel weer krom is dat je bij de wet weer geen wapens op zak mag hebben, dus messen enzo.
Maar ja je meot er op dat moment ook maar bij kunnen komen.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:20

Poeh, het is wel heel 'in' om met je paarden te water te raken. Dit is al het zoveelste berichtje deze zomer. Wat een ontzettende schrik moet dat zijn. Gelukkig is het nu goed afgelopen.

IIrriissjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:21

Je hoort tijdens het mennen inderdaad altijd een mes bij je te hebben.
Ik ben zelf een menner en ik heb altijd 1 bij mij, of 1 van mijn mederijders!
Als ik ga rijden is meestal m'n opa erbij en die heeft een mes mee!
Maar het is inderdaad zo dat heel veel mensen die in een vakje hebben liggen.
Wij hebben er 1 standaard in de wagens, maar hebben altijd 1 mee in onse broekzak!

Gelukkig zijn deze paardjes gered :(:)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:27

shettie1978 schreef:
jeetje, dat is hier vlakbij
gelukkig zijn de paarden en mensen gered.
weet iemand hoe het nu met de paarden gaat ????

ja ik was erbij, paarden gaan goed ze bleven gelukkig erg rustig al gaf 1 het vrij snel al op waardoor ze op haar maatje ging liggen

djnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 17:45

Krista, weet je al van wie ze zijn? Volgens mij niet de friezen van Fop Blonk toch??
Ik dacht eigenlijk aan Saskia Reijm of Gerrit Cieremans??