Zware aanrijding tussen paardentrailer en auto in Kortessem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Zware aanrijding tussen paardentrailer en auto in Kortessem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 18:57

www.hln.be

Twee paarden hebben vandaag een zware frontale botsing tussen een paardentrailer en een auto in Kortessem overleefd. Het ongeval gebeurde rond 15.15 uur in de Daaleindestraat (N76) ter hoogte van de Reeweg. Na de klap belandde de paardentrailer op zijn zijkant in de berm.

De brandweer moest de laadklep openslijpen, waarna de paarden eruit gehaald werden. Er vielen verder een zwaar- en twee lichtgewonden.

Een koppel uit Bree was met de paardentrailer op weg naar huis van een jumping in Jesseren nabij Borgloon. Uit de richting van Diepenbeek kwam de auto gereden. De auto haalde twee auto's in en belandde dan op het rijvak voor het tegenoverliggende verkeer.
De twee voertuigen botsten frontaal op elkaar. De ravage was enorm en de N76, een drukke verbindingsweg tussen Genk en Borgloon, werd afgesloten voor het verkeer. De automobilisten moeten omrijden via de E313.

Een van de twee paarden had enkel snijwonden. De vrouw uit Bree liep lichte verwondingen op. In de auto zaten een broer en zus uit Wellen. De man is lichtgewond en zijn zus raakte zwaargewond.

Orchidee21

Re: Zware aanrijding tussen paardentrailer en auto in Kortessem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:58

gassie wat vervelend. Beterschap aan de slachtoffers en het paard.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:00

wat een geluk voor de paarden, dat ze het overleefd hebben
hopelijk houden ze niks over aan het ongeluk
Ook voor alle betrokkenen veel beterschap

Fijn dat iemand even snel wil inhalen en daarbij een onschuldig iemand frontaal

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:05

Ooh dit is echt een nachtmerrie, inhalen op van die wegen vind ik altijd tricky. Ik doe het ook wel eens, maar dan alleen als ik geen tegenliggers zie of echt heel ver weg.

Gelukkig is er niemand ernstig aan toe.

inggieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:51

wat vervelend, mooi dat iedereen het overleeft heeft!

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:51

Tja sommige mensen snappen niet altijd dat ze niet kunnen inhalen.... Zeker jammer dat er nu ook gelijk dieren bij worden betrokken. Gelukkig is het niks ernstigs :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:56

Altijd doodeng dat soort ongelukken (alle ongelukken eigenlijk). Hopelijk komen alle betrokkenen er aardig goed vanaf, hoewel er wel gesproken wordt van een zwaargewonde...De paarden hebben geluk gehad lijkt het op...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:59

Je zou je paard kwijt raken doordat zo'n ei haast heeft.
Vreselijks zeg!
Wat een geluk dat het mee lijkt te vallen voor de paarden. Hopelijk valt het met de gewonden ook mee...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:13

Ik vraag me vooral af hoe hij op het rijvak van het tegenover rijdende verkeer beland is met voorbijsteken. Dan heeft hij zelf toch ook en tikske gekregen van iemand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:16

als het éénbaans is, dan zit hij meteen op de baan van tegenliggend verkeer toch?

ik heb 1x de ravage van zo'n inhaalactie helaas gezien.. verschrikkelijk. lijkt me doodeng om opeens in de koplampen van een inhaler te kijken.. gelukkig geen overledenen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:17

het is gen 1baans, het is 2 vakken per rij richting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:18

ah oke, dat wist ik niet. :)
maar er zit geen afscherming dan lijkt me tussen die 2banen van elke richting?

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:20

Ik ken deze baan ook goed, en het is een 2baans weg, er wordt momenteel aan de baan gewerkt, maar dat is niet daar waar het ongeluk is gebeurd.. Heel erg voor het koppel en de paarden!

@Suze, er is wel een afscherming, maar dat is gewoon gras zegmaar..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:20

Dan nog moet je toch wel gewoon normaal kunnen inhalen? Ik kom met inhalen op een 2 baansvak nooit op dat van de tegenliggers... Dus lijkt me dat de andere bestuurder of opzij geduwd is door een van de auto's die hij voorbijstak, of om een andere reden controle over het stuur verloren is. Er ligt idd nog een berm tussen dus lijkt me niet dat de bewuste man voor zijn plezier op het andere baanvak is gaan rijden. Vind dus ten eerste het nieuwsbericht zeer beperkt kwa informatie. Zeker om dan de voorbijstekende chauffeur meteen van vanalles te beschuldigen. :) Met wat pech heeft hij zelf iets aan de hand gekregen of heeft een van de auto's die hij voorbij stak agressief gereageerd, is hij geschrokken en zo op het andere vak terecht gekomen....
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-07-10 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:21

jawel zo bedoelde ik dat ook niet.
ik was enkel benieuwd hoe de situatie precies is op die weg.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:23

op de zijkant in de berm!! :=
Ik vind het echt knap dat de paarden er bijna niets aan overgehouden hebben!!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:19

Zo kort bij mij... jammer voor de slachtoffers. Zo raar ongeluk...

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:33

het is raar dat zoiets gebeurd in je eigen buurt! ( kortessem staat mijn paard).. best eng:)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:48

Jeetje mina, 2 licht gewonden en 1 zwaar gewonde, en de paarden hebben slechts snijwondjes! :wow:
Gelukkig is het met de paarden goed afgelopen, helaas zullen ze vast een trauma hebben nu, maar gelukkig leven ze nog :)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:51

bah wat een naar ongeluk. wel een snuggere dat ie in gaat halen als dat niet kan.

Klavertjes4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:40

He bah!

Hopen dat iedereen & ook de zus er weer goed vanaf komt.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 06:22

pfff wat een koekenbakker om dan in te halen -.-

Heel veel sterkte aan de eigenaren en hopen dat iedereen er goed van af gaat komen!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 07:51

Ayasha schreef:
Dan nog moet je toch wel gewoon normaal kunnen inhalen? Ik kom met inhalen op een 2 baansvak nooit op dat van de tegenliggers... Dus lijkt me dat de andere bestuurder of opzij geduwd is door een van de auto's die hij voorbijstak, of om een andere reden controle over het stuur verloren is. Er ligt idd nog een berm tussen dus lijkt me niet dat de bewuste man voor zijn plezier op het andere baanvak is gaan rijden. Vind dus ten eerste het nieuwsbericht zeer beperkt kwa informatie. Zeker om dan de voorbijstekende chauffeur meteen van vanalles te beschuldigen. :) Met wat pech heeft hij zelf iets aan de hand gekregen of heeft een van de auto's die hij voorbij stak agressief gereageerd, is hij geschrokken en zo op het andere vak terecht gekomen....

Zoals ik het bericht lees + jouw verhaal Ayasha, is deze bestuurder niet alleen de berm over gestoken, maar ook nog eens de 2de baan vanuit de andere richting. Ik neem tenminste aan dat de trailer zich op de meest rechterbaan bevond?
Dat maakt het helemaal vreemd.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 07:56

Echt bizar verhaal. Wat er ook waar van moge zijn, gelukkig dat het nog zo 'goed' afloopt!

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 08:13

Er staat een groter artikel in het belang van limburg over dit ongeval. Blijkbaar hebben paardenliefhebbers die bij het ongeval stopten er op aangedrongen dat de brandweer eerst de paarden zou helpen. De hulpdiensten hebben uiteraard eerst de mensen geholpen en dus de 2 jongeren die het ongeval veroorzaakten eerst uit hun wrak gehaald. Ik kan wel begrijpen dat de paardenliefhebbers erop aangedrongen hebben om eerst de paarden te helpen. Dat zou ik ook doen als het mijn paarden waren.
Volgens een getuige was de bestuurder van de inhalende auto erg gehaast, en had hij al een hele tijd geprobeerd om zijn voorligger in te halen.
Het artikel staat nog niet online, anders had ik een link geplaatst.