In een stal op een weide achteraan een woning in het Belgische plaatsje Nossegem, zijn deze morgen twee kadavers van ezels ontdekt.
De ezeltjes zijn waarschijnlijk omgekomen van de dorst en/of door ondervoeding. Omdat de kadavers al in een verre staat van ontbinding zijn is het vermoeden groot dat de kadavers al enkele maanden daar liggen. Deze twee ezels zijn waarschijnlijk de enige die overblijven van zeven ezels die op deze weide stonden.
Meerdere keren is volgens BLID aangifte gedaan van vermoeden van dierenmishandeling. Ook zijn er geluiden dat de dieren al langere tijd verwaarloosd worden. En is er al eens eerder actie ondernomen door de dienst dierenwelzijn. Volgens BLID staat de eigenaar (76) elke kerstmis met een kerststal in Leuven op de grote markt. Volgens buren bevinden zich nog andere dieren in de stalling achter het woonhuis. Op de weide naast zijn huis staan nog drie paarden, twee ezels en één koe.
Let op de foto kan als zeer schokkend worden ervaren Kijk hier voor een foto van de twee ezelkadavers.
Als de BLID nu eens wat meer gedaan had dan alleen maar aangifte hadden de ezels misschien nog geleefd. De pot verwijt de ketel nu..........
pompidou2
Geplaatst: 22-07-10 22:01
jemig... onvoorstelbaar.. ongelooflijk dit.. Dat ze er zo laat achter moeten komen.. Voor de beestjes beter nu.. , maar wat een vreselijke dood hebben ze moeten sterven.. bah bah bah
enne.. die foto, waar is het hoofd van die linkerezel gebleven..? ligt die nu onder de kont van die andere..?
kally
Geplaatst: 22-07-10 22:05
Er zijn hier toch geen woorden voor, ookal zouden ze een natuurlijke dood zijn gestorven dan nog laat je ze toch niet liggen. Erg triest allemaal en hopelijk zijn de andere dieren wel in goede conditie.
Waar is die blid in godsnaam mee bezig zeg ?! Al meerdere meldingen gehad en dan laten ze het er zo ver komen?!
Stephanie_86
Geplaatst: 23-07-10 06:34
8nnemiek schreef:
Waar is die blid in godsnaam mee bezig zeg ?! Al meerdere meldingen gehad en dan laten ze het er zo ver komen?!
nou idd er mag wel eens wat aan gedaan worden als er al meerdere meldingen zijn geweet
vreselijk voor die ezels... maar hoe t met de andere beesten is is dat niet bekend?
Inky_devil
Geplaatst: 23-07-10 07:06
Wat een vreselijk einde moet dat voor die beestjes zijn geweest . Ook op de manier waarop ze liggen zal de laatste wel op het hoofd van de ander zijn gaan liggen. Misselijk wordt ik van zulke mensen .
potverdikkie
Geplaatst: 23-07-10 07:09
8nnemiek schreef:
Met van het gedoneerde geld dure standspullen kopen, en feestjes bouwen. Geen cent gaat er naar de dieren zelf toe. En ja ik spreek uit eerste hand, heb er namelijk zelf gewerkt. Om deze reden ben ik er ook namelijk gestopt. In mijn optiek is de BLID net zo schuldig aan de dood van deze ezels als de eigenaren.
Tinky12
Geplaatst: 23-07-10 07:25
Wat kun je hier nu nog op zeggen.... in en in triest
Als er nu meerdere meldingen zijn geweest,is er blijkbaar dus weinig mee gedaan.De 2 rottende kadavers moet je toch ook vanaf een behoorlijke afstand kunnen ruiken met dit warme weer.Hopelijk kunnen de andere dieren gered worden en zorgt men ervoor dat de eigenaar geen dieren meer kan houden.Duidelijk dat hij de taak niet meer aankan.
Kunnen ze de naam 'Blid' niet beter veranderen in 'Blind'??? Gewoon niks doen als er al meerdere keren gewaarschuwd is, ongelooflijk. Blid heeft in deze echt wel schuld vind ik.
shettie1978
Geplaatst: 23-07-10 08:00
diep diep triest waarom laten ze het bij de blid ook zover komen als al bekend is dat ze niet voor de dieren zorgen ?? ik mag aannemen dat de anderen dieren wel weggehaald worden ??