The Real Warhorse: docu binnenkort op History Channel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tosadog

The Real Warhorse: docu binnenkort op History Channel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 20:45

Nieuwsredactie
Tosadog

Binnenkort begint het digitale kanaal History Channel met een serie documentaires getiteld: "The Real Warhorse". Deze documentaire over de "vergeten" paarden die zo'n belangrijke rol in de eerste Wereldoorlog hebben gespeeld.

Deze documentaire vertelt het heroïsche verhaal van het leven en de dood van paarden, muildieren en ezels die het Britse leger in de eerste Wereldoorlog ondersteunden. Van de miljoen dieren die naar het westelijk front werden gestuurd, keerden er slechts 67.000 terug naar huis. Een gedeelte hiervan werd verkocht aan lokale mensen. Zie hiervoor onder andere de ontstaansgeschiedenis van Brooke Hospital. Rond de 933.000 dieren stierven een tragische dood.

Dit hoofdstuk uit de oorlogsgeschiedenis staat recent in de publieke aandacht door het succes van de West End musical "War Horse", gebaseerd op het gelijknamige kinderboek van de schrijver Michael Morpurgo.
Authentieke zwart/wit opnamen uit de oorlog worden afgewisseld met reconstructies en beelden uit de musical. Ontroerend, maar bovenal bijzonder zijn de interviews met de laatste overlevenden uit de eerste wereldoorlog die met de paarden geleefd en gewerkt hebben. Zij dienden toen als soldaat in de oorlog. Zij zijn de afgelopen 10 jaar exclusief voor deze documentaire gefilmd.

Kijk hier voor een link voor de trailer van de documentaire.

"Al met al een documentaire is die de moeite van het kijken zeer waard is", aldus de topicstarter.

Let op deze documentaire wordt uitgezonden op een digitale zender en is niet via het standaard pakket van de analoge televisie te bekijken. De maatschappij die je digitale televisie levert dient dit kanaal in zijn pakket te hebben wil je deze documentaire kunnen zien.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 20-07-10 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast voor voorpagina

Janine1990

Re: The Real Warhorse: docu binnenkort op History Channel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:11

Ooooh hoe laat, wanneer? En op welk kanaal zit het ongeveer bij Ziggo??? Lijkt me heeel erg gaaf!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:29

Ik heb ook discovery channel via amerika, ga maar even opsnorren of dat dezelfde tijden zijn. :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:34

Oh ik ben ontzettend benieuwd!! Zou het ook erg graag willen zien. Wij hebben ook Ziggo, als ik weet wanneer en hoe laat het komt, kan ik het instellen!

Wat goed dat er aandacht aan besteed wordt. Het boek 'Oorlogspaard' was ook een mooi boek en helaas een vergeten gedachte aan de oorlog, gezien zij ook op het slagveld verloren zijn gegaan.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 21:43

Das nou net het punt.. :D ze zeiden "binnenkort"..zeeer ruim begrip moet ik zeggen.
Ik heb al gezocht op History Channel Nederland & International maar ik kan de datum ook niet vinden.
Ik weet wel dat het nu dus als trailer aangekondigd wordt op History, dus als iemand het weet? Graag even laten weten!

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:15

en dan zit ik natuurlijk weer te brullen voor de tv...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:24

freespirit schreef:
en dan zit ik natuurlijk weer te brullen voor de tv...

Tja, ben ik ook bang voor, prachtig dat hier aandacht aan geschonken wordt maar kan er vaak maar moeilijk naar kijken.
Het zijn een beetje de vergeten helden tegen wil en dank deze dieren , dus een mooi eerbetoon.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:02

Wil ik ook zien!
Ik geloof niet dat ik zo'n geschiedeniskanaal heb though :/

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:36

Wij hebben deze op 207 of iets dergelijks, achter de discovery channels (: Lijkt me een gave docu trouwens, hopelijk laten ze wel veel originele beelden zien.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 07:20

Gaaf hoor... Doet me denken aan een boek met allemaal paardenverhalen van mijn moeder. Zaten ook enkelen uit de oorlogen bij.... A

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:15

Lijkt me heel interesant! jammer dat wij geen history channel hebben.Lijkt me zowiezo een leuk kanaal.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:37

Ik ga dat kanaal even opsnorren.

Tosadog; zullen we anders een mail die kant op sturen met de vraag wanneer het precies begint?

De trailer vind ik al indrukwekkend. Een bom die naast een kar inslaat. :wow:

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:03

Wauw, gaaf!
Helaas hebben wij volgens mij alleen Discovery Channel.... We hebben Ziggo glasvezel; zo'n digitale zender, dat is toch altijd tegen extra betaling, of niet?

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 11:06

@Sjoert: Ja daar zat ik ook al aan te denken; ik heb ooit eens gepoogd een mail te sturen naar Discovery Channel en dat was een soort "mission impossible", dus vandaar dat ik wat dat betreft mijn reserves nog had.
Zou jij dat misschien kunnen doen? (zit nu op mijn werk en heb geen toegang tot History)

Precies dat wat jij nu zegt vond ik ook zo indrukwekkend: bom die inslaat, paarden die duidelijk terugdeinzen van angst..en dan te bedenken dat je gewoon door MOEST gaan. Kom daar nu eens om.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:19

Interessant, maar denk dat ik idd ook ga zitten brullen voor de tv. Maar als ik weet wanneer het komt denk ik dat ik het wel wil gaan kijken.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:02

Heel mooi idd dat hier ook een keer aandacht aan wordt besteed.
Wij hebben thuis UPC, ga vanavond kijken of dat ik misschien iets
kan vinden wanneer het begint :).

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:31

Inderdaad heel erg mooi dat hier aandacht aan word besteed. Helaas kunnen wij het niet kijken :( Hopelijk komt de docu ook nog uit op dvd....

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:27

Ik heb de nederlandse versie van 'War Horse' gelezen, echt een ontzettend mooi boek. Ben daarom ook erg benieuwd naar de docu! :)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:14

Ik heb nog even gekeken op hun site.
Je kunt een week vooruit het programma zien. Een mail zal ik er dus niet aan wagen.
Dan krijg ik vast terug "did you read the FAQ?!" :D

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 19:14

Ik ben er bang voor ja... ;) op welke site heb jij gekeken? de nederlandse site liet geen programmering zien.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 20:14

Ik weet de uitzenddatum:
volgende week dinsdag, 3 augustus om 20.00 uur op History Channel. Heb net weer een preview gezien, kijken!!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 20:21

Woej! Super!

Ik heb vorige week een te bekakt mailtje gestuurd met de vraag om datum van uitzending, maar geen respons.

Thanks voor de update!!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 21:40

Hahaha, erg he? Je snapt toch echt niet dat daar geen respons op komt?
Zo heeft Discovery Channel een "pauzefilmpje" zo noem ik het maar even, van een aantal rotsduikers in..?? Naam land ben ik even kwijt. Waar het omgaat is de muziek die ze daarbij laten horen; zo onwezenlijk mooi, ik heb hemel en aarde bewogen om erachter te komen welke muziek dat is, nada noppes!! Arrogantie?? :o

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:42

Ha! Ik heb mail terug :D :D

Zal m ff doorsturen :D

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:45

Dit kan hier wel staan:

Citaat:
I am assuming you want the air date for War Horse in the Netherlands. I have attached the schedule for August, on which you will find War Horse airing on 3 August at 20:00 CET time, repeated at 02:00, 08:00 and 14:00 on 4 August.

Have you heard that Steven Spielberg is directing a film adaptation of the book and stage play?