Vrachtwagen van springruiter Leon Thijssen in beslag genomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vrachtwagen van springruiter Leon Thijssen in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 10:09

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

Springruiter Leon Thijssen moet het al zes weken stellen zonder zijn vrachtwagen. Na de wedstrijd eind mei in Rome reed zijn groom de wedstrijdpaarden richting het concours in Sankt Gallen. Nabij het Italiaanse Brescia nam de chauffeur de verkeerde afslag en wilde omkeren. Hierbij maakte hij een overtreding en werden zowel zijn rijbewijs als de vrachtwagen in beslag genomen.

“Na de verkeerde afslag kwam mijn groom bij de tolpoortjes terecht. Hij wilde keren en draaide daarom een u-bocht voor de poortjes, hierbij reed hij over een doorgetrokken streep”, legt Leon Thijssen de overtreding uit.
De groom is zijn rijbewijs nog altijd kwijt en Thijssen moet waarschijnlijk nog zeker anderhalve maand op zijn vrachtwagen wachten. "Ik moet 90 euro opslagkosten per dag betalen, dat wordt een totaalbedrag van 8.100 euro.”

CalvinenGino

Re: Vrachtwagen van springruiter Leon Thijssen in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:11

wat is dat dan van een onzin...

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:11

Gut, das een flinke strop....
Ze zijn daar goed in bekeuringen schrijven blijkbaar! Ben wel benieuwd hoe de paarden nou thuis zijn gekomen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:12

Een bekeuring oké, maar 8 duizend euro voor zoiets.. Jeetje, dat is wel een erg hoog bedrag zo..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:13

Jemig zeg, ik dacht dat je als eigenaar de auto/vrachtwagen wel weer terug kon krijgen.

Ok dat de groom een boete krijgt en tijdelijk z'n rijbewijs kwijt is is helaas en jammer maar dat hij z'n vrachtwagen niet terug krijgt is toch van de zotte.

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:31

niet normaal meer wat een onzin zeg!!

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:33

Zo belachelijk zeg, dat is makkelijk verdienen!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:34

euhhhh, je rijbewijs kwijt raken én een vrachtwagen in beslag nemen voor het rijden over een doorgetrokken streep??!!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:36

Nou dat is makkelijk verdienen voor de Italianen daar :\

Boete ok, rijbewijs invorderen vind ik al wat ver gaan, maar dan ook nog de vrachtwagen confisqueren ?

Chap_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:37

Wat een onzin zeg, het kan ook overdreven worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:40

Dat kunnen ze toch niet maken?! :=
Hoeveel mensen rijden er wel niet over doorgetrokken strepen af en toe.. Die kunnen toch zeker niet elke auto gaan invorderen die dat doet.. Zijn ze niet gewoon onredelijk streng tegen buitenlanders ofzo? Kan me echt niet voorstellen dat dat zomaar kan..

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:40

amaai dan wil je al eens snel naar huis terug rijden met de paarden , gemakkelijk geld verdienen op die manier! jammer v de groom ook hoop dat hij nu niet te veel zou afgeblaft worden door zijn baas!! want hij deed ook maar v goed e

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:44

Italianen zijn erg strikt met hun regeltjes en zijn erg prijzig met hun boetes, maar dit gaat wel erg ver! Een dikke boete kan ik begrijpen, want proberen te keren op de weg is echt 'not done'! In NL mag alleen de auto/ vrachtwagen is beslag worden genomen wanneer er verdenking is op het doorrijden na inname rijbewijs en na toestemming van Justitie (als ik het goed heb), wat ik ergens kan begrijpen, aangezien er toch levende have op de wagen stond.

Ik ben benieuwd hoe ze de paarden naar de plek van bestemming hebben gekregen!

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:49

Ze nemen niet zomaar een rijbewijs en vrachtwagen in beslag. Dan is het een zware overtreding. Je kan wel zegen onterecht. Maar het is het verhaal van 1 kant. Mischien wilde hij gaan keren op een gevaarlijk stuk dat weten we toch niet.Het eerste wat me opkwam toen ik dit las. Is dat hij is gaan keren bij de afslag op een snelweg. tja als je dan aan de verkeerde kant van de tolpoortjes komt dat weten ze meten dat je aan het spookrijden bent geweest en dan vind ik deze boete meer dan terecht.Daarna wilde hij weer gaan keren.Maar dat is mijn idee van het verhaal en ik weet het ook niet. Was er niet bij.

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:57

Hallo zo!!!!!
Dat is wel heel erg straffen voor over een doorgetrokken streep rijden.
tssss 8000 euro voor zo'n klein foutje.
fouten maken is menselijk en een bekeuring is misschien op z'n plaats maar dit gaat echt te ver en dan ook nog zo lang een rijbewijs innemen en een vrachtauto.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:57

pfoe wat een dure bekeuring....dan vind ik mijn bekeuringen opeens niet meer zo heel hoog :=

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:59

Berlusconi moet zijn feestjes érgens van betalen ;-) .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:09

naja........... *streept italie van het lijstje af*

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:15

Ik heb een tijdje in Italie gewoond, ik vond het wel meevallen, de politie daar is niet strenger als hier en de verkeerspolitie vond ik eigenlijk best schappelijk en aardig :) heb in het jaar dat ik daar woonde zoiets niet gezien of meegemaakt... Ik ben wel benieuwd hoe ze dat met de paarden hebben gedaan dan ?

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:16

Wat onzinnig zeg!!
Een boete ok, maar rijbewijs kwijt en vrachtwagen in beslag nemen is echt van de zotte! En dan nog zoveel per dag moeten betalen ook.....

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:28

M'n vader heeft een paar jaar terug als internationaal vrachtwagenschauffeur iets dergelijks meegemaakt. Idioot land. 8)7

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:30

Wat belachelijk zeg, geef gewon een flinke boete dan, maar niet rijbewijs + vrachtwagen innemen en dan nog een belachelijk groot bedrag per dag moeten betalen ook....

Hoe is dat met de paarden gegaan, want lijkt mij als er staat "Na de wedstrijd eind mei in Rome reed zijn groom de wedstrijdpaarden richting het concours in Sankt Gallen" dat er natuurlijk paarden in de wagen stonden.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:30

dit is toch van de zotte :roll: ..en waarom nog steeds de vrachtwagen in beslag houden ???
Er moet toch meer aan de hand zijn dat men een vrachtwagen 3 maanden vast houdt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:58

van mij hadden ze die vracht wagen mogen houden.
als me paardjes maar thuis komen.
wat een schandallige straf voor zo een klein foutje

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 13:00

mabellean schreef:
Ze nemen niet zomaar een rijbewijs en vrachtwagen in beslag. Dan is het een zware overtreding. Je kan wel zegen onterecht. Maar het is het verhaal van 1 kant. Mischien wilde hij gaan keren op een gevaarlijk stuk dat weten we toch niet.Het eerste wat me opkwam toen ik dit las. Is dat hij is gaan keren bij de afslag op een snelweg. tja als je dan aan de verkeerde kant van de tolpoortjes komt dat weten ze meten dat je aan het spookrijden bent geweest en dan vind ik deze boete meer dan terecht.Daarna wilde hij weer gaan keren.Maar dat is mijn idee van het verhaal en ik weet het ook niet. Was er niet bij.

Ik dacht eigenlijk ook gelijk dat hier meer aan de hand moet zijn. Alleen voor het rijden over een doorgetrokken streep is wel heel vreemd. Zal best wel meer aan de hand zijn. Misschien was er wel iets niet in orde met de wagen.

Verder is de boete in totaal geen 8.000 euro, maar dit is incl. de opslagkosten (à 90 euro per dag). Volgens mij lezen veel mensen dat dit bedrag alleen de boete betreft.