Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zucht! 
Ik stel voor dat we beginnen met het beter trainen van mensen, zodat zij in staat zijn om hun paarden beter te begrijpen!

) 

ElsB schreef:Paarden weten dus niet beter, maar wij mensen zijn toch zogenaamd veel slimmer dan dieren? Waarom zie ik om me heen dan zo veel ruiters en amazones die blijkbaar helemaal niets van hun paard begrijpen?Ik stel voor dat we beginnen met het beter trainen van mensen, zodat zij in staat zijn om hun paarden beter te begrijpen!
ElsB schreef:Paarden weten dus niet beter, maar wij mensen zijn toch zogenaamd veel slimmer dan dieren? Waarom zie ik om me heen dan zo veel ruiters en amazones die blijkbaar helemaal niets van hun paard begrijpen?Ik stel voor dat we beginnen met het beter trainen van mensen, zodat zij in staat zijn om hun paarden beter te begrijpen!
. 
Dani_ schreef:Toch grappig dat veel mensen dit nu af doen als b*llshit, terwijl ik vrijwel nooit iemand tegen kom die zijn paard echt begrijpt of zich verdiept heeft in de taal die paarden dan wél spreken, hoe paarden dingen dan wél begrijpen, hoe je ze wél heel makkelijk iets kunt leren etc. zonder dat er frustatie is van beide kanten.
Zie je wel vaker hier op bokt met onderzoeken; dan hebben we het wiel opeens alláng uitgevonden. Sure![]()
.
LecyTinker schreef:Ik denk dat je dan nog niet de enorme groep tegen bent gekomen hier op bokt die zich verdiepen in methodes als parelli, roberts, en al die dingen. Want dat is precies wat dat soort methodes inhouden. Paardentaal leren! En er zijn heel erg veel topics te vinden die aantonen dat er een onverstoorbare communicatie kan zijn tussen paard en mens en dat ze elkaar perfect begrijpen. Maar misverstanden bestaan er zowel tussen paard en mens als tussen mens en mens.
Maar even snuffelen op termen als vrijheids dressuur, Pat parelli, monty roberts, etc en je zal verbaast zijn wat Bokt voor je vind.
.