Herhaaldelijke diefstal brengt paarden in gevaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Herhaaldelijke diefstal brengt paarden in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 12:04

http://www.westerwoldeactueel.nl/

Aan de Doorsneeweg in Nieuwe Pekela, vlakbij de grens met Veendam is men wanhopig. Eigenaresse Karen Meelhuysen is samen met haar dochter Samantha van den Berg de wanhoop nabij. Hun paarden worden met de regelmaat van de klok in gevaar gebracht door onbekende dader of daders. De politie houdt een oogje in het zeil, maar heeft de dader nog niet op heterdaad kunnen betrappen.

Het gaat om een bruine volbloed, een Shire en een Shetlander pony die hier op een gehuurd stukje grond staan te grazen op de rand van de gemeentegrens van Pekela. Men steelt hier de stroomklok en haalt de bedrading weg zodat de paarden weg kunnen lopen. Deze week was het wéér raak en nu heeft men zelfs de halsters van de hoofden van de paarden gehaald. “Het loopt de spuigaten uit, en kost ons handen vol geld om al de palen en alle andere materiaal weer te vervangen. In totaal zijn gestolen: een paardenhalster, houten palen rondom het terrein, poortgrepen plastic afrasteringspalen en paalgeleiders”, aldus Karen Meelhuysen.

De grootste zorg van Karin Meelhuysen en haar dochter is dat haar paarden in gevaar worden gebracht. Ze kunnen zonder de belemmering van de stroomdraad zo de weg op lopen met het gevaar van een botsing met een auto of in het kanaal terecht komen met kans op verdrinking. Het gebeurt altijd in de nachtelijke uren.

Kijk hier voor een interview

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:09

Walgelijk.. Waarom zou iemand zoiets doen? Om over de gevaren van vergiftiging, vernieling van eigendommen (tuinen bijvoorbeeld) enzo nog maar te zwijgen.. Ik zou daar echt (nu het toch vakantie is) wel een weekje gaan slapen (op een onopvallende plek (bijvoorbeeld in de stal) met een vriend of vriendin) om zo de dader hopelijk te kunnen pakken! Ik zie ernaast een huis(?) staan, dat niemand het ziet ook! :oo
Andere optie is de paarden een weekje of 2 weekjes ergens anders te stallen, zodat de dader denkt dat de dieren weg zijn en er hopelijk niet meer terug komt..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-07-10 12:16, in het totaal 2 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:10

Wat idioot, je zou bijna denken aan een persoonlijke kwestie, waarom steel je anders palen en bedrading?
Ik lees niet hoe vaak het nu is gebeurd in hoeveel tijd?
Anders misschien eens een camera ophangen, die heb je ook wel draadloos en heb je zo terug verdiend.

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:14

Als ze nou met hun handen van iemand zijn spul afblijven, en er wat nuttigs mee gaan doen. Vervelen ze zich snacht's ook niet zo.
En nou maar hopen voor de betrokkenen dat er tot die tijd niets "ergs" gebeurt. En dat een oplossing nabij is.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:21

het lijkt wel alsof ze doelbewust er voor zorgen dat de paarden de weg op kunnen zodat ze inderdaad verongelukken of zo. Zo komt het op mij over in ieder geval. Net alsof ze hen inderdaad weg willen hebben van dat land. :\

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:27

Ik zou geen oog meer dicht doen als het mijn paardjes waren.
Hopelijk pakken ze die idioten snel :(

Lante

Re: Herhaaldelijke diefstal brengt paarden in gevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:31

Lijkt inderdaad iets persoonlijks. Ik zou de paarden er niet meer durven te houden 's nachts en een andere oplossing bedenken. Knap zielige actie trouwens wanneer je zoiets doet.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:46

Shanna schreef:
Walgelijk.. Waarom zou iemand zoiets doen? Om over de gevaren van vergiftiging, vernieling van eigendommen (tuinen bijvoorbeeld) enzo nog maar te zwijgen.. Ik zou daar echt (nu het toch vakantie is) wel een weekje gaan slapen (op een onopvallende plek (bijvoorbeeld in de stal) met een vriend of vriendin) om zo de dader hopelijk te kunnen pakken! Ik zie ernaast een huis(?) staan, dat niemand het ziet ook! :oo
Andere optie is de paarden een weekje of 2 weekjes ergens anders te stallen, zodat de dader denkt dat de dieren weg zijn en er hopelijk niet meer terug komt..

Huisje is een sluishuisje daar woont niemand in zo van de foto's te zien.

Maar wel lastig en gevaarlijk dat iemand zomaar je bedrading steeld.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:51

Nou jah, dit is ook vlak bij mij ik zal ook even extra opletten als ik in de buurt ben. ( ben blij mijn paardjes staan op eigen erf achter de boerderij en niet echt vanaf de weg te zien maar ga dat ook maar eens extra in de gaten houden )
Ik hoop dat ze de daders op heterdaad betrappen vanaf volgende week is het in deze regio ook vakantie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:53

momo_lover schreef:
Shanna schreef:

Ik doel meer op dat stenen gebouw met ramen, naast de wei. Dus niet aan de overkant.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:59

Shanna schreef:
Shanna schreef:

Ik doel meer op dat stenen gebouw met ramen, naast de wei. Dus niet aan de overkant.[/quote]

Nu ik de foto's nog een sgoed bekijk zie ik ook een huis staan. (ben soms een beetke blond :o)

Maar het sluishuisje is ook van steen met ramen :P

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:45

Wat een raar verhaal wie doet er nou zoiets?
Sorry hoor maar laat die dieren gewoon met rust en koop een stukkie stroomdraad als je het nodig hebt.
Blijf gewoon van andermans spullen af

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:48

Ik kan mij heel goed inleven wat Karen meemaakt, zoiets is verschrikkelijk! Ik wens haar heel veel sterkte.

Ik kan er over meepraten!

Al jaren word ik en mijn paarden ook doelgericht getreiterd, tot aan ernstige mishandeling van de paarden toe!

Laffe mensen om zaken op paarden te botvieren.

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:38

Verschrikkelijk. Een stroomklok stelen is ergens nog te begrijpen, maar palen en bedrading?...
Je zou haast gaan denken of het misschien niet beter is om toe te geven aan dit getreiter en een andere plek te zoeken. Veiligheid gaat voor alles.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:48

Tjee wat een kl...zakken! Daar kan ik nou echt heel kwaad om worden! Met je handen afblijven van andermans spullen en dieren! :(
Das idd echt kei gevaarlijk als je paarden op straat zouden komen. Aanpakken zo'n volk!

Evt. een kastje om je schrikapparaat zetten en dan op t kastje (met een tijdklok) van 's avonds 23.00 u tot 's morgens 06.00 u 220 volt zetten, da schrikt wel af en kan nie zo'n kwaad....gna gna gna }:) :D

Maar ja dan is alleen t probleem van t stelen van het schrikapparaat opgelost. Miss toch eens over wegen om een paar nachtjes te waken?

Heel veel sterkte en ik hoop dat je paarden veilig zullen blijven.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:52

petraaken schreef:
het lijkt wel alsof ze doelbewust er voor zorgen dat de paarden de weg op kunnen zodat ze inderdaad verongelukken of zo. Zo komt het op mij over in ieder geval. Net alsof ze hen inderdaad weg willen hebben van dat land. :\

Denk net als u dat er teveel toeval gaande is, maar eerder aan opzettelijke gericht onmogelijk maken tegen de paardenliefhebbers.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:59

echt niet normaal zeg, het wordt steeds gekker op deze wereld.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:03

Als ik het verhaal zo lees en hoor in het intervieuw, dan hebben die personen het echt op haar voorzien.
Want er zullen toch wel meer paarden daar staan en het gebeurd steeds bij haar paarden inclusief halsters af en doen enz.
Daarbij liet ik mij paarden daar niet zomaar staan of ik ging waken, want als je op de politie wacht dan wacht je nog effe.
Feit blijft dat mensen die dit doen niet 100% schroeven.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:04

petraaken schreef:

Zo komt het op mij ook over.

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:12

Ik hoop dat de daders snel worden opgepakt!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 16:53

bah wat ziek zeg. hopelijk vinden ze de daders snel. als eigenaar zou ik geen oog meer dicht doen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 17:04

WAt erg! dit vindik zo sneu! dat mensen zoiets kunnen doen! dat snap ik echt niet :S

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 17:05

hebben ze geen waakhonden ??? dat schrikt nogal af..

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 17:36

keer een paard in zetten die mensen aanvalt..

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:15

Stuur een mailtje naar Alberto Steegerman. Die is gek op het ontmaskeren van deze types *D