Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manishdra schreef:http://www.gelderlander.nl/
...Wij adviseren mensen die de Waalstranden opzoeken, goed op te letten op het gedrag van de paarden", aldus boswachter Gerrit van Scherrenburg van Staatsbosbeheer.

EeCee schreef:manishdra schreef:http://www.gelderlander.nl/
...Wij adviseren mensen die de Waalstranden opzoeken, goed op te letten op het gedrag van de paarden", aldus boswachter Gerrit van Scherrenburg van Staatsbosbeheer.
Afijn, willekeurige vader van een gezin: "Kijk eens jongens, de paarden komen gezellig op ons afrennen!"...![]()
![]()
Ik geloof niet zo in de kennis van paardengedrag van de gemiddelde nederlander...
Nu wachten op het nieuwsbericht dat er mensen verwondt zijn door Konikspaarden...

anneliesdj schreef:Wat ik niet goed begrijp uit het stuk is of de paarden onderling vechten of dat ze ook territoriaal zijn tegenover mensen?
EeCee schreef:manishdra schreef:http://www.gelderlander.nl/
Afijn, willekeurige vader van een gezin: "Kijk eens jongens, de paarden komen gezellig op ons afrennen!"...![]()
![]()
Ik geloof niet zo in de kennis van paardengedrag van de gemiddelde nederlander...
Nu wachten op het nieuwsbericht dat er mensen verwondt zijn door Konikspaarden...
.
. Kkkaren schreef:Doordat mensen de paarden gaan voeren en aaien worden ze steeds brutaler, los van de onderlinge machtstrijd tussen de paarden zelf. Uiteindelijk zijn de paarden de dupe, dan worden ze dus 'gevaarlijk'.
WolinLotte schreef:Misschien dat ze het gebied even een poosje moeten afsluiten voor menselijke bezoekers wegens paringstijd.. 'Paarden wensen met rust gelaten te worden gedurende hun paringstijd', daar hebben de meeste mensen wel begrip voor.
Cowgirl schreef:anneliesdj schreef:Wat ik niet goed begrijp uit het stuk is of de paarden onderling vechten of dat ze ook territoriaal zijn tegenover mensen?
Ik denk dat het eerder een gevalletje is van het ene paard rent weg en die ander rent erachteraan om hem nog even een schop na te verkopen.
zo van 'oprotten mijn merries mijn gebied'
En als ze dan wegrennen en er staan net mensen op hun vluchtweg...tja.
ga maar eens een film over wilde paarden kijken.
jes_sira schreef:Kkkaren schreef:Doordat mensen de paarden gaan voeren en aaien worden ze steeds brutaler, los van de onderlinge machtstrijd tussen de paarden zelf. Uiteindelijk zijn de paarden de dupe, dan worden ze dus 'gevaarlijk'.
Ik ken de situatie niet, maar geloof best dat het waar is wat voeren en aaien betreft. En als het dan een keer fout gaat zijn de dieren de schuldige![]()
En waar zijn deze mensen in de winter dan met voeren? (niet dat ik vindt dat deze mensen dan ook moeten voeren hoor) Dan is het te koud, lastig en niet hun pakkie an. Behalve klagen en bekritiseren terwijl ze zomers adviesen en verboden in de wind slaan
Egoisme en onkunde.

Kristel_82 schreef:Het dichtgooien zou echt jammer zijn, je kunt er namelijk heerlijk wandelen en zwemmen. En je komt de kuddes bijna niet tegen.
annetmulder schreef:Waarschuwingsborden plaatsen en gebied tijdelijk afsluiten lijkt mij de beste optie.

jes_sira schreef:Kkkaren schreef:Doordat mensen de paarden gaan voeren en aaien worden ze steeds brutaler, los van de onderlinge machtstrijd tussen de paarden zelf. Uiteindelijk zijn de paarden de dupe, dan worden ze dus 'gevaarlijk'.
Ik ken de situatie niet, maar geloof best dat het waar is wat voeren en aaien betreft. En als het dan een keer fout gaat zijn de dieren de schuldige![]()
En waar zijn deze mensen in de winter dan met voeren? (niet dat ik vindt dat deze mensen dan ook moeten voeren hoor) Dan is het te koud, lastig en niet hun pakkie an. Behalve klagen en bekritiseren terwijl ze zomers adviesen en verboden in de wind slaan
Egoisme en onkunde.