CHIO Sfeerverslag dag 2 *Update 23.40 uur*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

San

CHIO Sfeerverslag dag 2 *Update 23.40 uur*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 06:45

Nieuwsredactie

Update 23.40 uur

Inmiddels weer thuis op de bank. In het Stroodorp werden we verblijd met de klanken van de bikini blues band.. errrrg apart alleen al vanwege de naam. Afijn een bandje dat de ene 60-70-80´s hit na de andere erin gooide. Jammer alleen dat de geluidsinstallatie hen in de steek liet zo nu en dan en de stemmen daardoor schel klonken (of was dat gewoon de realiteit die ik nu op de installatie afschuif) en er hevige piep en kraakgeluiden doorheen kwamen. Mijn ding was het niet, maar smaken verschillen.

De sfeer kwam wat traag op gang... maar naarmate de alcohol vloeide, gingen steeds meer voetjes van de vloer en werd de stemming feestelijk. Opvallend veel krullenbollen zwierden oranjegebruinde dames over de dansvloer en hielden met de vrije hand een glas wijn vast. Altijd leuk om te zien, dat soort dingen. Het oranjegehalte was erg hoog, maar dan vooral van de zonnebanken, spraytans en bruiningscremes. Als ze vanmorgen op de tribune hadden gezeten, hadden ze onherroepelijk een goede kans gehad om dagwinnaar van de oranje-actie te worden :+.

In de zoektocht naar een nieuwe genomineerde voor de leukste CHIO man zijn we niet heel veel opgeschoten. Knappe bezoekers zijn er natuurlijk wel (nadeel is dat het dan van die types zijn die dat zelf ook wel weten).. maar die zijn vaak dan wel weer erg glas (beetje rauw randje eraan mag wel :P het moet niet té worden)... Maar bezoekers zijn niet handig om te nomineren, die zijn er niet dagelijks en dus niet terug te bezoeken. Daarom gaat op de nominatie vandaag: de jongen die bij de toegang van de tribune staat. Type: lang, donker haar met een slag erin, leuke kop... maar wel een tikkeltje jong. Nu ben ik zo onderhand een 'oud wijf' aan het worden.. dus dat zal voor een groot deel van jullie bokkers niet gelden.. Het CHIO is de moeite waard, weer een reden erbij om te gaan :P...

Omdat het vanmorgen alweer vroeg dag was en morgen ook weer een druk avondprogramma op de planning staat, haak ik voor vandaag af. Morgen checken we wat later in dan gebruikelijk. Vanaf ongeveer 14.00 uur zullen wij op het CHIO aanwezig zijn voor de landenwedstrijd springen... en dan tot laat 's avonds waar we zeker weer wat van het Stroodorp mee willen gaan pakken. Ik weet al wel dat ik me dan iets anders uitdos... want met mijn oranje shirt nog aan, spijkerbroek en gympies en haar in een rommelige staart gefrommeld, was ik nu een beetje een vreemde eend... Morgen dus weer een nieuwe dag, nieuwe kansen, nieuwe belevenissen!

Slaap lekker!

Update 21.35 uur

Het twee-fasen parcours zit er weer op. Altijd weer goed opletten zoiets en het is ook best spannend, omdat het allemaal net een tikkie minder overzichtelijk is voor een leek als ik om allemaal door te blijven hebben hoe het verloop van de tweede fase is. Was die en die nou sneller over de oxer dan de voorganger of niet? Afijn... ik-snap-niet-zo-heel-veel-van-springen troubles.

Voor het laatste deel heb ik het bijhouden van de scores even overgelaten aan mijn medebokkers, die hervoor wel een eervolle vermelding eisten ;)... dus bij deze... dank dank dames... Ondertussen kon ik dan alvast even de stukken klaarzetten voor verzenden en de laatste stukjes tikken. Na de parade gaan we ons eens wagen aan het strodorp... even een nieuwe genomineerde voor de dag zoeken die (kennelijk heet ie zo) Onno gezelschap kan gaan houden op de ranglijst... want niemand heeft zich tot nu toe bij ons op de tribune aangediend. Uiteraard horen jullie later weer wat meer van onze belevenissen, al zal dat vanavond laat worden als ik weer thuis ben... Wie weet is het de moeite waard... eens even kijken tussen het volk dat de voor- en achterhand van een paard vaak niet uit elkaar kan houden.. daar gebeuren vaak toch weer niet paard gerelateerde zeer interessante dingen.

Update 20.00 uur

De Dura Vermeer prijs is afgelopen en de baan wordt klaar gemaakt voor de LSI prijs springen. Een kleine georganiseerde chaos speelt zich af in de piste. Tractoren rijden af en aan, er wordt gesproeid, verplaatst, gebouwd en gemeten. De LSI prijs zometeen is een twee-fasen parcours, gebouwd op 1.45m hoogte. 39 ruiters komen aan start, dus dat wordt beslist een leuke competitie.

Mijn medebokkers zijn even wat te eten scoren en ondertussen tik ik even wat stukjes voor op bokt. Het is ineens ernstig stil op de tribune, maar dat is ook niet zo gek. Het uitzicht is nu niet zo geweldig. In de tijd van de mariniers vond menigeen het nog wel eens de moeite waard om te blijven zitten, wanneer er lichamelijke arbeid verricht moest worden met opbouwen... maar nu?? Rustig afwachten maar weer tot het springen weer gaat beginnen... en rustig afwachten of de volgende genomineerde voor onze mooie mannen competitie zich vanzelf komt melden of dat we zometeen toch echt even een poging moeten gaan doen om 'hem' te spotten... :+..

De aankondiging van entertainment in het Strodorp is al gedaan... misschien daar straks maar eens gaan kijken. Het is nog te vroeg in de week om echt leuke optredens te hebben daar, maar wie weet... tot straks maar weer.

Update 19.00 uur

Inmiddels weer neergestreken op de tribune van het CHIO. Zonder Bonechi dit keer want die heeft een zakelijke afspraak... tsja sommige dingen hebben voorrang en ik ken mijn plek. Gelukkig heb ik waardige vervangers gevonden in bokkers ProudJustify en Mezzelune... dus alleen hoef ik me ook niet te voelen..

En... feestje hier want jaaaaa... het Internet werkt vanaf de tribune!! Heel fijn, want dan kunnen we nog sneller onze updates aan jullie doorgeven bij belangrijke onderdelen. Inmiddels is de Dura Vermeer prijs springen 1.50m bezig.. Over niet al te lange tijd zal de barrage gaan beginnen. Vanaf dat moment meer informatie, want nu zie ik door de bomen het bos even niet meer. Daarnaast ook nog eens volledig onder een steen verstopt gezeten als het om springen gaat, want daar heb ik echt geen flauw benul van... Excuses dus als er dus domme dingen in komen te staan.

De knappe mannen in de koffiecorner zijn er nog steeds.. om het terugkerende thema maar weer eens aan te stippen..maar een nieuwe nominatie heb ik dan weer niet gevonden... de avond is nog jong ;)

Update 15.45
Bonechi_ hier vanaf het thuisfront. En oh wat is dat soms even fijn. Geen schelle speakers, stampende schoenen op de tribune, niet omver gelopen door volwassen mensen in paardenpakken (alhoewel, geen idee wie erin zit). Niet struikelen over elegante dames die zich pas laat beseffen dat naaldhakken en houtsnippers geen prettige combi zijn... Geen gillende kinderen (sorry moeders, maar van die hele schoolklassen over het terrein gaan mijn eierstokken nog niet rammelen :+ ), koffie tegen christelijke prijzen en een directe internetverbinding :+ . (oh oh oh, wat een klaagzang weer. En dat terwijl we het reuze naar ons zin hebben!)

Goed nieuws trouwens over de internetverbinding. Net bericht gehad van Sansje dat ze een draadloosachtigding voor de laptop heeft gevonden (de laatste die ze hadden, soms zit er eens wat mee) en dat ze straks gaat proberen of ze die aan de praat krijgt. Dat maakt dat we nog sneller kunnen zijn met de uitslagen. Dat we al heel snel zijn bleek vandaag via Sjoert, die vertelde dat de online scores het niet deden en wij de snelste bron waren. Daar doen we het natuurlijk voor :Y) .

Terwijl Sansje snel de benen nam op jacht naar het internetdingie en haar paard heb ik nog even met Sjoert langs de bosring gehangen, waar Bibi, Edward Gal en Hans Peter Minderhoud aan het losrijden waren. Mijn complimenten voor Bibi... zo zou ik ook wel willen zitten! En wat een knap paard!

Dan nog een speciaal woord van dank aan Sjoert... omdat hij te langzaam liep om ons in oranje outfit op de plaat te zetten (overigens zijn vele anderen helaas wel in die missie geslaagd) maar vooral voor zijn subtiele opmerking bij het bestellen van 2 cappucino: "Sanne, bedoelde je deze man?" Zucht... en bedankt!...

Ik ga mij opmaken voor een avondje zonder paarden, maar Sansje komt vast nog in de lucht!

Update 13.14 uur

Overigens groot compliment voor de organisatie en het toegevoegde scoreboard! (Zou ons gezeur van vorig jaar geholpen hebben :+ ) Rest ons alleen om nog een zonneschermpje te adviseren, want met dit schitterende weer kun je er vrij weinig van lezen (understatement).
Ook onze complimenten aan de meneer van de protocolletjes, die ook dit jaar weer in topconditie is en van hokje naar hokje rent met de uitslagen. Dit jaar een extra zware taak met 2 extra jury's.

Van alle kanten komen extra fotografen tevoorschijn... en ook de cameraploegen zijn verdubbeld. Dat kan maar een ding betekenen Totilas is in aantocht. Bizar wat een aandacht er voor dit paard is. Een prachtige rit van Edward en Totilas... altijd weer genieten van deze combinatie. Na deze combinatie verlaten opvallend veel mensen de tribune en ook de fotografen en cameraploegen vertrekken weer.... Uhmmm 'er komen er nog meer hoor!'....

We beginnen onszelf een beetje ongemakkelijk te voelen aangezien er nu fotografen de tribune op komen om foto's te maken van ons te oranje outfitje.

De proeven na die van Edward en Totilas lijken vervloekt. Al twee combinaties hebben de ring verlaten. Echter dat ging even een beetje te snel voor Pam. Zij constateerde toen de combinatie al de gehele piste had verlaten 'ow.....' (stilte....) 'Shannon Dueck is uit de ring'... Goedemorrrrrgen Pam!!

Opvallend dit jaar tijdens de parade, prijsuitreiking. Chef d'equipe Sjef Jansen heeft dit jaar gewoon een pak aan... geen stiekeme jasjeswissel onder de bomen zoals vorig jaar, maar gewoon strak in het pak. Vooruitgang!!

Het program voor de rest van de dag. Sansje gaat op jacht naar een mogelijkheid om de pc online te krijgen op de perstribune, zodat we morgen de landenwedstrijd springen live kunnen verslaan. Ik ga boodschappen doen en de wasmachine aan het werk zetten, maar niet voordat ik Sjoert ergens heb getackeld voor een koppie koffie. Sansje keert vanavond weer terug op het CHIO voor het springen en zal dan verslag doen vergezeld van 2 andere bokkers. Ik heb vanavond een etentje en ben morgen weer van de partij! Zal wel braaf bijlezen. ;-)

Afbeelding
De dames gaan voor de hoofdprijs van de Oranjewedstrijd
Update 10.00 uur

Inmiddels zijn we weer compleet. Uiteraard hebben we als eerste een kopje koffie gescoord. We hadden natuurlijk een vreselijke behoefte aan koffie ;)... en aan een moment om te kijken of in alle koffiecorners mooie mannen beleid wordt gehanteerd. En... dit laatste is het geval. Wel jammer dat mooie mannen kennelijk geen warme koffie kunnen zetten.

Overigens valt ons op dat veel mensen nu hun nek verrekken om ons te kunnen zien.. zou er soms wat aan de hand zijn???

Update 9.30 uur

Na wederom een frustrerende rit dan eindelijk op het CHIO aangekomen. Bijna ingehaald alsnog door Bonechi, omdat zij een iets andere route rijdt. Alsnog de eerste proeven gemist. Ik moet ook even melden dat de hoeveelheid oranje op de tribune me alsnog wel wat tegenvalt.
Zometeen als we weer als duo zijn, gaan we daar maar even verandering in brengen. Bonechi is inmiddels onderweg, maar staat wederom al geruime tijd op een bus te wachten. Dit keer samen met een schoolklas die vanaf de Kralingse Zoom naar de Universiteit is komen lopen, omdat ze geen bus konden vinden. Let dus op als je richting CHIO wilt. De bussen rijden echt niet iedere tien minuten... bouw wat extra tijd in!

Inmiddels is Laurens van Lieren weer aangeschoven naast Pam. Ook hij had last van de files. Iedereen wil kennelijk naar het CHIO merkte hij op...de tribunes laten helaas een wat ander beeld zien, veel mensen zijn gewoon aan het werk of slapen uit. Zeer benieuwd naar het commentaar van Laurens dit jaar, die ik werkelijk nog nooit wat negatiefs horen zeggen over zijn collega's. Op zich te prijzen, maar een kritische noot op zijn tijd moet ook kunnen.

Goedemorgen Bokt!
De wekker is gegaan, want het programma begint vandaag vroeg. De landenwedstrijd gaat om half negen van start en al voor negen uur komt de eerste deelnemer van het Nederlandse team aan start. 'Neerlands eer' wordt tijdens deze landenwedstrijd verdedigd door Hans Peter Minderhoud, Edward Gal, Ymke Schellekens-Bartels en Adelinde Cornelissen. Wij hebben een extreem 'dat winnen we wel even-gevoel'... maar natuurlijk kan er altijd iets gebeuren.

Het begin zal ik (Sansje) even alleen verslaan, want Bonechi moet zich eerst even laten vergiftigen in het ziekenhuis. Die laat haar arm volspuiten met graspollen voor een desensibilisatiekuur.. fijn... hooikoorts :7.

Vandaag is er tijdens de landenwedstrijd ook weer een oranje-actie. Er is een oproep gedaan om oranje zo leuk mogelijk te supporten en aangezien we de rotste niet zijn, doen wij natuurlijk mee. Twee jaar geleden werd deze oproep ook gedaan en is het ons gelukt een leuke clinic bij Tineke Bartels te winnen. We gaan er maar vanuit dat zoiets je niet twee keer lukt, maar toch... het is wel een feestelijk gezicht een paar van die oranjedwazen op de tribune, dus doen we maar gewoon mee.

Zo... nu snel de laatste spullen bij elkaar en onderweg naar het CHIO... zodat we niks van de landenwedstrijd missen! Tot later...

Zie ook: [VN] CHIO: Sfeerverslag dag 1 *Laatste update 23.10 uur*
Laatst bijgewerkt door San op 17-06-10 23:28, in het totaal 17 keer bewerkt

Lolacabana

Re: CHIO Sfeerverslag dag 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 06:56

Veel plezier vandaag! Lees met veel plezier jullie verslag :)!

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 06:58

Veel plezier vandaag!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 07:58

70.486 voor hp net.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:06

zo dat begint mooi!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:07

Sansje, dan verwachten we minstens een oranje foto van jullie!
Sjoert??!?!?!

Fijne dag !!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:07

die staat genoteerd!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:13

veel plezier vandaag!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:17

Sjoert schreef:
70.486 voor hp net.

72.644 is bijgesteld.

Ashley holzer "there are judges everywhere " terwijl ze langs een extra juryhok rijdt.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:19

oh leuk..
Gaat het weer volgen vandaag :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:23

Sjoert, volg jij online? Of zit je daar langs de kant??? Dat laatste neem ik aan?

Ik zie geen online uitslagen geloof ik?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:46

Tot straks bokkers op het CHIO :D

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:50

Janine1990 schreef:
Ik zie geen online uitslagen geloof ik?

Ik ook niet en dat is best jammer. Of ik moet blonder zijn dan ik zelf al denk en ze gewoon niet kunnen vinden...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:13

imke had 74 nog voorlopige score

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:14

Ik wil wel een foto zien van het oranje tenue :P

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:16

Je maait het gras voor onze voeten weg ;-)

update volgt! Sansje gaat ergens wifi vangen

de foto heb ik naar een teamlid gemaild met het verzoek hem online te zetten. Komt vast goed. Ben ook bang dat sjoert ons ook al gespot heeft

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:19

U vraagt, wij draaien :+

Afbeelding

Heel geek-like maar eeh, jullie hebben wel iets weg van:

Afbeelding

Schattig hoor :+

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:20

Geniaal!!! Die oornetjes haha, super!
Ga weer voor die prijs!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:22

Hahahha die oornetjes, echt omg :')

Bonechi_

Re: CHIO Sfeerverslag dag 2 *Update 10.00 uur*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:24

Was een oud idee, maar we hadden ze nog. Denk niet dat we weer meedoen voor de prijs. Alhoewel, naast een beesiepet heb ik weinig anders gespot ;)

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:27

_O- :') Jullie zien er fantastisch uit!! Jullie kunnen het hebben hoor :D

Op naar de volgende leuke update!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:27

Welke prijs is het dit keer?

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:28

Haha leuke foto!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:48

Bij de vorige update hadden jullie het over mannen met knalgroene keykords, weet je ook nog wat voor stropdas ze hadden???

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:50

Wat leuk dit zeg :D
En wat zien jullie eruit :') _O-!