Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sjuimpje schreef:Ik denk dat inderdaad heel veel mensen niet weten hoe zwaar zo'n operatie is marjoleinft,
ik raad paardeneigenaren aan om een kliniek te bezoeken en die arme schaapjes te bekijken die daar met opgetrokken buiken, aan het infuus, op een kaal zaagselbed en met dichte muilkorf op daar in zo'n stal lijken af te sterven. Zo'n operatie en revalidatie kan lang niet elk paard verdragen dus je moet van te voren goed bedenken of je het voor je paard doet, of voor jezelf.
tiwi1969 schreef:Ik denk dat de risico's en de kansen op genezing en een paardwaardig leven van geval tot geval moet worden bekeken.
Dat kan liggen aan de uitgangsconditie, maar ook of een paard de reis naar de kliniek aan kan.
besita schreef:Sjuimpje schreef:Ik denk dat inderdaad heel veel mensen niet weten hoe zwaar zo'n operatie is marjoleinft,
ik raad paardeneigenaren aan om een kliniek te bezoeken en die arme schaapjes te bekijken die daar met opgetrokken buiken, aan het infuus, op een kaal zaagselbed en met dichte muilkorf op daar in zo'n stal lijken af te sterven. Zo'n operatie en revalidatie kan lang niet elk paard verdragen dus je moet van te voren goed bedenken of je het voor je paard doet, of voor jezelf.
dat vind ik nou toch wel overdreven ..ik heb er twee heel succesvol laten opereren en die paarden hebben enkel die 5 dagen op de kliniek wat "zielig gestaan " na 4 weken boxrust en twee weken wat stappen konden ze weer volop het land op ( er zijn er die veel langer op stal staan met een peesblessure bvb ).
Ik ben van beide paarden heel tevreden dat ik het laten doen heb en nog geen seconde spijt van gehad ..de ene was zelfs een jaarling en daar zag je na een week niets meer van en na een dikke maand stond ie bij de groep terug
besita schreef:dat vind ik nou toch wel overdreven ..ik heb er twee heel succesvol laten opereren en die paarden hebben enkel die 5 dagen op de kliniek wat "zielig gestaan " na 4 weken boxrust en twee weken wat stappen konden ze weer volop het land op ( er zijn er die veel langer op stal staan met een peesblessure bvb ).
Ik ben van beide paarden heel tevreden dat ik het laten doen heb en nog geen seconde spijt van gehad ..de ene was zelfs een jaarling en daar zag je na een week niets meer van en na een dikke maand stond ie bij de groep terug
besita schreef:ik vind niet dat ik geluk gehad heb![]()
het zijn mijn enige twee koliekgevallen geweest in mijn heel "leven met paarden " en die zijn beide gewoon super geslaagd ..kan bijna zeggen zoals ze binnen gaan voor een ocd operatie ..alleen veel meer stress voor ons en een stuk duurder in de portemonee
maar ik zou het dadelijk opnieuw doen als ik voor de keuze stond ( behalve als de DA zou zeggen dat het hopeloos was )
de schimmel bvb heeft nooit zo goed gesprongen als na haar operartie dat leek een heel ander paard