Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:http://www.destentor.nl
Een 20-jarige vrouw uit Nijkerk is gewond geraakt door een ongeval op de Slichtenhorsterweg in haar woonplaats. Ze fietste met twee paarden aan de hand. Bij het oversteken kreeg ze voorrang van een vrachtwagenchauffeur die zelfs even de motor uitzette.
Daarna zette hij de motor weer aan. Vermoedelijk schrokken de paarden hiervan en viel de vrouw. Ze is gewond overgebracht naar het ziekenhuis.
Ik ben gistermiddag weer thuisgekomen uit het ziekenhuis. De verwondingen vielen mee, inwendig is er in ieder geval niks kapot, ik heb alleen wat verwondingen op mijn hoofd, die netjes zijn gehecht. Ik weet dat het niet verstandig is om met twee paarden te gaan fietsen. Ik ging mijn eigen paard uit het weiland halen en een ander paard wilde mee, omdat het maar 100 meter is van het weiland naar de stal dacht ik, ik neem hem maar mee voordat hij door het stroomdraad gaat. Het stukje slichtenhorst waar het om ging is alleen voor bestemmingsverkeer dus zo'n drukke weg is het niet. Overigens zijn de paarden verkeersmak en gewend om mee te lopen aan de fiets. Ik bedankte de vrachtwagen (die ik overigens passeerde, ik heb geen weg overgestoken) nog met een hoofdknik omdat hij netjes zijn vrachtwagen uit zette. De paarden liepen er ook braaf langsheen maar helaas maakte de vrachtauto plotseling zoveel herrie bij het starten dat ze er vandoor gingen. Normaliter zou ik ze dan gewoon los laten en ze naar stal laten rennen. Maar doordat één paard tegen de fiets aan kwam raakte ik uit evenwicht en viel voorover op de grond. Een samenloop van omstandigheden.
...mijn pony heeft daar op stal gestaan en kan ook aan de fiets.
Suzanne_k schreef:Ik ben inderdaad degene waar het in dit geval om ging.Ik ben gistermiddag weer thuisgekomen uit het ziekenhuis. De verwondingen vielen mee, inwendig is er in ieder geval niks kapot, ik heb alleen wat verwondingen op mijn hoofd, die netjes zijn gehecht. Ik weet dat het niet verstandig is om met twee paarden te gaan fietsen. Ik ging mijn eigen paard uit het weiland halen en een ander paard wilde mee, omdat het maar 100 meter is van het weiland naar de stal dacht ik, ik neem hem maar mee voordat hij door het stroomdraad gaat. Het stukje slichtenhorst waar het om ging is alleen voor bestemmingsverkeer dus zo'n drukke weg is het niet. Overigens zijn de paarden verkeersmak en gewend om mee te lopen aan de fiets. Ik bedankte de vrachtwagen (die ik overigens passeerde, ik heb geen weg overgestoken) nog met een hoofdknik omdat hij netjes zijn vrachtwagen uit zette. De paarden liepen er ook braaf langsheen maar helaas maakte de vrachtauto plotseling zoveel herrie bij het starten dat ze er vandoor gingen. Normaliter zou ik ze dan gewoon los laten en ze naar stal laten rennen. Maar doordat één paard tegen de fiets aan kwam raakte ik uit evenwicht en viel voorover op de grond. Een samenloop van omstandigheden.
Suzanne_k schreef:Ik ben inderdaad degene waar het in dit geval om ging.Ik ben gistermiddag weer thuisgekomen uit het ziekenhuis. De verwondingen vielen mee, inwendig is er in ieder geval niks kapot, ik heb alleen wat verwondingen op mijn hoofd, die netjes zijn gehecht. Ik weet dat het niet verstandig is om met twee paarden te gaan fietsen. Ik ging mijn eigen paard uit het weiland halen en een ander paard wilde mee, omdat het maar 100 meter is van het weiland naar de stal dacht ik, ik neem hem maar mee voordat hij door het stroomdraad gaat. Het stukje slichtenhorst waar het om ging is alleen voor bestemmingsverkeer dus zo'n drukke weg is het niet. Overigens zijn de paarden verkeersmak en gewend om mee te lopen aan de fiets. Ik bedankte de vrachtwagen (die ik overigens passeerde, ik heb geen weg overgestoken) nog met een hoofdknik omdat hij netjes zijn vrachtwagen uit zette. De paarden liepen er ook braaf langsheen maar helaas maakte de vrachtauto plotseling zoveel herrie bij het starten dat ze er vandoor gingen. Normaliter zou ik ze dan gewoon los laten en ze naar stal laten rennen. Maar doordat één paard tegen de fiets aan kwam raakte ik uit evenwicht en viel voorover op de grond. Een samenloop van omstandigheden.