Vrouw gewond door schrikkende paarden in Nijkerk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vrouw gewond door schrikkende paarden in Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 11:40

www.destentor.nl

Een 20-jarige vrouw uit Nijkerk is gewond geraakt door een ongeval op de Slichtenhorsterweg in haar woonplaats. Ze fietste met twee paarden aan de hand. Bij het oversteken kreeg ze voorrang van een vrachtwagenchauffeur die zelfs even de motor uitzette.

Daarna zette hij de motor weer aan. Vermoedelijk schrokken de paarden hiervan en viel de vrouw. Ze is gewond overgebracht naar het ziekenhuis.

_Noor

Re: Vrouw gewond door schrikkende paarden in Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:42

Vervelend, maar fietsen met twee paarden lijkt me sowieso best gevaarlijk... Hopelijk vallen de verwondingen mee.

Netjes trouwens van de vrachtwagenchauffeur dat hij zijn motor afzette, dat is wel eens anders!

mupjekarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:42

Gadsie! Het is heel erg en zeker nu ik weet wie dat doen in slichtenhorst... Sterkte!

Quasandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:44

eigen fout zou ik zo zegge
wie gaat er nu fietsen met wel 2 paarden aan de hand.
ik zo zeggen te voet maar toch niet met de fiets

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:45

Cayenne schreef:
http://www.destentor.nl

Een 20-jarige vrouw uit Nijkerk is gewond geraakt door een ongeval op de Slichtenhorsterweg in haar woonplaats. Ze fietste met twee paarden aan de hand. Bij het oversteken kreeg ze voorrang van een vrachtwagenchauffeur die zelfs even de motor uitzette.

Daarna zette hij de motor weer aan. Vermoedelijk schrokken de paarden hiervan en viel de vrouw. Ze is gewond overgebracht naar het ziekenhuis.

je paard hoeft nog geneens te schrikken om van je fiets te vallen. een misstap of een flinke ruk aan het touw is genoeg..
ik loop zelf wel eens met twee paarden naar de wei( 500 meter verderop) maar vind de fiets een flink dom idee om eerlijk te zijn..
evengoed blijft het schrikken en hoop ik dat ze er snel weer bovenop is. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:45

Oei, vervelend... Vaak is het opnieuw starten van zo'n motor inderdaad veel enger dan als hij gewoon steeds draait, ja. Ik hoop dat ze niets ernstigs heeft en niet meer te snel met twee paarden gaat fietsen...

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:46

Wie gaat er nu ook met 2 paarden aan de hand fietsen!
Vind dat gevaarlijk.
Lopen is beter.

hippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:47

Quasandra schreef:
eigen fout zou ik zo zegge
wie gaat er nu fietsen met wel 2 paarden aan de hand.
ik zo zeggen te voet maar toch niet met de fiets

Ben ik het helemaal mee eens....

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:49

Hielt ze het stuer dan wel vast :+
Vind het ook som van haar, wel sneu maar ook een gevalletje van eigenschuld dikke bult.
Ik fiets wel eens met mijn shetlander, maar ik zou niet eens met 1 groot paard durven fietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 12:31

welke idioot gaat er nou fietsen met 2 paarden? met 1 vind ik al heel gevaarlijk.. laatstaan met 2 door het verkeer... sorry maar dat is eigenschuld hoor..

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 14:26

ik ben het helemaal eens met miniroosje,het is heel gevaarlijk,ik vind dat de vrachtwagen chauffeur heel netjes reageerde,ik wou dat er meer van die chauffeurs waren,toch vind ik het wel sneu voor haar.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:27

Huh? Hoe wou ze dat doen met 2 paarden, kan ze stuur dan nog wel vast houden fatsoenlijk.
Vind het toch eigen schuld op deze manier.. Vind idd met 1 paard fietsen al gevaarlijk, laat staan met 2 en op zo'n weg. :n
Hoop niet voor haar dat ze ernstig gewond is.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 07:50

Oei, niet zo slim om met twee aan de hand te gaan fietsen. Met 1 vind ik al riskant.
Ze zouden maar met hun hoeven in de spaken terecht komen.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:41

ik weet het niet maarehm...is het niet suzanne_k hier @ bokt.
ik stond daar op stal altijd...toen haalde ze de paarden regelmatig aan de fiets binnen...dat doen ze nu nog...ze is net 20 geworden en wonen op de slichtenhorsterweg in Nijkerk.... :o

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:43

Hopen dat haar verwondingen meevallen.
Tis mijns inziens ook niet slim om met twee paarden op de fiets een weg over te steken, maar laten we hopen dat de vrouw in kwestie snel opknapt

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:44

Update: het is suzanne_k @ bokt :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:45

amazingstar schreef:
Update: het is suzanne_k @ bokt :(:)

Heel vervelend voor haar.. Maar dan nog vind ik het erg dom :n

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:51

O dat is een rot weg, heb er een jaar gewoond, zie net dat het een paar huizen verder op was.
Maar dan helemaal niet slim om daar met 2 paarden te fietsen.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:53

Ik ben inderdaad degene waar het in dit geval om ging. :) Ik ben gistermiddag weer thuisgekomen uit het ziekenhuis. De verwondingen vielen mee, inwendig is er in ieder geval niks kapot, ik heb alleen wat verwondingen op mijn hoofd, die netjes zijn gehecht. Ik weet dat het niet verstandig is om met twee paarden te gaan fietsen. Ik ging mijn eigen paard uit het weiland halen en een ander paard wilde mee, omdat het maar 100 meter is van het weiland naar de stal dacht ik, ik neem hem maar mee voordat hij door het stroomdraad gaat. Het stukje slichtenhorst waar het om ging is alleen voor bestemmingsverkeer dus zo'n drukke weg is het niet. Overigens zijn de paarden verkeersmak en gewend om mee te lopen aan de fiets. Ik bedankte de vrachtwagen (die ik overigens passeerde, ik heb geen weg overgestoken) nog met een hoofdknik omdat hij netjes zijn vrachtwagen uit zette. De paarden liepen er ook braaf langsheen maar helaas maakte de vrachtauto plotseling zoveel herrie bij het starten dat ze er vandoor gingen. Normaliter zou ik ze dan gewoon los laten en ze naar stal laten rennen. Maar doordat één paard tegen de fiets aan kwam raakte ik uit evenwicht en viel voorover op de grond. Een samenloop van omstandigheden.
Laatst bijgewerkt door Pommier op 03-06-10 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:54

uh.. twee paarden? hoe kan ze dan in godsnaam normaal sturen, met d'r neus ofzo??? Ik vind het ontzettend onverantwoord ongeacht of er een vrachtwagen in het spel is. Mijn hond trekt me zelf soms al per ongeluk van de fiets af, kun je nagaan twee paarden. Ik hoop dat ze snel opknapt en er tenminste iets van heeft opgestoken.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:56

Voor de mensen die zich afvragen hoe het kan om met twee paarden te fietsen. Je pakt twee halstertouwen in één hand en je andere hand aan het stuur. En je laat de paarden naast elkaar rechts van je meelopen.

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:57

volgens mij is dit niet echt een topic bedoeld voor discussie's en meningen....het is al erg genoeg...en suzanne_k heeft hierboven toch uitgelegd hoe het ging.

trouwens ik weet dat het al jaren zo gaat en ook altijd goed gaat ;) ...mijn pony heeft daar op stal gestaan en kan ook aan de fiets.
je kan toch sturen met 1 hand en in 1 hand 2 touwen houden.

misschien is het niet slim inderdaad maar moet ieder hier zo zijn mening geven....laten we blij zijn dat ze niet zwaar gewond is toch? :o

funnyhorses

hoe dan ook,ze heeft er wel pijn aan overgehouden.
Het is waarschijnlijk 100x goed gegaan en ineens ging het fout.
Als je jong bent dan ben je je vaak niet bewust van gevaarlijke dingen.
En ondanks dat het niet slim was om met 2 paarden aan de fiets te gaan,hoop ik dat de verwondingen mee vallen en ze de schrik weer te boven is!

bruceandnoon

Suzanne_k schreef:
Ik ben inderdaad degene waar het in dit geval om ging. :) Ik ben gistermiddag weer thuisgekomen uit het ziekenhuis. De verwondingen vielen mee, inwendig is er in ieder geval niks kapot, ik heb alleen wat verwondingen op mijn hoofd, die netjes zijn gehecht. Ik weet dat het niet verstandig is om met twee paarden te gaan fietsen. Ik ging mijn eigen paard uit het weiland halen en een ander paard wilde mee, omdat het maar 100 meter is van het weiland naar de stal dacht ik, ik neem hem maar mee voordat hij door het stroomdraad gaat. Het stukje slichtenhorst waar het om ging is alleen voor bestemmingsverkeer dus zo'n drukke weg is het niet. Overigens zijn de paarden verkeersmak en gewend om mee te lopen aan de fiets. Ik bedankte de vrachtwagen (die ik overigens passeerde, ik heb geen weg overgestoken) nog met een hoofdknik omdat hij netjes zijn vrachtwagen uit zette. De paarden liepen er ook braaf langsheen maar helaas maakte de vrachtauto plotseling zoveel herrie bij het starten dat ze er vandoor gingen. Normaliter zou ik ze dan gewoon los laten en ze naar stal laten rennen. Maar doordat één paard tegen de fiets aan kwam raakte ik uit evenwicht en viel voorover op de grond. Een samenloop van omstandigheden.

we posten net gelijk een berichtje. respect dat je zelf reageert in dit topic en met de billen bloot gaat. ik begrijp uit je verhaal dat het een samenloop van omstandigheden is geweest en ben blij dat je er toch zo goed vanaf bent gekomen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:59

Suzanne_k schreef:

Beterschap! :(:)
Ik hoop dat met de paarden ook alles goed gaat?