Tuigpaard Bentley VDL moet voorlopig herstellen na onderzoek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Tuigpaard Bentley VDL moet voorlopig herstellen na onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 11:14

http://www.horses.nl / http://www.stalmekkes.nl/

Het tuigpaard Bentley VDL van Stal Mekkes verschijnt de komende maanden niet in de wedstrijdring. De hengst moet herstellen van zijn periode op de testlocatie in Stegeren, waar hij was aangeleverd voor het verrichtingsonderzoek. Bentley VDL is afgelopen donderdag niet goedgekeurd door het KWPN.

“Bentley VDL liet zich geheel niet zien zoals we van hem gewend zijn en eigenlijk heeft hij het gehele onderzoek niet geaard bij zijn trainingsleider Udo de Haan”, aldus Mekkes. Derk Jan Mekkes hoopt de hengst dit jaar wel weer in de ring te kunnen presenteren.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:09

Titel geeft een heel ander idee dan de post....gaat het om een blessure waardoor Bentley zich niet goed liet zien, of??
is hij daar geblesseerd geraakt, of is het de "schuld" van de testrijder dat Bentley zich niet goed liet zien en moet "revalideren"?

amen

Re: Tuigpaard Bentley VDL moet voorlopig herstellen na onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:21

apart verhaal...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:42

misverstand, verkeerd gelezen/gekeken, sorry...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:05

Waarschijnlijk klikte het niet tussen paard en trainer waardoor het paard niet liet zien wat ie kon en nu moet herstellen..tenminste dat maak ik uit het artikel op als ik het zo lees.Hopelijk hersteld hij gauw en kunnen ze er weer mee aan de slag.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:49

Jammer dat zulke dingen zo gaan, maar het zijn weer dezelfden die altijd de publiciteit opzoeken

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:17

Vreemd verhaal! Snap er bar weinig van.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:47

op horsus.nl staat een uitgebreider stuk maar ook daaruit wordt het niet duidelijk wat die blessure is.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:54

Zoals ik het begrijp is de hengst niet geblesseerd maar klikte het niet/werd de hengst getraint op een manier die niet bij hem past....
Het zal je maar gebeuren, je levert je hengst aan en vervolgens ben je dik een half jaar zoet omdat er daar het één en ander niet lekker liep.....

unaniem62

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:20

Cayenne schreef:
http://www.horses.nl / http://www.stalmekkes.nl/

Het tuigpaard Bentley VDL van Stal Mekkes verschijnt de komende maanden niet in de wedstrijdring. De hengst moet herstellen van zijn periode op de testlocatie in Stegeren, waar hij was aangeleverd voor het verrichtingsonderzoek. Bentley VDL is afgelopen donderdag niet goedgekeurd door het KWPN.

“Bentley VDL liet zich geheel niet zien zoals we van hem gewend zijn en eigenlijk heeft hij het gehele onderzoek niet geaard bij zijn trainingsleider Udo de Haan”, aldus Mekkes. Derk Jan Mekkes hoopt de hengst dit jaar wel weer in de ring te kunnen presenteren.

Heb gezien hoe dit paard liep in zuidlaren won. Donderdag was het een schande hoe hij gepresenteerd werd.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:21

Op horsus hebben ze het echt over een blessure.

Wel een hoop ontrevreden geluiden dit jaar met de hengstenkeuring.

ilonka1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:26

Ik heb begrepen dat dit paard allemaal verwondingen heeft in zijn mond waardoor hij geblesseerd is geraakt in Stegeren. Raar dat ze hem toch hebben ingespannen en dat niemand dit in de gaten heeft gehad. TJa, in zulke gevallen duurt het altijd wel een tijdje

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:26

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:20

ilonka1122 schreef:
Ik heb begrepen dat dit paard allemaal verwondingen heeft in zijn mond waardoor hij geblesseerd is geraakt in Stegeren. Raar dat ze hem toch hebben ingespannen en dat niemand dit in de gaten heeft gehad. TJa, in zulke gevallen duurt het altijd wel een tijdje

Als dat zo is dan kunnen ze dat er toch wel duidelijker neerzetten? in het kader van het dierenwelzijn is dat namelijk volstrekt onacceptabel!

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:52

ik weet uit betrouwbare bron dat er gewoon de moed is uitgereden.
bentley moet weer van voor af aan beginnen.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:23

Heb na thuiskomst foto's gezien van de blessures en het is schandalig dat ze een hengst zo dúrven af te leveren. En afgezien van het afleveren, dat men het zo ver laat komen dat een paard dergelijke blessures krijgt.

In het kader van het dierenwelzijn is de toestand waarin dit paard is afgeleverd inderdaad onacceptabel. Je zou toch denken dat 'het KWPN' daar een voorbeeldfunctie in neemt.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:25

weet nou nog steeds niet wat die blessure is?
waarom al die geheimzinnigheid?

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:33

Doet het er toe dan wat de blessure is?? Het is toch te zot voor woorden dat ze een hengst terug geven in een staat dat het dierenwelzijn in het gedrang komt? Als jouw paard er zo uitzag en ik stuur de DB langs heb je wel een probleem gok ik. In de toekomst zal de aard van de blessure vast een keer duidelijk worden. Ik vind het persoonlijk niet mijn taak om dat hier open en bloot op internet te zetten moet ik zeggen... :o

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:35

Wel raar, iedereen roept moord en brand maar geeft niet aan waar het lijk ligt of de brand is.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:36

Komt vanzelf...

ilonka1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:37

ik heb al eerder geschreven dat ik hoorde dat hij zijn mond nogal kapot heeft van binnen

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:41

Gitta1977 schreef:
Doet het er toe dan wat de blessure is?? Het is toch te zot voor woorden dat ze een hengst terug geven in een staat dat het dierenwelzijn in het gedrang komt? Als jouw paard er zo uitzag en ik stuur de DB langs heb je wel een probleem gok ik. In de toekomst zal de aard van de blessure vast een keer duidelijk worden. Ik vind het persoonlijk niet mijn taak om dat hier open en bloot op internet te zetten moet ik zeggen... :o

helemaal mee eens, het is ook zeker niet aan jou om te ventileren wat de blessure precies is en het is idd van de zotte dat je een paard die je uit handen geeft, niet in dezelfde conditie terug komt op stal....en naar wat ik heb gelezen is het echt te gek voor woorden..ik hoorde klachten over de springruiters/paarden en nu dit weer!..het kwpn heeft hier heel wat uit te leggen en zeker hun systeem na te gaan om dit in het vervolg tegen te gaan.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:08

ik snap aleen neit, dat ze em zelf niet eerder hebben opgehaald dan...je komt toch zelf ook kijken...als je ziet dat je paard naar de kloten gaat, laad je in de trailer lijkt mij....

unaniem62

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:27

Hoop dat hij dit jaar nog wel in de baan komt. Op Jumping Amsterdam was Bentley met Wieke V en Zomooi de smaakmaker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:08

Ik vind het een wazig verhaal. Als het heel het onderzoek zogezegd niet klikt..dan haal je je dier toch eerder naar huis?!