Ingrid Klimke en haar jonge Grand Prix paard Damon Hill NRW zijn niet langer een combinatie. De eigenaren van de goedgekeurde hengst, de familie Becks, en Klimke werden het niet eens over de training en omgang van dit getalenteerde paard.
"Damon Hill staat ter dekking bij Rüscher-Konermann en zal niet terugkeren naar mijn stal, hoewel dit wel de afspraak was," aldus Klimke. "Helaas kunnen de eigenaren en ik het niet eens worden over de management van de hengst. We hebben het hierbij over de training, de wedstrijden en zijn gezondheid. Mijn jarenlange ervaring heeft mij geleerd dat je zeer voorzichtig moet zijn met het trainingschema van een hengst, zeker wanneer de hengst ook nog eens ter dekking staat."
Ingrid Klimke heeft Damon Hill zes jaar onder het zadel gehad. Onder haar voormalige pupil Helen Langehanenberg werd Damon Hill NRW (Donnerhall x Rubinstein) in 2005 Wereldkampioen tijdens het Wereldkampioenschap voor jonge paarden te Verden. Een jaar later werd de hengst opnieuw Wereldkampioen, maar toen met Klimke zelf. De amazone trainde de hengst van groen tot Grand Prix nivo.
In 2008 werd de combinatie reserve kampioen tijdens de Nurnberger Burgpokal Finale op het CDI-W te Frankfurt. In 2009 maakten ze de overgang naar de Grand Prix. In 2010 werden Ingrid en Damon Hill geselecteerd voor het Duitse B-Kader.