Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Buurtbewoner René Somerling had slecht nieuws voor het koppel. 'De witte ligt hier een beetje verder achter de haag. Het dier is gestorven. Het ging al een hele tijd slecht met het paard. Het kon al dagen niet meer op zijn benen staan en zondag zag ik zelfs vogels op het dier zitten die in zijn huid aan het pikken waren. Ik heb er nog naar geroepen, maar het paard kon nauwelijks nog zijn hoofd optillen.'
'Zelfs al was het dier ziek, dan nog kan het niet dat het daar een week heeft liggen afzien.
Citaat:Het kon al dagen niet meer op zijn benen staan en zondag zag ik zelfs vogels op het dier zitten die in zijn huid aan het pikken waren
denk ik net als CM dat het gewoon kauwtjes of andere vogels zijn die (winter)vacht meenemen voor hun nestjes
Dat is dus niet zo schokkend, maar wat ik wel jammer vind is dat die mensen zich het lot van de dieren wel aantrokken, maar blijkbaar niet genoeg om eerder (misschien nog op tijd) instanties te waarschuwen...Maar de eerste verantwoordelijke is natuurlijk altijd nog de eigenaar, dus die mogen ze wat mij betreft flink beboeten (maar ik weet niet hoe de wetgeving hierin in België is). Maar verdrietig genoeg allemaal natuurlijk... CM_ schreef:Niet? Ik denk dat dat nog altijd beter is dan GEEN eten, nietwaar? En dat laatste wat je zegt: ALLE verantwoording ligt bij de eigenaar. Dat is de t*ringvent die opgeknoopt moet worden.En al dat eten toestoppen.. dat is juist niet gezond voor een dier.
Zo te horen heeft de dierenwelzijnorganisatie hier gefaald?
Icm de eigenaar natuurlijk.

IndianLady schreef:Al met al kun je pas een conclusie trekken als je ERBIJ bent geweest. Was je dat?Idd Abeltje, dat was ook waar ik aan moest denken.
Of de eigenaar wel of niet in gebreke is gebleven, de winterse taferelen zijn eigenlijk aardig normaal.
En de eigenaar komt een bult hooi brengen, maar het blijkt niets anders te zijn dan rot stro?!
Er is wel verschil tussen hooi en stro, dus om die buurtbewoners nou helemaal op hun woord te geloven
Ik zou er als eigenaar zijnde ook helemaal niet blij van worden als zoveel shoppers mijn paarden iedere keer wat lekkers toestoppen.