Verblijfplaats "bevrijde paarden" Loolaan nog steeds raadsel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Verblijfplaats "bevrijde paarden" Loolaan nog steeds raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 16:52

http://www.webregio.nl

"Ik heb geen idee waar de paarden zijn. Ik weet wel dat het geweldig goed met ze gaat". Dat laat buurtbewoonster Marlene Kiers weten aan WebRegio, nadat medio april de verwaarloosde paarden aan de Loolaan in Voorburg werden bevrijd. "De paarden zijn echt van de hel in de hemel gekomen."

Volgens Kiers gaan er zelfs geruchten dat Quirine de paarden zelf heeft gestolen, maar dat lijkt haar onwaarschijnlijk. "Wij weten in ieder geval van niets", aldus een glimlachende Kiers.

Ook Henk Bres, die eerder tegenover WebRegio aangaf de paarden zelf uit het met modder besmeurde terrein te willen trekken, laat via Twitter weten geen idee te hebben waar de dieren zijn, maar dat het wel goed met hen gaat.

De paarden die eerder in belag genomen werden, maken het ook goed. Xandra Asselbergs, woordvoerster van de Dierenbescherming, vertelt aan WebRegio: "De paarden die in november in beslag zijn genomen, maken het goed. Zij staan bij een geheime opslaghouder totdat het hoger beroep in deze zaak behandeld wordt."

Over de bevrijde paarden kan Asselbergs, net als Kiers en Bres, niets zeggen. "Van de gestolen paarden heb ik geen andere informatie dan in de Telegraaf heeft gestaan."

De woordvoerster verwijst naar een artikel in de krant van 27 april, waarin foto's van de gestolen paarden staan. De maker van de foto liet weten dat de paarden met veel liefde worden verzorgd.

Maar waar de paarden staan en wie de bevrijdingsactie op zijn/haar geweten heeft, blijft vooralsnog een raadsel.

Verwante artikelen:

[VN] Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag
[VN] Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag
[VN] Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg
[VN] Paarden uit Voorburg hebben eindelijk droge voeten
[VN] Rechter beslist vandaag over lot van verwaarloosde paarden
[VN] Paarden en hondendrama aan Haagse Loolaan escaleert volledig
[VN] Rechtszaak rond verwaarloosde paarden opnieuw uitgesteld
[VN] Haagse eigenaresse van verwaarloosde paarden voor de rechter
[VN] Twee weken geeist tegen eigenaresse verwaarloosde paarden
[VN] Uitspraak in zaak rond verwaarloosde paarden uit Den Haag
[VN] Dierenbescherming wil volledig dierverbod voor Haagse vrouw
[VN] 'Lot van verwaarloosde paarden uit Voorburg blijft onzeker'
[VN] Henk Bres start actie voor verwaarloosde paarden in Den Haag

upendo

Re: Verblijfplaats "bevrijde paarden" Loolaan nog steeds raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:53

Super dat het zo goed met ze gaat!

En eigenlijk ook wel goed dat degene die zich over de paarden bekommerd heeft zich niet bekend maakt, anders heeft hij binnen de kortste keren volk over zijn erf. :j

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:54

niemand weet waar ze zijn, maar ze weten wel allemaal dat het goed met ze gaat?
juist _O-

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:56

Dat vind ik ook zo bijzonder.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:56

Inderdaag Marjo, vaag dat iedereen weet dat het goed met ze gaat, maar waar ze dan zijn weet weer niemand }:0

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:58

"Ze zijn in de hemel terecht gekomen, maar ik weet niet waar ze zijn."

Uuuuuhhhhh
schiet mij maar lek

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:00

Pfff... lekker schijnheilig artikel.
Oh shit, we zijn uit de media verdwenen, snel even iets laten horen aan webregio...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:15

Inderdaad, erg schijnheilig. Ik geloof er niets van.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:16

maw Peter van Zetten weet waar de paarden staan....
Kunnen ze die toch vragen...

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:52

Alane schreef:
maw Peter van Zetten weet waar de paarden staan....
Kunnen ze die toch vragen...

Hij is toch de fotograaf (van beroep) die de foto's heeft geschoten toen de politie er was.
Dus hoe kan hij weten waar de paarden staan?

Edit; ik zie nu dat ook hij zegt dat ze het nu goed hebben, dusssss stom, had effe beter moeten lezen. :P

Ik moet zeggen dat ik het wel begrijp dat mensen zelf maar hebben ingegrepen aangezien er volgens onze tenenkrommende wet weinig tot niets gedaan kan worden in dit soort situaties.
Dit betekend niet dat ik het zomaar goedkeur maar toch kan ik me er wel in vinden.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:58

waar maken jullie je druk om, wie nu wel of niet de waarheid spreekt over het wel of niet weten waar ze staan.

het belangrijkste is dat die arme beesten het nu goed hebben. ik hoop dat et zo blijft.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:00

jes_sira schreef:
Hij is toch de fotograaf (van beroep) die de foto's heeft geschoten toen de politie er was.

omdat volgens de onderschrift bij de foto's in de krant (kun je zien in de bijgevoegde link... zijn naam staat alszijnde fotograaf.
Alhoewel de verhaaltjes schrijfster wil laten voorkomen dat de foto's min of meer anoniem zijn ingezonden:
http://www.webregio.nl/groot-leiden/reg ... arden.aspx
Citaat:
Dit blijkt uit de foto's waarop deze krant de hand heeft weten te leggen.

@marieminime: gewoon oridnaire diefstal, en dat vind je goed? Dadelijk komt er iemand bij jouw voorbij, ziet je dier,vind dat hij er verwaarloosd uitziet, en neemt het mee.... vindt je dat goed?
MAW de daders moeten gepakt worden, de mensen die ze verzorgen idem.... is gewoon een strafbaar feit, niets meer en niets minder...
Laatst bijgewerkt door Alane op 06-05-10 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:01

Stelletje dieven (èn lafaards). :(

Hieruit blijkt dat alle speculaties dat eigenares ze zelf ontvoerd zou hebben weer volledig uit de lucht gegrepen zijn.....

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:02

Is dit de verassing die marlene kiers voor bokt had ;)

Moet zeggen vanaf de foto te zien ziet de haflinger er nog steeds niet zo florisant uit en op de foto lijkt er ook een gaas afrastering ? te zien ?

En zo te lezen komt er nog een hoger beroep over die andere 2 die al eerder in beslag zijn genomen.
Oftewel die kan ze ook nog terug krijgen ?

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:02

marieminime schreef:
waar maken jullie je druk om, wie nu wel of niet de waarheid spreekt over het wel of niet weten waar ze staan.
het belangrijkste is dat die arme beesten het nu goed hebben. ik hoop dat et zo blijft.

Oneens. Ik ben blij voor de dieren dat ze het goed maken maar daar praat je stelen niet goed mee.
Wat als er iemand langs mijn huis komt gelopen die vind dat mijn hond niet goed verzorgd word, mag die dan zomaar meegenomen worden?

Het maakt echt nog wel uit wie de waarheid spreekt! Ik vind het niet kunnen dat mensen het recht zo in eigen handen nemen..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:12

ik ben blij dat de dieren het nu goed hebben, maar ik blijf dit ordinaire diefstal vinden. :n

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:25

jokari schreef:
ik ben blij dat de dieren het nu goed hebben, maar ik blijf dit ordinaire diefstal vinden. :n

hoe kun je nu weten of die dieren het goed hebben? omdat het in de krant staat?

Stel je eens voor dat die dieren van een zandvlakte op een vette weide terecht gekomen zijn? of overvoerd worden?

Zoals die paarden gehouden werden dat ze geen droge plek hadden vind ik not done.... moet niet mogen.. maar die dieren stonden daar al jaren, en kan niet zeggen dat die haflinger er zo slecht uitzag op de foto's.... maar er wordt wel wijsgemaakt dat ze slecht voer kregen en weet ik wat nog meer....
En als die conditie zo goed was omdat de buurtbewoners de dieren bijvoerden, dan zijn de buurtbewoners er net zo schuldig aan dat die dieren al die jaren zo gehouden zijn...
Die hadden niet moeten bijvoeren, dan waren de dieren wel in beslag genomen en waarschijnlijk door de rechter niet weer toegewezen aan mevr. K...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:29

Fijn dat het goed met ze gaat! En niemand weet uiteraard waar ze zijn... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:34

volgens mij was er in dat ovrige topic hierover iemand op bokt die met die diefstal te maken had.
pff jha het is maar afwachten of de paarden het beter hebben nu. van horen zeggen is nog niet geloven ;) en het lijkt juist wel of die haflinger magerder is geworden.

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:40

Janine1990 schreef:
Pfff... lekker schijnheilig artikel.
Oh oliebol, we zijn uit de media verdwenen, snel even iets laten horen aan webregio...

Je zou het bijna denken he , ze zijn volgens mij erg gek op media aandacht even een quote van Marlene kiers zelf van de site van de telegraaf.

Geachte lezers, Het zou fijn zijn dat wij (DreamTeam), die de zaak Loolaan aanhangig hebben gemaakt, ook enige credit zouden krijgen......snik snik. De paarden GAAN WEG, hoe dan ook!!!! Dikke kusssssssssssss, Marlène Kiers
Marlene Kiers, Voorburg |

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:47

Kan ik daaruit opmaken dat Marlène Kiers een pennymeisje is van een jaar of 14????

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:48

Janine1990 schreef:
Kan ik daaruit opmaken dat Marlène Kiers een pennymeisje is van een jaar of 14????

gezien de uitspraken zou je dat wel denken (wat dan een belediging zou zijn voor de gemiddelde 14-jarige), maar de werkelijkheid is anders....

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:52

Janine1990 schreef:

Volgens haar profiel is ze 47.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:56

Alane schreef:
jes_sira schreef:

omdat volgens de onderschrift bij de foto's in de krant (kun je zien in de bijgevoegde link... zijn naam staat alszijnde fotograaf.
Alhoewel de verhaaltjes schrijfster wil laten voorkomen dat de foto's min of meer anoniem zijn ingezonden:
http://www.webregio.nl/groot-leiden/reg ... arden.aspx
Citaat:
Dit blijkt uit de foto's waarop deze krant de hand heeft weten te leggen.

Dan moet deze Peter van Zetten weten waar de paarden zijn. http://www.petervanzettenproducties.nl/referenties.htm

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:02

EstherHegt schreef:
Dan moet deze Peter van Zetten weten waar de paarden zijn. http://www.petervanzettenproducties.nl/referenties.htm

staat wel heel goed op je referentielijst.... hulp aan criminelen, dieven en leugenaars.

Ik begrijp uberhaupt niet dat een krant hiermee van doen wil hebben...
nog maar te zwijgen over het slechte staaltje journalistiek...

en die fotograaf... :n