Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eponastable schreef:Ben benieuwd wie er gaat winnen!
Heb eens mijn merrie afgegeven bij de studentenruiters en ze heeft toen deels voor de overwinning gezorgd voor Nederland in de dressuurproef!
Martenique schreef:Eponastable schreef:Ben benieuwd wie er gaat winnen!
Heb eens mijn merrie afgegeven bij de studentenruiters en ze heeft toen deels voor de overwinning gezorgd voor Nederland in de dressuurproef!
Wat leuk dat je eens je merrie hiervoor beschikbaar gesteld hebt!
Er zijn nog steeds paarden nodig voor de verschillende dressuur en springrondes. Dus als er Bokkers zijn die hun paard hiervoor beschikbaar willen stellen, jullie zijn meer dan welkom. Voor meer info over de wedstrijd kun je ook kijken op http://www.studentriders.nl

petje af voor de ruiters! Ik zou helemaal stijf staan vd stress van het niet goed kunnen losrijden
en dan zijn dit ook nog paarden die je niet kent
maar dat lijkt me dus helemaal niks om na 5 minuten op een vreemd paard al de ring in te moeten
Ik schiet dus al in de stress als ik voor mijn gevoel te kort op mijn eigen paard heb gezeten voor ik iets "moet laten zien"
maar dat zal wel faalangst zijn...
Falona schreef:De paarden zijn over het algemeen al wel los gewerkt, die worden door ruiters die zelf niet aan de wedstrijd deelnemen losgereden. Die 5 minuten zijn dus eigenlijk om de knopjes te zoeken.
Bij de nationale wedstrijd komt het vaak op 10/15 minuten neer. Afhankelijk van het aantal deelnemers in de rubriek en de regels van de betreffende manege mag je over het algemeen één proefje met lange teugel stappen, één proefje oppakken en één proefje draven & galloperen.
Het is inderdaad lastig, maar die handicap heeft iedereen dus wat dat betreft maakt het weinig uit.
veerledec schreef:Meestal is het gedurende de tijd van één proefje stappen met lange teugel, gedurende de tijd van één proefje oppakken en knopjes zoeken, en daarna je eigen proefje rijden.
)
. Tenzij ze voor de doorloop verschillende rubrieken door elkaar laten rijden.
.
Falona schreef:Alleen wanneer je 12 starts in een rubriek hebt dan. Bij 9 starts zitten er nog steeds maar 2 combinaties tussen. Tenzij ze voor de doorloop verschillende rubrieken door elkaar laten rijden.
(en mijn paard maar wachten totdat ze weer mag springen).miccamaaike schreef:Wat Veerle zegt klopt ook niet... want er wordt nog steeds gereden met 3 ruiters er tussen, dus eentje lange teugel, eentje oppakken en eentje stappen en draven.