Amerikaanse paardenvleessector kampt met grote problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Amerikaanse paardenvleessector kampt met grote problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 16:41

http://www.horses.nl / http://www.horsetalk.co.nz

De Noord-Amerikaanse paardenvleessector kampt met grote problemen. Ten eerste zorgt strengere Europese wetgeving voor het verkruimelen van de Noord-Amerikaanse paardenvleessector. Volgens de nieuwe regelgeving mogen paarden die behandeling zijn met phenylbutazone, oftewel Buut, niet gebruikt worden voor menselijke consumptie.

Ook lijdt de Noord-Amerikaanse paardenvleessector de laatste tijd onder negatieve publiciteit. Uit undercoveronderzoek in opdracht van stichting Wakker Dier bleek onlangs dat slachtpaarden uit Noord-Amerika naar Mexico worden getransporteerd. De slachtpaarden maken een dagenlange reis zonder voedsel en drinkwater. De dieren staan dicht op elkaar in kleine vrachtwagens in extreme hitte en worden mishandeld bij het in- en uitladen. Veel dieren overleven het transport van 2000 kilometer niet.

De paarden worden van Noord-Amerika naar Mexico getransporteerd, omdat het paardenvlees in Noord-Amerika moet worden voorzien van een keurmerk dat het vlees geschikt is voor menselijke consumptie. In Mexico is het makkelijker om paardenvlees te verkopen, omdat het vlees niet voorzien hoeft te zijn van dat keurmerk.

Juangi

Re: Amerikaanse paardenvleessector kampt met grote problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:44

Arme Noord-Amerikanen... NOT!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:53

Als dit ertoe leidt dat je in de VS en Canada als eigenaar er niet voor zou kunnen kiezen om je paard te laten slachten, dan vind ik het idd wel zorgelijk. En je paard naar Mexico vervoeren om te laten slachten, da's geen keuze. Hier in Nederland kun je op verschillende plaatsen je paard op een hele nette manier laten slachten en die keuzevrijheid moet er overal zijn, vind ik. Hier hoef je je paard immers ook niet op transport naar Italië te zetten, maar kan het bij wijze van spreken om de hoek.
Voor het geld hoef je het sowieso allang niet meer te doen, dat was 7-8 jaar geleden al zo, maar het moet wel een mogelijkheid zijn. Ik zou in de meeste gevallen niet kiezen voor een spuitje, namelijk.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:56

Een paard op buut is niet geschikt voor de menselijke consumptie, dat wil niet zeggen dat je het dier niet kunt slachten.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:58

Het slachten van paarden is illegaal in de USA, keurmerk of niet. (Heb ook nog nooit van zo'n keurmerk gehoord?!)

Er zijn geen eens slachthuizen meer open voor paarden. Alles gaat naar Canada of Mexico, daarom hebben we ook zo'n paardenoverschot. Iemand nog een gratis paard? :D

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:01

U bent niet goed op de hoogte:
Het slachten van paarden voor consumptie is verboden in de VS.
Er waren twee slachterijen in Texas nog actief, omdat ze in eigendom waren van Belgische bedrijven.
Het heeft niets van doen met een keurmerk op het vlees.

Omdat het slachten voor consumptie in de VS verboden is, worden de paarden nu dus vervoerd per truck naar Canada en Mexico, onder de meest erbarmelijke omstandigheden.
Het slachten in deze landen is., als de paarden al in leven aankomen, een regelrechte marteling.
In Mexico vaak met het mes, men snijd dan in de nek het ruggenmerg door, en takelt het paard volledig bij bewustzijn, en slechts verlamd aan 1 been op, om dan de nek af te snijden en leeg te laten bloeden.
In Canada worden ze op de meeste plaatsen nog geschoten met een .22 geweer, en dit gaat in 8 van de 10 gevallen mis, waardoor de paarden some tot 4 minuten land een doodstrijd voeren in de zogenaamde killchute, waarna ze vaak ook nog levend aan een been worden opgetakeld om dan de keel doorgesneden te worden.
Ook in Zuid Amerika zijn een aantal slachterijen in Belgische, en ik denk OOK Nederlandse handen.
De snacks van Mora en Becker zitten vol van dit geïmporteerd paardenvlees.

Een iedere hypocriet die hier roept dat het allemaal meevalt, en wel een paard in de vorm van kroket op zijn broodje wil hebben,
nodig ik graag uit om eens te kijken naar de beelden die in deze slachterijen, en het transport daarheen opgenomen zijn.

Het is niet net als hier getoond wordt in Nederland, waar het paard in een brandschone slagerij komt, geschoten wordt op een goede manier waardoor het direct dood is.

Het is wanstaltelijk, walgelijk en een regelrechte martelgang, en dan nog ERGER.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:04

marengo schreef:
Er waren twee slachterijen in Texas nog actief, omdat ze in eigendom waren van Belgische bedrijven.

Inmiddels niet meer. Paarden worden in de US niet geslacht, en als het wel gebeurd is het illegaal.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:08

WAAROM in vredesnaam zou je een paard laten slachten dan ????
Voor die laatste euro 200,- ??? Onmenselijk.
Ik heb mijn deel aan oude paarden gehad, en die zijn heel rustig bij mij thuis zonder enige vorm van stress ingeslapen.
Alleen dat moet je ook CORRECT doen: onder narcose brengen en dan de dodelijke injectie geven, niet alleen een de dodelijke injectie, of Domosedan en dan de dodelijke injectie.
Kosten van onder narcose brengen, inslapen, en Rendac: euro 175,-.
Het paard merkt niets, geen spiertrekkingen en paarden die op een onbehouwen manier neervallen.
Het paard gaat rustig liggen en gaat in diepe slaap, op dat moment ligt ook het bewustzijn van het paard stil, en merkt hij NIETS, waarna je met de laatste injectie de ademhaling en het hart stil legt.
Hij zakt dan rustig weg zonder daar iets van mee te krijgen, en ook de eigenaar ziet niets naars.

En die euro 175,- is het mij dubbel en dwars waard om een dier wat mij zoveel plezier heeft gegeven, en zo loyaal is geweest een prettig en stressvrij einde te geven.
Als je paard je dat niet waard is, ben je geen paard waardig.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:12

Libera schreef:
marengo schreef:

Inmiddels niet meer. Paarden worden in de US niet geslacht, en als het wel gebeurd is het illegaal.

Excuseer, ik zeg toch ook dat het verboden is ???
Eén van mijn beste vrienden heeft een horse rescue in LAs Vegas, en is één van de voorvechters hiervan,
haar man is filmster, dus ze heeft ook in DC nog wel wat in te brengen gelukkig, en doet dat ook.
Ik ben eens een keer meegeweest naar een feedlot sale, waar ze 12 paarden wegkocht, waarvan 6 drachtig.
Ik heb nog NOOIT zoiets triets, en paard onwaardigs gezien, en heb een diep respect dat ze er iedere maand weer heen gaat
om paarden te kopen.
Ik zou ze allemaal mee willen nemen.
Gezonde jonge volbloeds rechtstreeks van de renbaan, omdat ze niet genoeg presteren, sommige paarden zelfs met zadel en
tuigage erbij, omdat ze afgedankt worden, drachtige merries, omdat ze zwaarder zijn en meer opbrengen, en ze gaan ALLEMAAL
compleet met zadel naar de slacht, soms voor $25,-.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:14

Gezonde jonge volbloeds rechtstreeks van de renbaan, omdat ze niet genoeg presteren, sommige paarden zelfs met zadel en
tuigage erbij, omdat ze afgedankt worden, drachtige merries, omdat ze zwaarder zijn en meer opbrengen, en ze gaan ALLEMAAL
compleet met zadel naar de slacht, soms voor $25
,-.[/quote]

:n

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:32

marengo schreef:
Oh dankjewel! Wat zijn we hier weer vriendelijk. Ik hoef toch niet uit te leggen waarom ik mijn paard wil laten slachten? Misschien wel zodat ik daarna een feestje in de snackbar kan geven waar we met z'n allen een frikadel kunnen eten :+ Ik vind dat je de keuze moet hebben. Maar goed, ik geloof dat ik nu in jouw ogen al een dierenbeul ben, en aan dat beeld wil ik niets afdoen. Denk er nog een flinke zweep en een tot bloedens toe lekgeprikt paard bij, en je komt heel aardig in de richting. Zou toch zonde zijn om je dat beeld te ontnemen. :P

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:43

marengo schreef:
Excuseer, ik zeg toch ook dat het verboden is ???
Eén van mijn beste vrienden heeft een horse rescue in LAs Vegas, en is één van de voorvechters hiervan,
haar man is filmster, dus ze heeft ook in DC nog wel wat in te brengen gelukkig, en doet dat ook.
Ik ben eens een keer meegeweest naar een feedlot sale, waar ze 12 paarden wegkocht, waarvan 6 drachtig.
Ik heb nog NOOIT zoiets triets, en paard onwaardigs gezien, en heb een diep respect dat ze er iedere maand weer heen gaat
om paarden te kopen.
Ik zou ze allemaal mee willen nemen.
compleet met zadel naar de slacht, soms voor $25,-.

Ah ok, dan waren we het daar dus over eens. ;)

Volgens mij hebben filmsterren weinig te maken met DC 8-)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:47

Je moet ook maar de mogelijkheid hebben om thuis in te laten slapen en daar mee om kunnen gaan.

Wij hebben ze weggebracht voor de slacht, net zo rustig en vrolijk, dachten dat ze iets leuks gingen doen.

Ze kunnen beter iets doen aan de manier van slachten dan de dieren nog dieronvriendelijker op reis te sturen, maar dat zal de struisvogelpolitiek wel weer zijn...
wel kijken wat de buren verkeerd doen, maar die dieronwaardige transporten toestaan....

just2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:07

Ik heb het hier ook al meerdere keren geschreven : bij mij gaat er nooit of te nooit een paard naar de slacht. Ik heb al meer dan 30 jaar paarden en ik heb er tot nu toe al drie laten inslapen. Hier thuis in hun eigen omgeving, zonder stress en op een vreedzame manier.
Ik walg ervan dat paarden per direct van de renbaan naar het slachthuis worden vervoerd. Dat soort eigenaren zou nooit nog paarden mogen houden, vind ik.
Iemand die zijn paard naar de slager voert waar alles "netjes" verloopt, is natuurlijk iets anders dan die verdomde transporten.
Ik heb ooit eens beelden gezien van paarden die vanuit Rusland naar Italië werden vervoerd om geslacht te worden en ik heb die nacht niet kunnen slapen. Zo verschrikkleijk was het.
Ook daarom zal ik nooit kroketten of zo eten waar paardenvlees in verwerkt is.
Ik kan het echt niet snappen hoe makkelijk sommige mensen hun viervoeter naar de slacht brengen; echt niet.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:19

Het is wel te begrijpen. Niet goed te praten, nooit!
Er is gewoon een overschot aan paarden in de States. En idd., daar is slachten gewoon verboden, dus gaan ze naar Mexico.
Ik heb wél de moeite genomen om heel veel filmpjes op YouTube te bekijken, hoe dat in z'n werk gaat.

Marengo heeft gelijk! Het is nog vele malen erger als wij hier denken. Gewoonweg walgelijk zoals er met dieren wordt omgesprongen.
Paarden die tot 3 x toe gewoon verkeerd geschoten worden!
I.p.v. onder de juiste hoek te schieten, dus van schuin boven recht in het voorhoofd, doen ze maar wat!
Er zijn paarden die minuten lang liggen te lijden en bij volle bewustzijn opgehangen en de keel open gesneden wordt.

Dat er dieren geslacht moeten worden, dat is nu eenmaal zo. Maar we mogen toch wel verlangen dat dit op een dierwaardige wijze gebeurd!

Ook in onze Nederlandse snacks zit zeer zeker paardenvlees verwerkt.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:20

Waarom mogen paarden in de US niet geslacht worden? Ik neem toch niet aan dat alle dieren daar met Buut behandeld zijn?
Vinden ze het zielig of zo? Of is het paard heilig verklaard daar?
En daarom ontstaan er dus dramatische taferelen als die transporten en paarden die aan hun lot overgelaten worden om ergens langzaam dood te gaan.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:27

Er zijn in nl bvb in nijkerk ook hele vriendelijke slachters, waar je zelfs kan zien dat ze je paard of een paard netjes behandelen. Vaak nemen ze vroeg in de morgen als eerste een paard vanewege geur etc. Bij ons op stal zijn er de afgelopen 2 jaar 8 naartoe gegaan die ongeneselijk ziek waren en van alle verschillende eigenaren heb ik persoonlijk vernomen dat alles netjes werd afgehandeld. 1 had per ongeluk een halster met wat bloed spetters erop terug gehad. Maar verder zeer goed behandeld. Mijn eigen paardje is ingeslapen bij de dierenarts omdat ik na de slechte diagnose er gelijk een punt achter wou zetten, deze ruin was met 2 spuiten heen gegaan (vredig). Zijn hart stopte er gelijk mee.

Ook bij een dierenarts hoor ik vaak dat paarden ertegen vechten. Dan zou ik zeggen 1 klap bij t slachthuis is net zo goed. Als je dier en eigen persoon maar netjes wordt behandeld!

Ik vind het zeer terrecht dat ze er zo mee bezig zijn in amerika. Heb laatst beelden gezien niet normaal!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:30

vanessakusje: het gaat hier niet om het feit dat dieren geslacht worden... En ik weet dat dit in NL meestal heel erg netjes gebeurd.
Het gaat erom dat dieren ruim 2000 km. moeten reizen, er staan teveel dieren in 1 vrachtwagen, ze krijgen geen eten of drinken onderweg. Velen bezwijken al tijdens de reis!
En dan worden ze heel vaak mishandeld tijdens uitladen, ook de kwestie van niet goed schieten speelt hier mee.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:35

Hmm dan laat ik mijn frikandel ook maar bij de snackbar liggen... En mn kroketje ook! Maar waarom mogen er geen paarden meer in Amerika geslacht worden? Volgens mij is dat al eerder in deze topic gevraagd, maar kon geen antwoord vinden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:39

Ik vraag me ook af waarom er in de VS geen paarden geslacht mogen worden. En dat terwijl de amerikanen toch beste vlees eters zijn.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:47

marengo schreef:

Omdat het slachten voor consumptie in de VS verboden is, worden de paarden nu dus vervoerd per truck naar Canada en Mexico, onder de meest erbarmelijke omstandigheden.
Het slachten in deze landen is., als de paarden al in leven aankomen, een regelrechte marteling.
In Mexico vaak met het mes, men snijd dan in de nek het ruggenmerg door, en takelt het paard volledig bij bewustzijn, en slechts verlamd aan 1 been op, om dan de nek af te snijden en leeg te laten bloeden.
In Canada worden ze op de meeste plaatsen nog geschoten met een .22 geweer, en dit gaat in 8 van de 10 gevallen mis, waardoor de paarden some tot 4 minuten land een doodstrijd voeren in de zogenaamde killchute, waarna ze vaak ook nog levend aan een been worden opgetakeld om dan de keel doorgesneden te worden.
Ook in Zuid Amerika zijn een aantal slachterijen in Belgische, en ik denk OOK Nederlandse handen.
De snacks van Mora en Becker zitten vol van dit geïmporteerd paardenvlees.

Een iedere hypocriet die hier roept dat het allemaal meevalt, en wel een paard in de vorm van kroket op zijn broodje wil hebben,
nodig ik graag uit om eens te kijken naar de beelden die in deze slachterijen, en het transport daarheen opgenomen zijn.

Het is niet net als hier getoond wordt in Nederland, waar het paard in een brandschone slagerij komt, geschoten wordt op een goede manier waardoor het direct dood is.

Het is wanstaltelijk, walgelijk en een regelrechte martelgang, en dan nog ERGER.

Ik help er in ieder geval niet aan mee, want ik kijk echt op elk vleesproduct dat ik koop of er paardenvlees in verwerkt is. Zodra dat zo is, gaat het netjes weer terug waar ik het vandaan had en zoek ik verder. Ik eet geen kroketten of frikandellen uit snackbars omdat daar ook vaak paardenvlees in verwerkt zit.

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:10

Laui! schreef:
marengo schreef:
Oh dankjewel! Wat zijn we hier weer vriendelijk. Ik hoef toch niet uit te leggen waarom ik mijn paard wil laten slachten? Misschien wel zodat ik daarna een feestje in de snackbar kan geven waar we met z'n allen een frikadel kunnen eten :+ Ik vind dat je de keuze moet hebben. Maar goed, ik geloof dat ik nu in jouw ogen al een dierenbeul ben, en aan dat beeld wil ik niets afdoen. Denk er nog een flinke zweep en een tot bloedens toe lekgeprikt paard bij, en je komt heel aardig in de richting. Zou toch zonde zijn om je dat beeld te ontnemen. :P

Wat een DOM commentaar van een typisch DOM iemand die zijn kop in het zand steekt, sorry............

OOK in Nederland zijn 95% van de paardeneigenaren te laf om een besluit te nemen wat genomen MOET worden soms, en sturen het paard de handel in, waarna het op een onmenselijke manier naar bv Zuid Italië getransporteerd wordt, om daar geslacht te worden op een even zo onmenselijke manier als in de VS GEBEURDE en in MExico, Canada, Zuid Amerika, nog steeds gebeurd.

Nog een keer: IN Nederland gebeurt het slachten van een paard over het algemeen heel netjes, en goed, en lijdt het paard niet, en staat hij evenzomin op een dagen durend transport naar de slager.
Dus daar, of hier, ligt ook niet het probleem.
Het probleem ligt bij de paarden die NIET hier geslacht worden, waar ze met 1 schot weg zijn, in een schone slagerij komen en niet nummer 345 van die ochtend zijn.

Het probleem ligt bij het feit dat de meeste paarden, ik denk zo'n 98% die geslacht worden NIET op die manier geslacht worden, zij gaan WEL 3 dagen op transport, zonder eten en drinken, met 20 op een auto geschikt voor 10, of in een vrachtauto eigenlijk voor koeien waar ze niet recht in kunnen staan.
Die zijn WEL nummer 345 van die dag, en staan in het bloed van hun voorganger, en worden 4 keer geschoten voor ze dood zijn, ALS ze dan al dood zijn.

Wel eens een paard horen gillen in doodsnood omdat men mis schiet of snijdt ???? OF 4 minuten doodsstrijd zien voeren ???

Dit zijn de misstanden die ook in de VS gebeurden bij slachterijen, en daar een paard een edel dier is, en niemand zich aan de regels van slachten zoals hoort hield, is er een totaal slachtverbod ingesteld.
Men vond niet dat een paard zulk een einde verdiende, als er humaan ingeslapen kon worden.
Ook die transporten waren er al, NET als hier, en is een reden waarom men het slachten verboden heeft.

Als je een paard inslaapt, zoals ik al zei, geven de meeste dierenartsen alleen maar de dodelijke injectie, en dit heeft spiertrekkingen tot gevolg, en voor 25,- meer,
breng je het paard EERST onder narcose, en dan vecht er niemand nergens tegen, en heeft het paard nergens, maar dan ook nergens weet van.
Ik heb verschillende oude paarden op deze wijze in laten slapen, en heb nooit iets anders gezien dan dat ze rustig gingen liggen, en op een gegeven moment gewoon stoppen met ademen, meer was er absoluut NIETS aan te zien.
Ze zakken ewoon heel rustig en ongemerkt weg.
Ik begrijp niet waarom iemand niet de mogelijkheid zou hebben om ze thuis in te laten slapen, en mee om te gaan ? Dat is je kop in het zand steken.

Libera: filmsterren komen soms makkelijker met bepaalde mensen in contact dan wij de simple folks......die worden namelijk niet zomaar bij de president uitgenodigd voor een diner, zij nou weer net wel, en die kunnen dan makkelijker zaken ter tafel brengen en doorduwen en lobbyen.

Ook hier in Nederland hebben we een overschot aan paarden: men fokt maar raak "ach een lief veulentje" maar dat veulentje moet wel een baasje hebben (denk aan de Haflinger veilingen in zuid Duitsland, die bijna allemaal naar de slacht gaan), en men denkt te lichtvaardig over het hebben en houden van een paard, en het verkopen van oudere paarden of paarden met een probleem, die hebben vaak alleen nog één weg, die via de handelaren naar Italië of zuid Frankrijk.

Kijk eens op de website van Gaia, die een reportage gemaakt hebben over de slachtpaarden in Zuid Amerika, en kijk de hele video MET geluid aan.....

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:13

Waarom paarden in de USA niet geslacht mogen worden.

Amerikaanse welzijnorganisaties boos op de AQHA
07-02-2010 - De Amerikaanse Quarter Horse Association (AQHA) is met meer dan 5 miljoen geregistreerde paarden ’s werelds grootste paardenfokkerij federatie. Ze zijn nu scherp bekritiseerd op hun fokbeleid door de Equine Welfare Alliance (EWA).

Al tientallen jaren zou de AQHA het overdreven fokken van paarden aanmoedigen en zij zijn dus één van de belangrijkste redenen voor het grote probleem in de VS van de ‘unwanted horses’ en ‘horse slaughter bans’.

"Het is ontzettend hypocriet dat ze de sluiting van de Amerikaanse slachthuizen betreuren, terwijl ze ook opscheppen over de registratie van 135.000 veulen in 2008", zeggen John Holland en Vicki Tobin van de EWA. "De meeste slachtpaarden in USA zijn Quarterhorses en nu zoekt de AQHA naar een zondebok voor een probleem dat ze zelf hebben gecreëerd”.

Aanleiding voor de scherpe kritiek op de rechten van dieren is de publicatie van een AQHA rapport waarin de effectiviteit van het slachtverbod in twijfel wordt getrokken met betrekking tot dierenwelzijn. Sinds het verbod is zelfs het aantal mishandelde paarden gestegen met 60%.

De Equine Welfare Alliance is de overkoepelende organisatie van meer dan 85 dierenwelzijn en dierenrechten organisaties wereldwijd, gevestigd in Chicago. Het is een van de motoren voor de "Stop the Horseslaughter" beweging in de VS. De EWU heeft een verbod gelegd op het slachten van paarden voor consumptie en heeft ook het laatste slachthuis in de VS in 2007 gesloten. Meer radicale groeperingen zijn ook tegen de export van geslachte dieren naar Europa omdat de Verenigde Staten jaarlijks met ongeveer 50.000 ton één van de grootste exporteuren ter wereld zijn van paardenvlees.

Na de sluiting van de slachthuizen is er nu ook een verbod op het paardenvervoer naar slachthuizen buiten de VS, naar Mexico of Canada. Dit was één van de primaire doelstellingen op de agenda van de dierenrechten organisatie. Daarnaast is de export in het gedrang gekomen door de nieuwe regels in de Europese Unie. Vanaf juli 2009 mag er geen paardenvlees meer worden ingevoerd als er geen garantie is dat het paard geen drugs bevat.

Deze controles worden toegepast binnen de EU door de invoering van het paardenpaspoort, maar dit is niet hetzelfde in Noord-Amerika. Zij zijn niet op de hoogte van de paardenpaspoorten / chips, noch het drugsverbod. Om deze reden heeft de AQHA op de Europese meeting in Frankfurt in januari van dit jaar over de wetgeving in de EU vergaderd. Ze overwegen nu de mogelijkheid om de micro-chips bij alle AQHA papieren te sluiten. Als er Amerikaanse paarden, bijvoorbeeld als ze worden vervoerd voor de slacht, op deze manier zijn geregistreerd dan moeten ze voldoen aan de eisen van de EU-regelgeving.

Bron: western-today

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:19

Cowgirl schreef:
Ik vraag me ook af waarom er in de VS geen paarden geslacht mogen worden. En dat terwijl de amerikanen toch beste vlees eters zijn.

Slachten???? dat is toch zieeeeluuuuggg!! Daarom mag het niet meer. Dan maar naar mexico/canada dat is minder zieeeeluuggg!!
De macht van de dierenbeschermers en de hulp van het onwetende publiek is veel groter dan wat we denken, maar je moet ook kijken naar wat de gevolgen zijn van zo'n verbod en dat vertelen de dierenbeschermers niet (wat ze donders goed weten). Ook leverd dit veel nieuwe leden op en een aantal enorme geldschieters. Dan kun je een paar goede advocaten e.d. in de arm nemen en dan kun je al veel voorelkaar krijgen en dat is gebeurd en dit is het gevolg.
Goed bezig!!!! zou ik zeggen!! (Sorry, maar ik wordt hier heel boos van).

marengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:57

DAAROM is er ook een verbod op het TRANSPORT van slachtpaarden naar Canada en Mexico..........

Hier in Europa doen we dat gelukkig niet, en gaan er noooit paarden op transport naar Italië en Frankrijk, en ja, het zijn alleen maar zieke en oude paarden die geslacht worden.........
Sprookjes bestaan..............

Toch vreemd dat ik ZOVEEL jonge, gezonde en drachtige paarden, en veulens gezien heb op de slacht veilingen, en als JIJ Yarra daar niet persoonlijk geweest bent, moet je minder hard roepen.......
Kijk, daar hebben ze het probleem onderkend, en iets aan gedaan, OOK aan het transport, dat kan ik hier nou niet direct zeggen.