Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

marengo schreef:U bent niet goed op de hoogte:
Het slachten van paarden voor consumptie is verboden in de VS.
Er waren twee slachterijen in Texas nog actief, omdat ze in eigendom waren van Belgische bedrijven.
Het heeft niets van doen met een keurmerk op het vlees.
Libera schreef:marengo schreef:U bent niet goed op de hoogte:
Er waren twee slachterijen in Texas nog actief, omdat ze in eigendom waren van Belgische bedrijven.
Inmiddels niet meer. Paarden worden in de US niet geslacht, en als het wel gebeurd is het illegaal.
marengo schreef:Oh dankjewel! Wat zijn we hier weer vriendelijk. Ik hoef toch niet uit te leggen waarom ik mijn paard wil laten slachten? Misschien wel zodat ik daarna een feestje in de snackbar kan geven waar we met z'n allen een frikadel kunnen etenAls je paard je dat niet waard is, ben je geen paard waardig.
Ik vind dat je de keuze moet hebben. Maar goed, ik geloof dat ik nu in jouw ogen al een dierenbeul ben, en aan dat beeld wil ik niets afdoen. Denk er nog een flinke zweep en een tot bloedens toe lekgeprikt paard bij, en je komt heel aardig in de richting. Zou toch zonde zijn om je dat beeld te ontnemen.
marengo schreef:Excuseer, ik zeg toch ook dat het verboden is ???
Eén van mijn beste vrienden heeft een horse rescue in LAs Vegas, en is één van de voorvechters hiervan,
haar man is filmster, dus ze heeft ook in DC nog wel wat in te brengen gelukkig, en doet dat ook.
Ik ben eens een keer meegeweest naar een feedlot sale, waar ze 12 paarden wegkocht, waarvan 6 drachtig.
Ik heb nog NOOIT zoiets triets, en paard onwaardigs gezien, en heb een diep respect dat ze er iedere maand weer heen gaat
om paarden te kopen.
Ik zou ze allemaal mee willen nemen.
Gezonde jonge volbloeds rechtstreeks van de renbaan, omdat ze niet genoeg presteren, sommige paarden zelfs met zadel en
tuigage erbij, omdat ze afgedankt worden, drachtige merries, omdat ze zwaarder zijn en meer opbrengen, en ze gaan ALLEMAAL
compleet met zadel naar de slacht, soms voor $25,-.

marengo schreef:U bent niet goed op de hoogte:
Omdat het slachten voor consumptie in de VS verboden is, worden de paarden nu dus vervoerd per truck naar Canada en Mexico, onder de meest erbarmelijke omstandigheden.
Het slachten in deze landen is., als de paarden al in leven aankomen, een regelrechte marteling.
In Mexico vaak met het mes, men snijd dan in de nek het ruggenmerg door, en takelt het paard volledig bij bewustzijn, en slechts verlamd aan 1 been op, om dan de nek af te snijden en leeg te laten bloeden.
In Canada worden ze op de meeste plaatsen nog geschoten met een .22 geweer, en dit gaat in 8 van de 10 gevallen mis, waardoor de paarden some tot 4 minuten land een doodstrijd voeren in de zogenaamde killchute, waarna ze vaak ook nog levend aan een been worden opgetakeld om dan de keel doorgesneden te worden.
Ook in Zuid Amerika zijn een aantal slachterijen in Belgische, en ik denk OOK Nederlandse handen.
De snacks van Mora en Becker zitten vol van dit geïmporteerd paardenvlees.
Een iedere hypocriet die hier roept dat het allemaal meevalt, en wel een paard in de vorm van kroket op zijn broodje wil hebben,
nodig ik graag uit om eens te kijken naar de beelden die in deze slachterijen, en het transport daarheen opgenomen zijn.
Het is niet net als hier getoond wordt in Nederland, waar het paard in een brandschone slagerij komt, geschoten wordt op een goede manier waardoor het direct dood is.
Het is wanstaltelijk, walgelijk en een regelrechte martelgang, en dan nog ERGER.
Laui! schreef:marengo schreef:Oh dankjewel! Wat zijn we hier weer vriendelijk. Ik hoef toch niet uit te leggen waarom ik mijn paard wil laten slachten? Misschien wel zodat ik daarna een feestje in de snackbar kan geven waar we met z'n allen een frikadel kunnen etenAls je paard je dat niet waard is, ben je geen paard waardig.Ik vind dat je de keuze moet hebben. Maar goed, ik geloof dat ik nu in jouw ogen al een dierenbeul ben, en aan dat beeld wil ik niets afdoen. Denk er nog een flinke zweep en een tot bloedens toe lekgeprikt paard bij, en je komt heel aardig in de richting. Zou toch zonde zijn om je dat beeld te ontnemen.
Cowgirl schreef:Ik vraag me ook af waarom er in de VS geen paarden geslacht mogen worden. En dat terwijl de amerikanen toch beste vlees eters zijn.