Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Oamaru schreef:Ik geloof ten eerste niet dat je in Nederland paarden ''wild'' kan houden. Daar hoort prikkeldraad sowieso al niet bij; maar ik snap dat je dat binnen anderhalve maand niet weghaalt. Maar als je dat niet doet, behandel het paard dan wel. Vind dit meten met 2 maten.

Oamaru schreef:Wie zegt dat wij er niets van weten?
Ik heb geen foto van de wond gezien, dus oordelen vanachter een computer schermpje kan ik indd niet. Maar als het puur en alleen het vel is dat opengereten is; dan ziet het er indd erger uit dan dat het in werkelijkheid is. Laten we daarop hopen. Prima als je dieren halfwild houdt, ben ik alleen maar voor. Maar help ze dan ook in de winter, en help ze dan ook als ze gewond zijn. En of dat in dit geval zou moeten; ik weet het niet. Neem aan dat die beheerder dat heel goed zelf kan beoordelen.
Ik snap dit echt niet, wat een ongelooflijk circus die hele konikpaarden. Laat een eigen paard zo in de weide staan onder het mom "hij geneest wel" en je hebt in no time de DB op je kop maar bij de konikpaarden "moet je niet oordelen want je weet er niks van" 
Dorienn schreef:Vraag me af hoe je kan helpen. Als deze wond inderdaad niet meer te hechten is.. Wat kan je er dan aan doen? Paard opsluiten in stal en elke dag schoonmaken. Ohja probleem: deze paarden zullen waarschijnlijk freaken als ze opeens opgesloten worden zonder de kudde.
Paard red zich wel, is niet van suiker. En neen het is daar geen wild maar de paarden zijn er wel gelukkig. Prikkeldraad moet wel DRINGEND weg.