Satchmo van Isabell Werth als Schleichmodel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Satchmo van Isabell Werth als Schleichmodel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 15:13

Nieuwsredactie
Prrrr / Sammie

Afbeelding
Model Satchmo
foto: http://www.isabell-werth.de
Het paard van de Duitse dressuuramazone Isabell Werth; Satchmo wordt vanaf mei door speelgoedfabrikant Schleich als modelpaard op de markt gebracht. Dit zal gebeuren in een gelimiteerde oplage van 5000 exemplaren. Dit modelpaard Satchmo wordt voor het eerst bij het paardenevenement Pferd International (13 tot 16 mei) in München aangeboden. De overgebleven beeldjes worden daarna via internet aangeboden. Vooraf reserveren is niet mogelijk. Volgens Isabell Werth is er nu al wereldwijde belangstelling. Iedereen die een handtekening van Isabell Werth op hun mini Satchie wil, wees niet getreurd. Schleich heeft de daarvoor nodige stiften al bij haar thuis afgeleverd.

Speelgoedfabrikant Schleich maakt, net als Breyer, onder andere modelpaarden. Friedrich Schleich begon met het bedrijf in 1935 en de eerste modellen zagen het levenslicht in de jaren vijftig. Dit waren voornamelijk modellen van bijvoorbeeld de Smurfen en de muppets. Sinds de jaren tachtig worden ook op schaal gemaakte dierenmodellen gemaakt. Alle modellen worden met de hand beschilderd.

Een deel van de opbrengst van de verkoop van Satchmo wordt gebruikt voor de Christoffel-Blindenmissie, een goed doel waar Werth zich al lange tijd geleden aan verbonden heeft.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:15

:') ik ga er echt voor sparen. nog meer prul om af te stoffen

wel goed dat de opbrengst naar een goed doel gaat.

Thats_Me

Re: Satchmo van Isabell Werth als Schleichmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:17

Die zou wel mooi tussen mijn Schleich-verzameling passen! Maar vrees dat ik geen te pakken ga krijgen. Zelfde als met de Schwarschwalderfuchs hengst met brandmerk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:18

Leuk hoor :j Al vind ik Breyers toch wel mooier :))

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:24

Sorry hoor, maar die Belgische knol op het plaatje heeft toch niks met Satchmo te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:26

De kleur :') ?

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:29

Oeh, die moet ik Ö

Heb ze allemaal, dus dan moet er geen missen

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:35

Licht het nou aan mij, of lijkt Statchmo écht niet op het paardje op de foto? :))
Volgens mij is er ook een Schleich paardje van Salinero gemaakt, toch? Geloof dat die wel echt precies leek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:35

Harvest_Moon schreef:
Licht het nou aan mij, of lijkt Statchmo écht niet op het paardje op de foto? :))
Volgens mij is er ook een Schleich paardje van Salinero gemaakt, toch? Geloof dat die wel echt precies leek :)

Nee, dat is een Breyer-model. Die lijken meestal wel ja :j

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:38

celano schreef:
Sorry hoor, maar die Belgische knol op het plaatje heeft toch niks met Satchmo te maken?

Het model mag dan misschien niet zo heel goed lijken, maar ik als trekpaardliefhebber vind dit geen gepaste vergelijking.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:41

Leuk. Alleen vrees ik dat mijn portomonee het niet leuk gaat vinden.. Maar ik ga het proberen...!
Vindt eerlijk gezegd de nieuwe collectie (2010) tegenvallen..

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:42

celano schreef:

:')

Maargoed, ik vind het idee erg leuk en vooral het feit dat een deel van de opbrengst naar een goed doel gaat vind ik netjes

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 15:43

Harvest_Moon schreef:

Meen je dat nu? Die vond ik dus voor geen meter lijken :o Als dit model dan met een trekpaard vergelijken wordt (wat ik trouwens erg overdreven vindt) dan is dat model net een tuiger..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:45

Naborah schreef:
Leuk. Alleen vrees ik dat mijn portomonee het niet leuk gaat vinden.. Maar ik ga het proberen...!
Vindt eerlijk gezegd de nieuwe collectie (2010) tegenvallen..

Ik vind ze eigenlijk wel erg leuk! Op de foto's vielen ze mij ook wat tegen maar in het echt zijn ze toch wel weer erg mooi.

Maar dit model is volgens mij de Lipizanner alleen geverfd in Satchmo kleurtje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:47

Ik dacht dus ook al dat het me bekend voorkwam!

en inderdaad:

Afbeelding

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:50

Klopt, gewoon repainted in de fabriek denk ik :) Ik wil er zeker weten een, alleen als ze erg veel gaan kosten (wat ik wel denk) lukt het me denk ik niet. Ook ik wilde de Schwardwaldersfuchs hengst met brandmerk, al zou ik niet weten waar ik 'm vandaan moet halen :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:59

xDonja schreef:
Klopt, gewoon repainted in de fabriek denk ik :) Ik wil er zeker weten een, alleen als ze erg veel gaan kosten (wat ik wel denk) lukt het me denk ik niet. Ook ik wilde de Schwardwaldersfuchs hengst met brandmerk, al zou ik niet weten waar ik 'm vandaan moet halen :)

Ja, ik wil die twee ook graag hebben. Had al in de winkel (Duitsland) gevraagd naar de Schwardswalderfuchs maar die keek net of ik gek was. Ze hadden de hengst wel maar dan zonder brandmerk en ze wist niet eens dat die er was := Daar ging toen mijn hoop om er een te bemachtigen want ook ik heb verder geen idee hoe je er aan kan komen.

En eventjes naar München op en neer lijkt mij ook niet zo'n geschikt idee := Tenminste zou niet weten hoe ik dat moet gaan inplannen haha. En denk trouwens dat die modelen wel hard gaan zeker als er een handtekening op komt.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:19

Sammie schreef:
Harvest_Moon schreef:

Meen je dat nu? Die vond ik dus voor geen meter lijken :o Als dit model dan met een trekpaard vergelijken wordt (wat ik trouwens erg overdreven vindt) dan is dat model net een tuiger..

Een trekpaard vindt ik het ook absoluut niet, nee... Komt door die hoge halshouding van het Salinero beeldje, maar verder zie je wel dat het Salinero is :) Dit Schleich beeldje zou van ieder willekeurig paard kunnen zijn. Maar dat neemt niet weg dat het een leuk idee is, mooi ook dat er geld naar het goede doel gaat!

@ Bizzybijtje, had de foto van die Salinero Breyer nog eens opgezocht en dr zit idd een groot verschil tussen Schleich en Breyer :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:21

Wat leuk zeg!

Zijn alle exemplaren gesigneerd? Is er ook al iets bekend over de prijs en op welke site dit model te koop is??

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:56

Leuk :j
Al wacht ik liever op Bonfire of Totilas in Breyer :7

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:57

Nee,, Totilas in Schleich!
Vind Breyer echt onbetaalbaar :P

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:01

Maar wel mooier :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:01

ben ik het niet helemaal mee eens ;)
Schleich wordt elk jaar beter ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:14

Thats_Me schreef:
Maar vrees dat ik geen te pakken ga krijgen. Zelfde als met de Schwarschwalderfuchs hengst met brandmerk :=

die heb ik! en ik wil satchmo ook zó graag!

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:39

O, wow, die wil ik!