Dronken koetsier aangehouden na kantelen wagen in Lunteren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Dronken koetsier aangehouden na kantelen wagen in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 19:35

http://www.misdaadkaart.nl

Op de Hessenweg in Lunteren heeft de politie zaterdagavond een 44-jarige Edenaar aangehouden omdat hij onder invloed een paard en wagen had bestuurd. Door nog onbekende oorzaak was de wagen gekanteld rond half acht en liepen hij en twee andere opzittenden verwondingen op.
De twee ingespannen paarden gingen er vandoor maar konden door omstanders even verderop worden opgevangen.

De Edenaar moest zich in het ziekenhuis laten behandelen en werd daarna door de politie meegenomen voor verhoor. Van de man, die onder zware invloed van alcohol was, is een bloedproef afgenomen. De andere twee, die eveneens onder invloed van alcohol waren, bleken minder ernstig gewond. Tegen de Edenaar zal proces-verbaal worden opgemaakt.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:40

wat een sukkel, wie gaat er nou dronken op of achter zijn paard zitten

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:46

Wat een aso zeg.. zomaar dronken op de wagen zitten... pfft. Er hadden wel hele erge ongelukken kunnen gebeuren ;( .

Sjeempie

Re: Dronken koetsier aangehouden na kantelen wagen in Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:55

wat een achterlijke imbiciel.

hij mag blij zijn dat het nog zo goed afgelopen is. het had veel ernstiger af kunnen lopen met 2 losgebroken paarden. hopelijk leert hij hiervan.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:59

Sjeetje, het is een wonder dat hij uberhaupt zijn paarden normaal voor de wagen heeft kunnen spannen...

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:18

Juangi schreef:
Sjeetje, het is een wonder dat hij uberhaupt zijn paarden normaal voor de wagen heeft kunnen spannen...

Dat was ook mijn eerste gedachte!!

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:26

:= Nou ben ik wel benieuwd op welke stal deze persoon staat, al heb ik wel een idee :+
Erg triest dat dat gebeurd, er worden wel levende wezens op het spel gezet...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:47

Tjee wat een sukkel! hoe verzinnen mensen toch zo iets..

hebben de paarden geen verwondingen?

lautje93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:48

tjeeee... ik heb er geen woorden voor
ben blij dat het goed is afgelopen!

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:02

maar goed dat omstanders de paarden konden opvangen!
Je gaat toch niet dronken achter het paard zitten, het had nog veel erger kunnen aflopen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:20

Kwam misschien bij de Goudsberg vandaan? Daar zie ik regelmatig paarden aangebonden staan terwijl de koetsiers binnen zitten te pimpelen.

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:22

Pfff wat een verhaal weer :=
Maar goed dat het goed is afgelopen!
Ben benieuwd wie het is.... alhoewel ik er wel een paar kan bedenken.

skorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:19

Sjuimpje schreef:
Kwam misschien bij de Goudsberg vandaan? Daar zie ik regelmatig paarden aangebonden staan terwijl de koetsiers binnen zitten te pimpelen.

Mijn opa en oma hebben jarenlang een stacaravan gehad op camping de Goudsberg. Kan me herinneren dat ik daar nog weleens heb pony gereden maar jeetje zeg, dit zou toch wel hele slechte reclame zijn!!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:02

Oei oei oei, wat een stompzinnige mensen heb je toch op de wereld...
Misschien moet de Goudsberg maar een BOB-bord ophangen :roll:

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:49

Dat is hier achter..

Vage mensen tegenwoordig :roll:

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 05:54

Tegenwoordig? Vroeger was iedere beroepskoetsier bijna standaard bezopen. Vooral in de winter, heupfles drank mee, en zuipen maar tegen de kou. 'Koetsiertje' is niet voor niets een merk kruidenbitter.

Ik praat het niet goed hoor, maar je moet gewoon nooit met alcohol op aan het verkeer deelnemen. Om nu vreselijk verontwaardigd te zijn en te roepen: er worden levende wezens op het spel gezet omdat dit nu toevallig met paarden gebeurde...
Levens op het spel zetten gebeurt ook als je dronken in een auto stapt. En daar kan je méér mensen mee vermoorden dan met een tweespan paarden.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 06:03

Ibbel schreef:
Levens op het spel zetten gebeurt ook als je dronken in een auto stapt. En daar kan je méér mensen mee vermoorden dan met een tweespan paarden.

Dat kon ik zelf ook nog wel bedenken toen ik dat schreef ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 06:36

Sjuimpje schreef:

Dat begint 's morgens als bij dat groepje. Hebben genoeg voorraad op de koets mee en pimpelen maar.
Het is een wonder dat die paarden alles nog zo braaf laten gebeuren en dat die nooit iets hebben.
Menig ander heeft de grootste moeite gehad omdat zij als idioten door het bos heen scheuren.
Is al een keer fout gegaan met een gast die ze mee hadden op de koets, die is met de trauma heli afgevoerd vlakbij de goudsberg.
Laten we hopen dat het kwartje nu een keer gaat vallen bij ze!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 07:21

Ibbel schreef:
Tegenwoordig? Vroeger was iedere beroepskoetsier bijna standaard bezopen. Vooral in de winter, heupfles drank mee, en zuipen maar tegen de kou. 'Koetsiertje' is niet voor niets een merk kruidenbitter.

Ik praat het niet goed hoor, maar je moet gewoon nooit met alcohol op aan het verkeer deelnemen. Om nu vreselijk verontwaardigd te zijn en te roepen: er worden levende wezens op het spel gezet omdat dit nu toevallig met paarden gebeurde...

En tijdens iedere rit is er een sherrystop :D :D
Dat het verkeer nu intensiever is geworden en er steeds meer auto's op de weg rijden is waar, maar vroeger kwamen er ook heel wat spannen thuis waar de koetsier op de bok lag te slapen of in de berm was gerold...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:04

meggiemeg schreef:
Sjuimpje schreef:

Dat begint 's morgens als bij dat groepje. Hebben genoeg voorraad op de koets mee en pimpelen maar.
Het is een wonder dat die paarden alles nog zo braaf laten gebeuren en dat die nooit iets hebben.
Menig ander heeft de grootste moeite gehad omdat zij als idioten door het bos heen scheuren.
Is al een keer fout gegaan met een gast die ze mee hadden op de koets, die is met de trauma heli afgevoerd vlakbij de goudsberg.

Wat moeten die paarden anders doen? De sleutels van de koets niet teruggeven? :Y) ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:24

meggiemeg schreef:
Dat begint 's morgens als bij dat groepje. Hebben genoeg voorraad op de koets mee en pimpelen maar. Het is een wonder dat die paarden alles nog zo braaf laten gebeuren en dat die nooit iets hebben.Menig ander heeft de grootste moeite gehad omdat zij als idioten door het bos heen scheuren.Is al een keer fout gegaan met een gast die ze mee hadden op de koets, die is met de trauma heli afgevoerd vlakbij de goudsberg.Laten we hopen dat het kwartje nu een keer gaat vallen bij ze!

Wat moeten die paarden anders doen? De sleutels van de koets niet teruggeven? :Y) ;)[/quote]

Die paarden krijgen aardig wat te verduren tijdens alle uren die die ritten duren.
Dat bedoel ik met mijn opmerking. Het is of vol gas jagen of dampend stil staan.
Door zwaar zand heen, over de verharde weg in galop het maakt allemaal niet uit als het maar hard en lomp gaat. Rekening houden met de andere mensen in het bos is er niet bij!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:38

Mmm, volgens mij ken ik ook 1 van die koetsiers...wij hebben op stal gestaan bij iemand die ook zo rondreed met zijn 4 span, weet alleen niet of hij er ook bij dronk (en of hij dat ook bij de Goudsberg deed). Je bent echt niet goed bezig als met drank op op pad gaat. Helaas komt hij er waarschijnlijk met alleen een bekeuring van af.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:58

Maar is het nu daadwerkelijk bij de goudsberg gebeurd?
Iemand vraagt hier een keer naar of het soms daar is gebeurd en iedereen gaat daar meteen vanuit :?
Kan iemand bevestigen dat het ook daar is gebeurd?

Wel erg dom om te gaan drinken als je met levendewezens bezig gaat :n en dan helemaal dom om ook nog eens aan het verkeer deel te gaan nemen.
Heb er geen woorden voor! :n

Conrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:54

Met alcohol achter het stuur of op een koets ben je helemaal niet goed bij je hoofd eigenlijk.. ''liepen hij en twee andere opzittenden verwondingen op.'' dus hij brengt en zichzelf in gevaar en daarbij nog 2 anderen + de paarden!

jaapje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:22

haha ja dan zal je er zelf ook wel een keertje aan meegedaan hebben omdat je het allemaal zo goed weet
maar wie zitten er dan allemaal in dat groepje volgens jou?

meggiemeg schreef:
Sjuimpje schreef: