Westernshow Anky tijdens ‘Paard en Symfonie’ op CHIO Aken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Westernshow Anky tijdens ‘Paard en Symfonie’ op CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 17:10

www.horses.nl

Afbeelding
Anky tijdens de westernshow van Jumping Amsterdam 2009.
foto: www.equestrianphoto.nl

Anky van Grunsven is de speciale gast van het concert ‘Paard en Symfonie’ tijdens CHIO Aken. Op zaterdagavond 10 juli verschijnt ze als cowgirl in de ring tijdens de showavond die volledig om het thema ‘Amerika’ draait. “Het concert ‘Paard en Symfonie’ brengt paard en show perfect samen”, vertelt Frank Kemperman, directeur van het CHIO.

Tijdens het concert komen alle muzikale kanten van Amerika aan bod. Van de glitter en glamouw van New York’s broadway, tot de Argentijnse gaucho’s en de sprankelende ritmes van de samba en de salsa. Het orkest speelt onder leiding van dirigent Daniel Jakobi nummers uit onder meer westernklassiekers en broadwaymusicals. Dressuuramazone Renate Dahmen is verantwoordelijk voor de choreografie.

Anoniem

Re: Westernshow Anky tijdens ‘Paard en Symfonie’ op CHIO Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:28

Leuk! Ben benieuwd of het op YT terug te vinden zal zijn :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:34

leuk voor haar maar voor de promotie van de westernsport had ik liever iemand gezien die de sport op hoog niveau kan laten zien

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:46

spatter schreef:
leuk voor haar maar voor de promotie van de westernsport had ik liever iemand gezien die de sport op hoog niveau kan laten zien

Maar dat trekt geen volle tribunes, omdat dat ( buiten "westernland") geen bekende namen zijn en dit wel................
Het niveau is dan dus van minder belang.

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:09

spatter schreef:

Ik denk dat het voor de meeste mensen die daar op de show avond zijn leuker is dat Anky het doet.. Is voor hen een bekend iemand..

(dat ik dan ook nog denk dat zij een beter stukje reining kan laten zien dan de meeste bokkers hier... is mijn persoonlijke mening)
:o :D :o :D

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:13

Paard en Symfonie? En vervolgens Anky daar neerzetten, puur om de naam??? Wat een nonsens want echt symfonie is dat niet voor een 'leek' in de westernwereld...

Dan zie ik toch liever andere WEL western namen of dit (dat is pas spektakel en passend bij titel Paard en Symfonie):
http://www.youtube.com/watch?v=dEaMI5PkLIM

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:29

RhealLover schreef:
Paard en Symfonie? En vervolgens Anky daar neerzetten, puur om de naam??? Wat een nonsens want echt symfonie is dat niet voor een 'leek' in de westernwereld...

Dan zie ik toch liever andere WEL western namen of dit (dat is pas spektakel en passend bij titel Paard en Symfonie):

Idd, en dan een microfoontje, wat wil ze uitleggen? Ze is zelf nog vol in de leer. Ik trek haar huidige niveau absoluut niet in twijfel, ze doet het prima maar dit vind ik toch echt heel hoog gegrepen, te hoog. Want ze heeft niet het niveau wat je imo moet hebben om de westernsport te presenteren op een groot evenement.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:09

tjongejonge wat een geb*tch toch weer.

Misschien dat de organisatoren wel gewoon weten waar ze mee bezig zijn? Anky is een leuke publiekstrekker en misschien moet je het ook niet anders zien.

Misschien heeft ze dat microfoontje wel om juist te kunnen uitleggen dat ze nog maar net bezig is? Of dat ze de verschillen tussen dressuur en western wilt vertellen of dat ze wilt vertellen waar zij als dressuuramazone tegenaan loopt in de westernsport? of of of?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:24

Abeltje77 schreef:

Misschien dat de organisatoren wel gewoon weten waar ze mee bezig zijn? Anky is een leuke publiekstrekker en misschien moet je het ook niet anders zien.

Misschien heeft ze dat microfoontje wel om juist te kunnen uitleggen dat ze nog maar net bezig is? Of dat ze de verschillen tussen dressuur en western wilt vertellen of dat ze wilt vertellen waar zij als dressuuramazone tegenaan loopt in de westernsport? of of of?

Gebitch? Er staat nergens een b*tch opmerking? Nee ze heeft gewoon niet dezelfde ervaring als iemand die al jaren in de westernsport zit, je kunt me echt niet vertellen dat het anders is. Sinds wanneer is het nodig mensen met een kritischere kijk op de zaken af te kraken als zijnde b*tch? Onzin.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:43

Abeltje77 schreef:

Nou inderdaad zeg, dit is een show met Anky, en zo er zijn weer andere shows met de 'echte' westernrijders.
Men vindt dit leuk, niets mis mee toch.

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:53

Kennelijk heeft ze genoeg publiek getrokken want ze heeft het ook al op JA gedaan en als het daar slecht in de smaak was gevallen was ze heus niet weer gevraagd!

Natuurlijk is ze niet de beste in dat vak, maar dat betekent niet dat ze er niet een leuke show van kan maken! Ik zou het persoonlijk zelf ook veel leuker vinden om als dressuurruiter naar Anky (die nog niet zo goed is) te kijken in de westerntak. Dan dat ik naar iemand van het hoogste niveau van de western zit te kijken! ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:59

Lara_Silver schreef:
RhealLover schreef:

Idd, en dan een microfoontje, wat wil ze uitleggen? Ze is zelf nog vol in de leer. Ik trek haar huidige niveau absoluut niet in twijfel, ze doet het prima maar dit vind ik toch echt heel hoog gegrepen, te hoog. Want ze heeft niet het niveau wat je imo moet hebben om de westernsport te presenteren op een groot evenement.

Helemaal mee eens :j Erg jammer, vind Anky zeker niet slecht rijden, maar voor het "western" onderdeel zou ik inderdaad een ander persoon zien op echt hoog niveau in de western of idd die link, heel gaaf!

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:00

Inderdaad wat een gezeik weer zeg. Wees blij dat het gepromoot wordt! En een dressuurpersoon en dus westernleek ziet dat toch nog niet dat verschil tussen Anky of een hogere ruiter. En daarbij komt dat ze ongetwijfeld perfect kan uitleggen waar de sport om draait. Je hoeft geen Futurity winnaar te zijn om je theorie te kennen hoor. En als er 1tje wel slim genoeg is om dat snel door te hebben is het Anky wel, dus lijkt me dat ze prima toelichting kan geven over de sport. En ze probeert het toch maar. We mogen super super super dankbaar zijn dat iemand als Anky interesse toont in onze discipline en daarmee de sport op grote schaal promoot! Want dat heeft de western sport wel degelijk nodig.

Altijd dat gezeik....zo jammer!

Ohja en dan een filmpje van Stacy Westfall erbij????? Denk niet dat mensen blijven hangen om te kijken naar een youtube filmpje hoor!!

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:04

Leuk!! Het is leuk om iemand te zien wie in de dressuur aan de top is geweest, en nog steeds is overigens, een schakeling maakt om western te gaan rijden.. denk dat juist door dit voorbeeld veel dressuur ruiters een verder gaan kijken dan alleen de dressuur...
Ook al is ze geen topper in de western, basis is basis he ;)
en ik denk dat ze echt wel les heeft van iemand die wel dr sporen heeft verdiend in de westernwereld.. waarom nou zo kritisch op d'r? Het is toch juist leuk dat zo iemand dat doet??

Als er niet omgekeken word naar de western is t niet goed, en als dr wle naar omgekeken word is t ook niet goed. das dan weer jammer..

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:19

Ik heb Anky vaker western zien rijden. Buiten dat ik haar hand soms echt te streng vind, vind ik het leuk dat zij de westernsport zo promoot. Nee ze is geen ster in de reining, maar zoals al eerder gezegd, ze doet het beter dan menig bokker en zelfs beter dan sommige mensen die zich trainers noemen!

Het enige jammere aan Anky vind ik haar trainingsmethode, daar sta ik niet achter maar dit is wel een veelgebruikte trainingsmethode (ook in de westernsport!!)

IMO is het leuk dat er steeds meer aandacht voor de westernsport komt, ECHTER worden de middelen die in de western gebruikt worden die in de dressuur niet snel aan bod komen (zoals het scharenbit bijvoorbeeld) dan ook populairder terwijl velen er niet mee om kunnen gaan. Ik hoop dat er wel genoeg toezicht hierop komt zodat de paarden hier niet de dupe van worden.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:43

Lara_Silver schreef:
Abeltje77 schreef:

Gebitch? Er staat nergens een b*tch opmerking? Nee ze heeft gewoon niet dezelfde ervaring als iemand die al jaren in de westernsport zit, je kunt me echt niet vertellen dat het anders is. Sinds wanneer is het nodig mensen met een kritischere kijk op de zaken af te kraken als zijnde b*tch? Onzin.

Voor de eerste keer laat ik me uit in een topic als dit. En het is niet persoonlijk op bovenstaande gericht, dus rustig blijven ;)

Anky heeft misschien niet de ervaring in jaren als iemand die het al jaren doet, maar Anky is wel direct bij de beste bron in Nederland haar kennis gaan vergaren, en in dat opzicht denk ik dat Anky een betere demo kan geven aan het publiek van P&S dan de eerste de beste goede westernruiter die niet weet hoe het in de dressuur er aan toe gaat.

Dus, mijn mening; Juist door haar dressuurachtergrond en haar lessen bij Riecky Young denk ik dat Anky een erg geschikte kandidaad is om deze demo vorm te laten geven.

Ik ben benieuwd naar de foto's :)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:58

Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens! Een heel goed voorbeeld is de rollkur, hyperlfexie of hoe het dan nu ook genoemd wordt.

Heel veel jonge ruiters zien Anky als grote voorbeeld, en omdat Anky een bepaalde methode toepast gaan jonge onwetende ruiters dat ook uitproberen met resultaten verpeste paarden en pony's, puur omdat Anky het doet. Nu rijdt Anky western wordt allemaal openlijk en publiekelijk gesteld wat zullen die jonge ruiters doen juist, kom gaan we ook proberen met onze dieren, gevolg nog meer verpeste paarden.

Diegene die beweert dat het niet waar is heeft oogkleppen op, in de praktijk gebeurt het maar al te vaak!

Edit: Dus nee ik ben hier op tegen, Anky kan wel nederlands trots zijn maar niet als voorbeeldfunctie in een sport die ze zelf nog niet eigen is.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:59

Ben ook benieuwd!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:04

Rebel_Gloe schreef:
Ohja en dan een filmpje van Stacy Westfall erbij????? Denk niet dat mensen blijven hangen om te kijken naar een youtube filmpje hoor!!

Spuit 11 geeft ook water, menig mens ken deze amazone en wat ze presteerd. Waar zie jij de vermelding dat men een filmpje moet afdraaien, duidelijk vemreld ik dat zon show pas spektakel is en aansluit bij datgeen wat men wilt uitbeelden.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:07

Super!!!! Leuk voor Anky! ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:08

PingWing schreef:
Voor de eerste keer laat ik me uit in een topic als dit. En het is niet persoonlijk op bovenstaande gericht, dus rustig blijven ;)

Anky heeft misschien niet de ervaring in jaren als iemand die het al jaren doet, maar Anky is wel direct bij de beste bron in Nederland haar kennis gaan vergaren, en in dat opzicht denk ik dat Anky een betere demo kan geven aan het publiek van P&S dan de eerste de beste goede westernruiter die niet weet hoe het in de dressuur er aan toe gaat.

Dus, mijn mening; Juist door haar dressuurachtergrond en haar lessen bij Riecky Young denk ik dat Anky een erg geschikte kandidaad is om deze demo vorm te laten geven.

Ik ben benieuwd naar de foto's :)

De basis van western en dressuur is in zulke mate hetzelfde dat me geen probleem lijkt als een 100% westernruiter de demo geeft. Daarbij lijkt het me niet van belang dat er een link bestaat naar de dressuur, western of dressuur symfonie moet er toch zijn dat veranderd niets.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:19

ik denk juist dat anky WEL de juiste persoon is om western bij het grote publiek te presenteren. western is bij het grote publiek nog niet dusdanig bekend dat mensen het stukje rijkunst van anky goed op kwaliteit kunnen beoordelen. als zij als soort ambassadrice van OOK de westernsport kan fungeren, is dat toch juist leuk? ik snap niet waar mensen zich druk om maken zeg.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:51

ilse86 schreef:
ik denk juist dat anky WEL de juiste persoon is om western bij het grote publiek te presenteren. western is bij het grote publiek nog niet dusdanig bekend dat mensen het stukje rijkunst van anky goed op kwaliteit kunnen beoordelen. als zij als soort ambassadrice van OOK de westernsport kan fungeren, is dat toch juist leuk? ik snap niet waar mensen zich druk om maken zeg.

Hier spreek je jezelf tegen? Juist bij mensen waar western niet zo bekend is moeten ze imo zeker van zijn dat het echt gewoon correct is. En bij Anky is dat gewoon nog niet zo, dat kan niemand ontkennen.

Waarom worden mensen met een kritische kijk en een duidelijke motivatie hier achter meteen aangekeken als aanvallers of ankyhaters of zoiets. Juist als de motivatie achter de mening wordt uitgelegd als in dit topic. Maarja snel oordelen is natuurlijk makkelijker dan meedenken lijkt me.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:58

sjah, maar je moet wel een publiekstrekker binnenhalen om ook het grote publiek te trekken. anky is nou eenmaal bekend. en ik spreek mezelf niet tegen. ik zeg dat het gros western niet technisch kan beoordelen. het gaat om de naam en het kunstje dat getoond wordt. dat vinden mensen leuk om te zien. of het goed wordt uitgevoerd is 2. dat leren ze, als ze zelf western gaan rijden, wel.

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:13

ilse86 schreef:
sjah, maar je moet wel een publiekstrekker binnenhalen om ook het grote publiek te trekken. anky is nou eenmaal bekend. en ik spreek mezelf niet tegen. ik zeg dat het gros western niet technisch kan beoordelen. het gaat om de naam en het kunstje dat getoond wordt. dat vinden mensen leuk om te zien. of het goed wordt uitgevoerd is 2. dat leren ze, als ze zelf western gaan rijden, wel.

Het jammere vind ik dat datgene wat ik van anky haar rijkunsten op westernvlak gezien heb, niet denderd goed was dat het de westernsport in een positief daglicht zet.
Anky haar gebruik van het scharenbit is niet echte reclame voor de westernsport.
Ik vind persoonlijk dat Anky iets meer de basis mag gaan oefenen voor ze gaat showen op evenementen.
Begrijp mij niet verkeerd ben blij met alle aandacht om de sport maar juist door meer gevorderde mensen neer te zetten laat je een beeld zien die beter weer geeft wat de westernsport is.