Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ipsilonka schreef:Dit is mijns inziens gewoon zieltjes winnen voor de kamerverkiezingen

linky schreef:En dat die paarden wild zijn is vanochtend ook al ontkracht door een grote foto in de Telegraaf van een oude meneer die een "wild" paard een worteltje voert...................wat het dier in dank afneemt.
NatasjavE schreef:linky schreef:En dat die paarden wild zijn is vanochtend ook al ontkracht door een grote foto in de Telegraaf van een oude meneer die een "wild" paard een worteltje voert...................wat het dier in dank afneemt.
Koniks zijn ook op geen enkele manier wild te noemen. Het zijn op z'n best verwilderde pony's. En ik heb zelf ook ondervonden dat ze allemaal behoorlijk tam zijn.
Er zou ook niets oneerlijker zijn dan er maar een paar wilde wolven er bij te gooien.
Gewoon geboorte beperking. Heel makkelijk...castreer de hengsten. de kudde groeit niet meer en je kan toch een beetje natuurtje en bioloogje spelen.
Dat de dierenbescherming onze verontwaardiging niet snapt geeft al heel duidelijk aan dat ze niet de juiste mensen in dienst hebben. Van deze organisatie mag je op z'n minst verwachten dat ze verstand hebben van het geen waar ze voor staan... het beschermen van dieren. daar versta ik niet de grote grazers maar laten creperen in de Oostvaarders plassen.
horseyfries schreef:"Boktlezers verbaasd over standpunt Dierenbescherming en PvdD"....
LoesjeVis schreef:Hongerdood lijkt mij onacceptabele sterfte.
Volgens mij moeten hier 2 zaken niet door elkaar gehaald worden.
1. de schrijnende situatie nu (en het beleid daaromheen)
2. hoe de situatie is ontstaan, algemeen beleid
Voor nu besluiten hoe met deze situatie om te gaan, daarna het algemene beleid evalueren om zo'n situatie in de toekomst te vermijden.
Ik vind de reactie van de dierenbescherming evenals die van PvdD ongelofelijk. Het gaat hier om een situatie die door ons mensen is gecreeerd. Niks natuurlijks aan. Dat de dierenbescherming zegt daar dan ook tegen te zijn doet niets af aan het feit dat deze situatie er nu eenmaal is en dat daar iets aangedaan moet worden.
Citaat:Waarom doen ze niet preventief wat?
Zoals castreren van een groot aantal mannelijke dieren. Natuurlijk een heel karwei, maar wat dacht je van da in opleiding?
_sparta_ schreef:Zo, de collectebus gaat ook niets meer in.
linky schreef:En dat die paarden wild zijn is vanochtend ook al ontkracht door een grote foto in de Telegraaf van een oude meneer die een "wild" paard een worteltje voert...................wat het dier in dank afneemt.