Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) het lijkt me geen goede ontwikkeling, maar de tijd zal het leren! Fredt schreef:Je kan ze ook niet al te veel verantwoordelijkheden geven en verwachten dat ze heel veel "nieuwe" dingen zullen gaan doen, want je praat wel over kinderen tussen de 12 en 16 jaar!
Ik hoop dat ze in dat 'voortraject' wel een beter beeld krijgen van werken in de sector.

Fredt schreef:Dat is wat je veel hoort vanuit de sector, laat ze eerst maar eens meedraaien. Vind ik ook een goed initiatief, maar lastig om te realiseren denk ik.
Cayenne schreef:Ze leren gedurende anderhalf schooljaar voornamelijk in de praktijk op één middag in de week van alles over de anatomie van het paard, het wedstrijdklaar maken, het longeren en over hoe je het dier veilig in een trailer krijgt.
Cayenne schreef:En dan heb ik het niet alleen over stallen uitmesten, maar er zijn ook allerlei aan de ruitersport gerelateerde banen, zoals zadelmakerij of gebitsverzorging".
Suusje92 schreef:Een helleboel vinden de opleiding ook niet leuk, omdat het wat minder naar voren komt dan verteld is.
Dat zou een hoop teleurstelling bij beide partijen voorkomen... Zo'n paardenklas lijkt mij eigenlijk alleen maar een opstapje naar een opleiding in de paardensector (en dat is nou juist niet nodig).