Manege Reigershof mag uitrit niet meer gebruiken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Manege Reigershof mag uitrit niet meer gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 09:29

www.bndestem.nl

De gemeente Halderberge moet manege de Reigershof in Oud Gastel verbieden nog langer gebruik te maken van de in- en uitrit die het bedrijf heeft aan de Pietseweg.
Dit heeft de Raad van State uitgemaakt. Bewoner van de Pietseweg F. Linders stapte in januari naar dit rechtsorgaan.

Linders is al tien jaar bezig tegen de uitrit van het paardenbedrijf, maar het gemeentebestuur doet er niets aan. De man woont recht tegenover de uitrit en zegt voortdurend last te hebben van lichtschijnsels van auto's, die veelvuldig vanaf de manege linksaf de Pietseweg op rijden. Het gemeentebestuur gaf een aantal jaren geleden aan Reigershof, die officieel aan het Bremsewegje is gevestigd, toestemming om bezoekers aan de kant van Pietseweg te laten in- en uitrijden. Voorwaarde was wel dat woningen aan die weg geen overlast krijgen van lichtschijnsels. Dat is wel het geval, zegt de Raad van State. De overlast is toegenomen. Met deze uitspraak van de Raad van State is de gemeente gedwongen het gebruik van de omstreden uitrit te blokkeren. Reigershof kreeg toestemming om de Pietseweg te gebruiken, omdat teveel bezoekers het bedrijf bezochten en verlieten via het Bremswegje.

Anoniem

Re: Manege Reigershof mag uitrit niet meer gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:03

Lekker is dat..
Ben benieuwd hoe ze 't nu gaan doen.
Bremswegje zelf kunnen amper 2 auto's langs elkaar heen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:06

En overdag dan? Als de lichten geen overlast veroorzaken?

Of via de pietweg erop en via de bremseweg eraf?

Mogelijkheden zijn er w.s. wel.
Jammer dat ze de buurman niet serieus hebben genomen en zelf voor een oplossing hebben gezorgd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:50

En nu is er dus een probleem, want je kunt daar idd niet tegelijk op en af. Het gaat goed met de accomodaties van West-Brabant, not...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:59

Echt heel zonde ja, want op Reigershof kwamen net veel wedstrijden en ook hele mooie wedstrijden.
Voordat ze die oprit gebruikte hadden ze toch tussen die oprit en bremswegje een tussenpad, is een parkeerplaats ofzo.
Kan me nogwel herinneren dat je daar met de trailers ook langs moest.
Maarja daar tegenover zullen ook wel mensen wonen :\..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:01

Misschien kunnen ze de buurman een heg aanbieden?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:11

Ik kan die man wél begrijpen hoor,tegenover mijn huis is ook opeens een in/uitrit gekomen en de autolampen schijnen heel fel naar binnen.Dat is echt heel irritant en vervelend,ik heb al wat struiken ervoor staan maar dat helpt nix.Ik vind dat de manege samen met die man naar een goede oplossing moeten zoeken.Zomaar die in/uitrit sluiten lijkt me ook nix,ze moeten er beide profijt van hebben.Problemen zijn er om opgelost te worden,en vaak is dat mogelijk.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 15:06

amondi schreef:

Jammer dat ze de buurman niet serieus hebben genomen en zelf voor een oplossing hebben gezorgd.

Ja precies, Bij Piet erop en bij Brem eraf :=

Anders is het echt geen doen... wij hebben al eens helemaal uiteruit de bremsweg afgemoeten omdat we elkaar halverwege tegenkwame 8)7

se7entjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:38

Das mooi k*t dan, die andere weg is gewoon geen doen.
Snap die man wel maar kunnen ze dan die nieuwe oprit niet zo verleggen dat hij niet recht op zijn huis af gaat maar over die weides die daar liggen, dan heeft hij volgens mij geen last van de lichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:35

Bomen planten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:38

Corellaa schreef:
amondi schreef:

Ja precies, Bij Piet erop en bij Brem eraf :=

Anders is het echt geen doen... wij hebben al eens helemaal uiteruit de bremsweg afgemoeten omdat we elkaar halverwege tegenkwame 8)7

Bremswegje wordt mee vrachtwagen ook al krap denk ik.
Denk niet dat je die draai kan maken vanaf de manege de weg op.

Ben benieuwd hoe ze het oplossen :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:34

Gaat het trouwens ook per direct in? Ik moet er volgende week naartoe, mogelijk MET vrachtwagen (dat wordt dus nog grappig :n )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:37

Geen idee.
Stond in de krant ook niet echt vermeld.
Mogen ze wel even aangeven wat de oplossing is lijkt mij.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:10

Kan die man niet een mooie schutting krijgen ofzo? Die het hele jaar het schijnsel tegen kan houden?

reigershof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:04

reigershof mag de in en uitrit aan de pietsenweg gewoon gebruiken.....

en de buurman die er tegen over woont,die is geestelijk niet helemaal bij.
en loopt al 23 jaar overal bezwaar op te maken,waarvan hij het iedere keer al verloren heeft!!!!

en wat het kranten knipsel betreft,klopt helemaal niets van

hopelijk jullie genoeg geinformeerd te hebben

mvg manege-reigershof

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:07

reigershof schreef:

en loopt al 23 jaar overal bezwaar op te maken,waarvan hij het iedere keer al verloren heeft!!!!

mvg manege-reigershof

Geestelijk niet goed bij of niet, ze moeten toch steeds zijn bezwaren behandelen.
Daar ben je mooi klaar mee dan met zo iemand.

euinvest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:01

reigershof schreef:

mvg manege-reigershof

Voor alle duidelijkheid,

ik heb even het vonnis opgezocht op de site van de Raad van Staten,

Zal het even kort samenvatten:
Reigershof heeft van de gemeente een vergunning gekregen o.a. voor het gebruik van de in/uitrit aan de Pietseweg.
Aan het verlenen van die vergunning zijn bepaalde voorwaarden gebonden, zo mogen de bewoners van de Pietseweg geen hinder ondervinden van deze in- en uitrit.
Op de zitting is gebleken dat er wel hinder is van het in en uitrijdende verkeer, dus wordt aan de voorwaarde niet voldaan.
Verder staat er nog veel meer in, maar het besluit van de Raad van Staten is duidelijk nl:
De Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State

Recht doende in naam der Koningin:

I. verklaart het beroep gegrond;

II. vernietigt het besluit van het college van burgemeester en wethouders van halderberge van 31 maart 2009, kenmerk HA7V7527

Met andere woorden, geen uitrit aan de Pietseweg.

Bij deze de link zodat julie het kunnen verifiëren:
http://www.raadvanstate.nl/uitspraken/z ... alderberge

In je browser kopieren en je komt op de uitspraak.

Vriendelijke groeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:16

Leuk, iedereen via dat smalle weggetje, ook die grote vrachtwagens _O- Dat word nog wat als er een wedstrijd word georganiseerd. Ik denk dat ze daar veel meer overlast mee gaan krijgen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:22

reigershof schreef:

mvg manege-reigershof

Als je zo met je buren omgaat is het mij wel duidelijk... denigrerend hoor.
En zeker als je dan het vonnis leest..... jullie mogen die uitrit dus nu helemaal niet meer gebruiken! Dus de buurman is in zijn gelijk gesteld!

"Gefeliciteerd" jullie starre houding en het negeren van(gegronde) klachten, dit brengt nu een heleboel problemen met zich mee, maar hé, de buurman is gek hoor, niet jullie :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:26

En wie zegt dat dat ook werkelijk waar het bestuur van Manege Reigershof is? en niet een of andere verdwaalde gefrustreerde bekende?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:28

dat hopen we dan maar... ik tem wel even!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:31

@Marloes:
Maar wij als ruiters ook helaas. Ik kan echt niet lachen als ik voor ik moet starten nog een kwartier kan gaan sukkelen om ergens een terrein op te kunnen, dan schiet ik al compleet in de stress en dan heb ik mijn paarden nog niet eens gezadeld.

Wat hebben wij aan grotere locaties in de kring?
Den Goubergh-afgelopen seizoen niks dan gedonder aan wisselingen van locaties en verenigingen die zelfs moeten aflasten.
Wouwse Plantage-Is ook zo'n smal rottig pad met een hoop gemanoeuvreer met het in- en uitdraaien.
Keijtenburg-over het parkeren daar hebben we het maar helemaal niet
En dan komt daar nu ook het Reigershof nog eens bij, was voor mij wel wat verder maar zomer en winter goed starten en dan krijg je dit gezeur er bovenop.
Ik weet niet meer waar ik nu nog naartoe moet voor gewoon een leuke 'ontspannen' wedstrijd waar je ook nog fatsoenlijk los kunt rijden.

se7entjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:33

@ urielle
Goubergh, ben ik met je eens, maar is nu afgelopen als het goed is.
W Pl, ben ik al ff niet geweest maar was wel te doen vond ik toen.
Keyt, zie het probleem niet zo, zeker niet bij de A. Sportpaarden, zijn er niet zoveel, en als iedereen zich gewoon aan de vakken houdt is er plaats genoeg, maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn.
En indd dat straatje bij Reigershof is k*t.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:29

Ik hoop het echt.

Heel veel van Den Goubergh was overgezet naar Reigershof, en op zich rij ik daar graag hoor, maar vanaf mijn tijdelijke stalling was Den Goubergh ongeveer het verste wat ik wilde rijden en Oud Gastel is toch een stuk verder als je nog van voorbij Breda komt. Komend weekend stond ik eigenlijk ook voor Den Goubergh ingeschreven, is ook ineens overgezet naar het Reigershof. Hartstikke fijn op zich dat er een nieuwe locatie gevonden was natuurlijk, maar ik kan dus qua tijdspad niet met de trailer op en neer rijden nu (moeten 3 paarden lopen) en moet weer bijkomend vervoer gaan huren. Dus hopelijk blijft verder alles wat in Roosendaal gepland staat nu ook gewoon in Roosendaal staan want met je inschrijvingen boek je ook in naar een tijdsplanning mbt afstand.

Wouwse Plantage is steeds dat je op het pad moet staan wachten tot de hele zwik eruit is en dan pas kun je erop, of andersom. Staan gelukkig wel parkeerwachters maar ik heb daar al regelmatig behoorlijk lang staan wachten in een grote trailerfile. Zoiets verwacht ik nu ook voor 't Reigershof, want zonder parkeerwachten gaat dat gewoon niet, je rijdt elkaar hartstikke klem.

Keytenburg heb ik altijd nog heel vol gehad, met trailers kriskras door elkaar omdat er gewoon geen plek is (moeten mensen weer dwars gaan staan en blokkeren zo de uitrijweg, kun je gaan proberen of je met je trailer achterwaarts door de bochten eruit kan :+ Kan ik wel, maar ik zit wel met het zweet in mijn handen dan := ) Heb daar trouwens ook wel eens achteraan gestaan geloof ik (kan dat?) en dat was goed te doen, alleen heel donker omdat er geen verlichting op het achtererf was ofzo.

se7entjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:49

Misschien dat er weer wat terug komt naar de Goubergh, want dat gaat inderdaad niet makkelijk worden met Reigershof, wel errug jammer want daar heb je voor de rest wel plaats genoeg.
W.Pl. is waar maar moet zeggen dat ik er nooit lang heb hoeven wachten.
En bij de Keyt vin ik het wel meevallen, achter is nog best wat plaats maar dat weten er denk ik niet veel, maar is inderdaad niet echt veel licht, maar voor trouwens net zo veel/weinig.
Het probleem is dat ze meeste niet de vakken aanhouden, want dan zouden er best wat kunne staan, en het zou fijn zijn als er geen personenauto's staan, dan is het makkelijker rijden over het parkeerterein.