Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Getup schreef:ben benieuwd, of er ergens een paard rondloopt met een hoger percentage inteelt als deze. Jeetje, dit is wel heel erg veel..sap best dat je enkele sterke punten wilt benadrukken, maar op deze manier? Dit kun je geen lijnenteelt meer noemen, puur inteelt.

Mijn eigen tuiger bestaat, onontkomelijk, ook uit de nodige inteelt en dat is een prima paard. Waar ik me aan stoor is dat je met dit doorfokken op een zeer beperkt aantal bloedlijnen geen enkele progressie bereikt. Oké, misschien wordt dit een topper maar op de lange baan heb je helemaal niks aan dit fokproduct. Eens zal de tuigpaarden wereld toch moeten gaan geloven aan echt nieuw bloed uit bijvoorbeeld amerika. Hierdoor zal men misschien eerst een stap terug moeten doen, om uiteindelijk een lijn te fokken waarin meer bloedspreiding zit.gaellehtc schreef:Getup schreef:ben benieuwd, of er ergens een paard rondloopt met een hoger percentage inteelt als deze. Jeetje, dit is wel heel erg veel..sap best dat je enkele sterke punten wilt benadrukken, maar op deze manier? Dit kun je geen lijnenteelt meer noemen, puur inteelt.
Ik heb een tuigersmerrie lopen met een inteeltpercentage van 76 %. Heb zelden zo'n goed paard onder mijn kont gehad. The sky is the limit....