Manegepony trapt dertienjarig meisje uit Zwitserland dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Manegepony trapt dertienjarig meisje uit Zwitserland dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 12:57

Nieuwsredactie / http://www.croatiantimes.com/news/Aroun ... l_to_death

Een dertienjarig meisje uit Zwitserland is door een pony doodgetrapt op een manege.

Het slachtoffertje, Anke Waechter, kwam geregeld op de manege in Densbüren bij de viervoeters kijken. Het meisje stond net achter de manegepony toen deze ineens naar achteren trapte. De hoef van de pony trof het meisje keihard in de borstkas.

Volgens een woordvoerder van de politie was de trap zo hard, dat het hart van Anke er spontaan mee ophield.
Het meisje was al overleden voordat de ambulance ter plaatse was.

Wat er met de pony gaat gebeuren is nog onbekend.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:59

Ach gosh |(
Een manegepony nog wel |(
Arm meisje en nabestaanden Y;(
Laatst bijgewerkt door Bopje op 27-02-10 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:59

Jeetje... dat moet echt een harde gerichte trap zijn geweest zeg...
Sterkte voor de nabestaanden.

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:00

poeh...zo zie je maar hoe snel het afgelopen kan zijn..
sterkte voor nabestaanden

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:02

Nooit achter een pony gaan staan :n Ik vind het heel erg, maar ben wel benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren.

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:02

sterkte voor de nabestaanden.
maar er word toch altijd gezegd niet achter een pony of paard gaan staan. maakt niet uit hoe mak het beestje is..

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:03

ik vind het vreselijk , maar ik vind het ook apart dat ze zeggen: wat er met de pony gaat gebeuren is nog niet bekend. Imo hoeft er niets te gebeuren. je moet niet achter een pony gaan staan. Het is alleen verschrikkelijk dat het meisje het met de dood heeft moeten bekopen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:04

Idd Jilleroo. Pony stond volledig in zn 'recht'
Mi heeft die pony niks misdaan.

Heel erg voor het meisje en de familie

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:06

Ineke2 schreef:
Jeetje... dat moet echt een harde gerichte trap zijn geweest zeg...

Hard, ja, gericht, ik denk het niet. Ik verwacht niet dat die pony van plan was om iemand dood te trappen en het zal je moeite kosten om de "juiste" plaats te raken.
Heel akelig ongeluk, vreselijk voor het meisje en haar nabestaanden, maar ook voor de manege.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 13:06

Dat wil helemaal niet zeggen dat de pony wordt afgemaakt hoor :)
maar de pony op de manege houden lijkt me geen goed plan. De ouders en kinderen worden er steeds mee geconfronteerd en het lijkt me sowieso niet veilig om dit dier te laten staan waar ie nu staat :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:07

wat een verschrikkelijk ongeluk voor alle betrokkenen.

Dames zullen we niet gaan speculeren over hoe of wat? En of er nou wel of niet schuld is? Het voegt niets toe en is absoluut onnodig. Meeleven en steun betuigen is voldoende.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:07

Tjee, wat erg zeg...

Blijkt maar weer wat je op een manege leert, er op zitten... Er moet meer geleerd worden over paarden op zich, lichaamstaal e.d. Ik weet precies wanneer ik achter 'mijn' paarden kan gaan staan, en bij twijfel nooit doen...

Nogmaals, verschrikkelijk wat er is gebeurd... Haar naam klinkt erg Nederlands/Vlaams...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:08

Op veel stallen heb je nauwelijks keus om erachter te gaan staan, bijvoorbeeld als ze stands hebben. Bij een manege waar ik weleens ben geweest moest ik vlak achter meerdere dreigende paarden langs :n
Maar goed, dat maakt het er allemaal niet minder verschrikkelijk op!! Wat ontzettend erg voor de nabestaanden!!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:09

Dit is pure pech. Het komt ook wel eens voor dat iemand precies op de verkeerde plek (de solar plexus) door een golfbal of tennisbal wordt geraakt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:09

Heel triest verhaal...maar idd, er is altijd een risico als je met paarden omgaat en je moet er ook nooit achter gaan staan. Ben benieuwd wat ze met de pony gaan doen...maar ik hoop dat hij gewoon daar kan blijven staan of anders een goed tehuis krijgt. Ga er niet vanuit dat de pony het meisje iets wilde aandoen...

Sterkte voor haar familie en vrienden!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:12

Ik denk dan altijd uit het oogpunt van een moeder, je zal zo'n bericht maar thuis krijgen! Terwijl je denkt dat jouw dochter een plezierige dag heeft op de manege en dan hoor je dit. Afschuwlijk!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:15

Waratje schreef:
Hard, ja, gericht, ik denk het niet. Ik verwacht niet dat die pony van plan was om iemand dood te trappen en het zal je moeite kosten om de "juiste" plaats te raken.

Ik bedoel niet dat de pony de intentie had het meisje te doden, maar een pony weet precies waar iemand staat wanneer hij trapt. Het was dus wel de bedoeling het meisje te raken anders had dit niet gebeurt.

Waarom de pony trapte dat zal wel een raadsel blijven.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 13:15

Soms heb je nou eenmaal geen keuze om erachter langs te moeten lopen of staan. Er zijn nog verschillende maneges die stands hebben. Een manege waar ik altijd priveles had met mijn eigen paard heeft ook stands en vooral wanneer het voertijd is vliegen de hoeven van gefrustreerde paarden en pony's ook om je oren heen.

Dat wil overigens helemaal niet zeggen dat deze Zwitserse manege ook stands had hoor. Ik wilde dit alleen even toelichten.
Wat een vreselijk verlies.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:16

nu weet je weer waarom je nooit achter een paard moet staan...

edit: neemt natuurlijk niet weg dat 't echt ontzettend triest is :(:) Maar wellicht wel een 'eye-opener' voor andere mensen. Ik heb trouwens geleerd dat als je er achter langs moet om zo veel mogelijk afstand te nemen. Daarbij als 't even kan (bijna altijd) voorlangs onder de hals gaan.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 27-02-10 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:17

owww mijn god!!!!!!!!!!!
Vreselijk zeg!
Arm kind en arme arme ouders |(

Splash_

Re: Manegepony trapt dertienjarig meisje uit Zwitserland dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:19

Ik kan me niet voorstellen dat hier nooit iemand achter zijn/haar paard staat, maar dat terzijde.

Verschrikkelijk voor het meisje en haar familie.. bah.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:19

Maartje1990 schreef:
nu weet je weer waarom je nooit achter een paard moet staan...

Maar iedereen loopt toch wel eens achter een paard langs?
Althans, ik wel, zo loop ik wel eens om een paard heen. En ik heb ook geleerd dat je als je er achterlangs loopt, je het beste zo dicht mogelijk op het paard kunt blijven lopen...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:20

Cayenne schreef:
Soms heb je nou eenmaal geen keuze om erachter langs te moeten lopen of staan. Er zijn nog verschillende maneges die stands hebben. Een manege waar ik altijd priveles had met mijn eigen paard heeft ook stands en vooral wanneer het voertijd is vliegen de hoeven van gefrustreerde paarden en pony's ook om je oren heen.

Dat wil overigens helemaal niet zeggen dat deze Zwitserse manege ook stands had hoor. Ik wilde dit alleen even toelichten.

ohh ja schei uit over stands!!brrrr
Daar had en heb ik zo'n hekel aan!Heb er ook geen goeie ervaringen mee. :n

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:20

We weten allemaal hoe het in de theorie hoort, maar we weten ook allemaal dat het in de praktijk vaak anders gebeurt. Nogmaals speculeren heeft echt geen zin! Is ook kwetsend voor de betrokkenen zelfs.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 13:21

jilleroo schreef:
ik vind het vreselijk , maar ik vind het ook apart dat ze zeggen: wat er met de pony gaat gebeuren is nog niet bekend. Imo hoeft er niets te gebeuren. je moet niet achter een pony gaan staan. Het is alleen verschrikkelijk dat het meisje het met de dood heeft moeten bekopen.

Inderdaad! :Y) Wel erg hoor :(:)