Paardentrainer krijgt flinke schadevergoeding na ongeluk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paardentrainer krijgt flinke schadevergoeding na ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 16:06

www.theage.au

Een voormalig paardentrainer heeft een schadevergoeding van maar liefst 300.000 Australische dollars (omgerekend 200.000 euro) gekregen. De negenenvijftig jaar oude man, afkomstig uit Melbourne, werd in de stallen waar hij werkte door een vastliggend paard verpletterd tegen een muur. Hij liep hierdoor een dwarslaesie op.

Hancock moest voor zijn werk jonge paarden beleren. Volgens hem is zijn voormalig werkgever nalatig geweest in het creeren van een veilige werkomgeving.

Hancock kreeg naast de 300.000 Australische dollars ook nog eens 455.000 Australische dollars van zijn ongevallenverzekering.

Beezi

Re: Paardentrainer krijgt flinke schadevergoeding na ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:10

Apart verhaal, hij is toch zelf de stal ingegaan.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:13

Beezi schreef:

Toch moet de werkgever zorgen voor een veilige werk omgeving.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:13

das zon van de McDonalds wordt je dik verhaal. Dat weet je ook van te voren.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:14

BeautyEmily schreef:
Beezi schreef:

Toch moet de werkgever zorgen voor een veilige werk omgeving.

Dus dan had ie het paard moeten laten liggen en dan zelf zeker aangeklaagd worden wegens nalatigheid omdat ie niks deed? :Y) Heel krom dit!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:24

Rambogirl schreef:

Ik begrijp je niet helemaal?

Voor de trainer wel fijn dat hij een schadevergoeding krijgt. Tja, of het nalatigheid is van de werkgever? Misschien is het ook wel het risico van het vak. Je werkt toch met dieren. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:29

Nee ik bedoel dat die man van te voren wist dat zijn werkplek niet veilig was. Dan weet hij ook nog eens dat hij met dieren werkt die dus onberekenbaar zijn. Maar om zo geld van alle kanten te trekken. Ja daar heb ik moeite mee.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:30

ze bedoeld, dat je van te voren weet dat je iets kan gebeuren als je met paarden werkt,
dat van macdonalds, er is een keer iemand geweest die de macdonalds ging aanklagen omdat ie dik werd ofzo ja logisch, het is ook ongezond, in dit geval dus precies hetzelfde.... :D
maar die man heeft ondanks zijn dwarsleasie gewoon bijna een miljoen gekregen, beetje absurd vind ik het wel!!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:35

Vind het best overdreven dit verhaal... Net of je eigen paard je verpletterd en dat de staleigenaar schuld krijgt omdat hij de stal niet veilig gemaakt heeft?? :?

Je weet toch of je beseft toch dat de paardensport best gevaarlijk kan zijn.

En wat een bedrag... dat krijgen ze nog niet als je iemand vermoordt hebt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:37

ow zo! Dan begrijp ik het helemaal!
Vind het inderdaad ook wel heel veel geld. Daarom zei ik al, dat het wel een beetje het risico van het vak is. Hij zal er zelf wel blij mee zijn denk ik...

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:50

Nouja, wat heb je precies aan zoveel geld als je een dwarslaesie hebt. Dan ben ik toch liever gezond en wat minder rijk..

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:54

Die man heeft zijn leven hard gewerkt en zou nu door een ongeluk op straat komen staan. Met een half miljoen tot aan je dood ben je nog niet rijk hoor!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:57

Ik vermoed dat er meer aan de hand is dan dat dit persbericht vermeld. Anders krijg je niet zo'n exorbitant hoog bedrag uitgekeerd en zeker niet van verzekeringsmaatschappijen.

Sosha

En je weet niet hoe het zit met verzekeringen e.d.

Goede kans dat als die arme man al zijn rekeningen zelf moet betalen, hij nog dik tekort komt op de lange duur.

natascha44

n_arelle schreef:
Nouja, wat heb je precies aan zoveel geld als je een dwarslaesie hebt. Dan ben ik toch liever gezond en wat minder rijk..

Precies!!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:03

petraaken schreef:
Ik vermoed dat er meer aan de hand is dan dat dit persbericht vermeld. Anders krijg je niet zo'n exorbitant hoog bedrag uitgekeerd en zeker niet van verzekeringsmaatschappijen.

Dat denk ik dus ook.

God weet hoe vaak die man al had aangegeven dat er iets moest veranderen. En dat ie dan als puntje bij paaltje komt en er een paniekerend paard op de grond ligt toch zijn werk doet... tja...

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 17:10

n_arelle schreef:

Maar hij had het niet voor het kiezen, dus in zijn geval zou ik ook uitbuiten wat er uit te buiten valt.
Raar verhaal, dat dan weer wel.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:06

Rambogirl schreef:

Wat een onzin! Wie bedenkt nou vantevoren dat je wel eens door een paard verpletterd zou kunnen worden?
Daar houdt toch geen mens rekening mee! Bij de McDonalds weet je zeker dat je dik wordt, dat geldt hier niet.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:13

Ik snap een aantal reacties hier ook niet helemaal....een werkomgeving moet altijd veilig zijn, daar heb je recht op! Of je nou met tubes tandpasta of met dieren werkt... :(

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:22

ook al zitten er ergens risico's aan, wil niet zeggen, dat daar geen vergoeding voor mag zijn, als het mis gaat.. maar zoals al gezegd, zullen er wel meer dingen spelen dan alleen dit verhaal..

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:32

ik vind het er een beetje raar neer geschreven alsof deze man blij moet zijn met al dat geld omdat hij een dwarsleasie heeft.

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:56

Voor al het geld van de wereld zou ik nog niet met hem willen ruilen ........ een dwarslaesie !!!! |(

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:37

Citaat:
maar die man heeft ondanks zijn dwarsleasie

Je bedoelt zeker "dankzij" ?

Misschien is het in Australië wel slecht geregeld met de ziekenhuiskosten e.d. en kan de man nu zijn dure operaties betalen. Hij zal ook niet meer kunnen werken want zit in een rolstoel voor de rest van zijn leven. En ik weet ook niet of ze daar wel een wao hebben.
Triest verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:06

Rambogirl schreef:
Nee ik bedoel dat die man van te voren wist dat zijn werkplek niet veilig was. Dan weet hij ook nog eens dat hij met dieren werkt die dus onberekenbaar zijn. Maar om zo geld van alle kanten te trekken. Ja daar heb ik moeite mee.

Denk dat een half miljoen echt niet veel is voor de rest van je leven..Denk dat het zelfs te weinig is. Maar volgens jou heeft deze meneer niet het recht op een schadevergoeding omdat hij met paarden werkt? En dat dat per definitie een gevaarlijke omgeving is? Dus iedere paardentrainer moet rekening houden met een eventuele dwarsalesie en heeft geen recht op een schadevergoeding als hij deze ook daadwerkelijk krijgt?

Ik zie nergens in het bericht dat de man met veel moeite het bedrag heeft verkregen. Sterker nog, hij heeft het geld gekregen. Dus hoezo 'geld van alle kanten trekken'? Misschien stond het bedrag ook wel netjes zwart op wit en is het zo geregeld met de werkgever. Weet jij veel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:19

Een ding wordt door veel posters hier niet begrepen; in Australie (net als in de U:S:) is een nogal ander systeem van gezondheidszorg dan in nederland, en dit soort bedragen zijn (hard) nodig de ziekenhuis- en andere medische rekeningen te betalen. De man in kwestie wordt er dan ook financieel wslk bepaald niet beter van.