Goorse paardenverkrachter blijkt al veel langer actief

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Goorse paardenverkrachter blijkt al veel langer actief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 07:51

http://www.weekkrant.nl

De 66-jarige man die ervan wordt beschuldigd zich half januari te hebben vergrepen aan paarden in een stal aan de kanaaldijk, is al veel langer bezig. De eigenaresse van manege de Barlo aan de Enterseweg heeft hoogstwaarschijnlijk dezelfde man enkele jaren geleden rond middernacht weggejaagd uit de manegestallen. 'Praat me er niet van'…

Volgens de eigenaresse heeft de man ook al een bezoek gebracht aan een paardenstal in de buurtschap 't Zeldam.
De identiteit van de paardenverkrachter komt overeen met de persoon die Elsbeth Loots in de nacht van vrijdag 15 op zaterdag 16 januari betrapte in haar paardenstal.
Zowel de eigenaresse van de manege als Elsbeth spreken over een oudere, kleine man met blauwe werkkleding.
Toen het echtpaar van de manege achter de man aanging, troffen ze hem fietsend aan op 't Gymink, de wijk waar de man woont.

'Ik schrok me kapot toen ik rond elf uur 's avonds lawaai hoorde uit de stal. Er klonk geschreeuw. De man kwam uit één van de paardenboxen en ging er als een haas vandoor.' Volgens de eigenaresse van de manege heeft de politie destijds in de bewuste nacht nog lang gezocht naar de paardenverkrachter. Zonder resultaat.

'Later zag ik de man weer een keer voorbij fietsen en zijn we hem gevolgd. In de Lindelaan spraken we hem aan. Hij was heel zenuwachtig'.
De eigenaren van de manege heeft geen aangifte gedaan. 'Dat was toen heel lastig.' Hetzelfde beeld is er bij Elsbeth Loots die vorige week haar verhaal deed in het Nieuws van de Week, bij TV Oost en SBS6.

Ook Elsbeth kreeg naderhand veel reacties. 'Mensen vertelden mij zich te herkennen in het verhaal. Maar ja, wat kun je doen. Goed opletten blijft het devies. ' Omdat de man ook is betrapt in de stal bij paardenhoudster Pauline Duurland, kan de politie moeilijk staande houden dat er niets is gebeurd.
Woordvoerder Camphuis zijn vorige week nog: 'Die man was in de war. Hij heeft niets gedaan.'
Die mening is overigens ook familie van de man toegedaan die contact heeft gezocht met de krant. 'Het is echt onzin. Hij was in de war. '

Verkrachting van paarden wordt nu bij wet verboden.
Dat was tot voor kort niet zo. Expert Henk ten Napel van de Stichting Zinloos Geweld tegen Dieren: 'Deze man is ziek'.

Verwant artikel:

[VN] Paardeneigenaren bang voor mogelijke verkrachter in Goor

maaikj

Re: Goorse paardenverkrachter blijkt al veel langer actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 07:54

gadverdamme..
heel erg ziek :S

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:01

"hij was in de war", en dan mag het wel?? dan is het gewoon niet erg? of minder erg?
Natuurlijk was hij in de war, iemand die bij z'n volle verstand is vergrijpt zich niet aan een paard.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:15

jeetje wat erg!!

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:17

bah wat een zieke man!

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:19

inderdaad texelse. moet er niet aan denken zo iemand in mijn stallen te vinden bah.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:20

Inderdaad heeeel erg inde war!!!!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:23

Ik ben echt blij dat ze hier s'nachts niet op het erf kunnen.

66 jaar en dan nog zulke dingen doen? Hij is idd echt ziek in zijn hoofd

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:35

wat ik niet begrijpen kan is als men weet dat iemand zodanig in de war is dat deze persoon gewoon "vrij" kan rondlopen!
Zo iemand hoort toch onder controle en begeleiding te staan en te wonen in een inrichting waar savonds de deuren op slot gaan!!!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:49

Het lijkt mij een goede zaak deze man in een inrichting eens goed te "ontwarren".

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:31

Cayenne schreef:
Woordvoerder Camphuis zijn vorige week nog: 'Die man was in de war. Hij heeft niets gedaan.'

Oja, en als je in de war bent, kun je niets doen??!! Laat me niet lachen, dat is juist heel gevaarlijk!
Sjongejonge, ongelooflijk dat je niets mag doen, of niet aan kunt laten houden....

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:52

kijk , dit is nu het "mooie" ervan dat het in de publiciteit komt, er blijken dus meerdere paardeneigenaren een bezoek gehad te hebben van deze man en hopelijk melden zich er meer, samen sta je altijd sterker en kan er eindelijk actie ondernomen worden om deze zieke man te stoppen.

pauline duurland

omarfazara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 09:56

deuren op slot ..camerasysteem aan... en 2 grote honden...en een koekepan

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:26

funnyhorses schreef:
wat ik niet begrijpen kan is als men weet dat iemand zodanig in de war is dat deze persoon gewoon "vrij" kan rondlopen!
Zo iemand hoort toch onder controle en begeleiding te staan en te wonen in een inrichting waar savonds de deuren op slot gaan!!!

Snap ik ook niet, man is nu toch ook een gevaar voor zichzelf. Beetje rare familie ook, dat ze niet bang zijn dat hem wat overkomt. Niet echt veilig om als verward persoon bij vreemde paarden in de box te kruipen (even los van wat hij daar dan doet).

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:31

Eh?..... Koekenpan?

Als deze man door de war is, dan wordt hij denk ik toch ontoerekeningsvatbaar verklaard gok ik het op. Niet best, dat dat zomaar allemaal kan. Deze man hoort dan niet alleen op straat te mogen zwerven.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:34

bruine schreef:
kijk , dit is nu het "mooie" ervan dat het in de publiciteit komt, er blijken dus meerdere paardeneigenaren een bezoek gehad te hebben van deze man en hopelijk melden zich er meer, samen sta je altijd sterker en kan er eindelijk actie ondernomen worden om deze zieke man te stoppen.

pauline duurland

Jammer dat de wet niet met terugwerkende kracht ingesteld kan worden in dit geval :7 !
Pff... hij is idd ziek en heeft dringend hulp nodig.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:39

Sosha schreef:
funnyhorses schreef:

Snap ik ook niet, man is nu toch ook een gevaar voor zichzelf. Beetje rare familie ook, dat ze niet bang zijn dat hem wat overkomt. Niet echt veilig om als verward persoon bij vreemde paarden in de box te kruipen (even los van wat hij daar dan doet).

precies zoals ik er ook over denk, maar voor dat je dat voorelkaar hebt....de man moet dan zelf ook inzien dat hij zich niet normaal gedraagd en dat vraag ik mij dus af.
misschien komt het wel zover dat iemand het recht in eigen hand neemt, wat overgens helaas niet mag, en komt er een eind aan deze smerige praktijken.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:40

Daar sluit ik mij volmondig bij aan !

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:42

nou met inzicht bij zichzelf komt die man er niet!
die moet toch na zn "daad" ook van zichzelf walgen denk ik zo??!!
Hij zal toch wel ergens op de dag een punt van "bezinning" hebben en dan denken van; gatver wat ben ik een viezerik!!!

Maar gestoord of niet,als ik zo ene trappeer bij mn pony's sla ik hem uit zn lijden!!! :(

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:45

als iemand walgt van zichzelf deed hij dat soort dingen niet funnyhorse, daar zit ook het probleem.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:46

ieeuw..
volgens mij spoor je echt niet als je zoiets doet!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:51

Niet normaal seg, gadver.. Opsluiten!!

willieby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:56

Iemand van 66 bedenkt het waarschijnlijk niet ineens, die heeft zeker al veel langer een probleem.
Lijkt me dan ook sterk dat zo iemand nog tot bezinning zal komen, dat wordt een zware taak voor de therapeut.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:57

die moet achter slot en grendel met goede begeleiding!
oee als die ooit bij mijn paardje was geweest dan zwaaide er wat _-:(

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 10:59

bruine schreef:
als iemand walgt van zichzelf deed hij dat soort dingen niet funnyhorse, daar zit ook het probleem.

Ja bij een "normaal" mens!
Maar als je ene hebt die van die vlagen heeft???Net als ene die zn poten niet thuis kan houden,eerst slaan en dan alles erg vinden en sorry,sorry,maar de volgende keer weer hetzelfde flikt!
dat soort mensen sporen niet,en blijven ondanks dat ze het even "erg" vinden weer in herhaling vallen.
Dat is een never ending story!!

Mijn mening: Als je eentje betrapt flinke opsodemieter verkopen dat ie niet meer terug durft te komen en pas als de nederlandse wet eindelijk eens kordaat durft op te treden,zo ene aangeven bij politie zodat ie zn straf kan uitzitten.