Het uit het hoofd leren van dressuurproeven kan moeilijk zijn voor sommige ruiters. De FEI komt met een oplossing. In samenwerking met een Canadees communicatiebedrijf ontwikkelt de organisatie een applicatie voor op de iPod en iPhone Touch.
De applicatie bevat niet alleen tekst, de ruiters kunnen met behulp van animaties zien welke figuren ze moeten rijden. De applicatie is op dit moment alleen beschikbaar voor de eventingdressuur, later dit jaar zijn de gewone dressuur en de para equestrian aan de beurt. Tevens is de FEI in samenwerking met landelijke organisaties bezig om applicaties te maken voor makkelijkere proeven.
Handig om mee te oefenen! Nu leer ik ze idd uit mijn hoofd maar ik denk dat het wel sneller zou gaan op deze manier. Nu moet ik af en toe stoppen en in het boekje kijken
Voor op wedstrijd is t niet zo belangrijk denk ik:), daar lopen voldoende mensen die voor kunnen lezen, voor thuis super handig!! heb er al wel is aan zitten denken om een proefje op mn mobiel in te spreken:)
shabbay
Geplaatst: 22-02-10 19:15
Zou mooi zijn als de KNHS ook het hele boekje in een app uibrengt. Ik heb nu de proeven als pdf op mn iphone maar een app met alles is natuurlijk veel makkelijker. Nooit meer gezeur dat je geen boekje bij je hebt
bianca1980
Geplaatst: 22-02-10 19:17
volgens mij word het NIET toegestaan tijdens je proef ??? maar alleen voor oefenen. Als het wel officieel toegestaan word dan vind ik het zeker super handig, dan hoef ik nooit meer een vreemde aan te spreken om voor te lezen.
Yakkie
Geplaatst: 22-02-10 19:18
je kunt ook je proef (met voorlezer) filmen en omzetten (convert) naar een MP3; stelt niets voor.
Juul_sintha
Geplaatst: 22-02-10 19:19
Ja maar als het toegestaan zou worden in de proef dan zou dat toch nooit eerlijk zijn want de jury kan niet controleren wat er op je ipod staat. Maar om te oefenen lijkt het me heel handig en als je dan verkeerd rijd zet je hem toch gewoon even op pauze.
bianca1980
Geplaatst: 22-02-10 19:20
Yakkie schreef:
je kunt ook je proef (met voorlezer) filmen en omzetten (convert) naar een MP3; stelt niets voor.
maar je mag dus officiceel geen oortje dragen, wat jij zegt omzetten kan wel maar heeft dus uiteindelijk geen zin als je het niet mag gebruiken.
Qizz
Geplaatst: 22-02-10 19:22
Ladygiroc schreef:
Lijkt me erg handig. Zeker voor mensen die geen lezer hebben
Alleen als je verkeerd rijdt heb je een probleem denk ik zo...
misschien ga ik dan wel weer dressuurwedstr. rijden (dat doe ik nu zelden meer omdat ik nooit een lezer heb en dat is zooooooooooooooo irri om er 1 nog te zoeken op een wedstrijd,.. en je hoort steeds vaker nee tegenwoordig )