Paardeneigenaren bang voor mogelijke verkrachter in Goor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Paardeneigenaren bang voor mogelijke verkrachter in Goor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 08:55

http://www.hartvannederland.nl

Grote onrust bij paardeneigenaren in het Overijsselse Goor. Volgens hen waart er in de nachtelijke uren een paardenverkrachter rond.

Elsbeth Loots trof de man zelfs al diverse malen aan in haar stal.
Ze deed aangifte bij de politie maar die zegt weinig te kunnen doen.
Seks met dieren is namelijk nog altijd niet strafbaar

Kijk hier voor het item van Hart van Nederland.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 18-02-10 09:47, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: aangepast naar regels voor VN

MMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:59

Baaaaa het idee al
hoop snel dat de baarder
opgepakt wordt

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:00

Het moet ook niet gekker worden, tref je zo'n gek een aantal keer in je stal aan. Ik weet niet of ik hem dan heel gelaten had.
Stroomstok op zijn ballen!! :(

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:05

Ik zou daar ook bang voor zijn, want de veulentjes die daar van komen zijn natuurlijk onverkoopbaar en goedgekeurd worden ze ook al nooit! :D

juval

Re: Paardeneigenaren bang voor mogelijke verkrachter in Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:09

gatverdamme!!!
en vreselijk frustrerend dat de politie daar kennelijk niets tegen (kan/mag/wil) doet.
toch maar een gemene hond in de stal los laten lopen 's nachts dan? misschien leert ie het dan af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:10

hmm dat is toch gewoon huisvrede breuk en dat mag ook niet. hij zal vast niet op stal hebben gestaan maar voor de ingang oid

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:10

Wow, wat erg. Hoop dat snel die wet in werking wordt gezet want dit is niet meer normaal!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:11

Sex met dieren mag dan volgens de wet, maar ongeoorloofd je stal betreden niet. Daar kunnen ze dan toch wel tegen optreden, dat heet volgens mij altijd nog inbraak!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:12

K*T Nederland met al die K*T Regels die er nog moeten komen of er wel zijn maar veranderd moeten worden............
ik ontplof hier bijna van :( :( :( Is toch te idioot voor woorden dat de politie zoiets zegt! Volgens mij kunnen ze die man wel oppakken...
Dit kan toch gewoon niet!!! Het is gewoon te balachelijk en idioot voor woorden!! Arme dieren! Die man heeft een ZIEKE GEEST
Laatst bijgewerkt door Freedom007 op 18-02-10 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:13

Gatver, daarmoet je toch niet aan denken! Dat het nog steeds mag//

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:16

Sex met dieren mag wettelijk gezien wel, maar als je de persoon je stal uitjaagd en die breekt zijn arm, kun je opgepakt worden...

Nederland spoort serieus niet....

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:17

Ze zeggen wel eens; kwaad met kwaad vergelden mag niet........

Maar de eerste de beste die het in zijn hoofd haalt om mijn paard te verkrachten of anderzins lijden te bezorgen, heeft toch echt een hooivork te pakken }:) (En waarschijnlijk niet 1 keer)

Mijn erf, mijn paard, mijn regels.

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:18

Die spiesde ik met de riek aan een balk, hij kan het erf op komen maar eraf. :n Echt niet. Gore viespeuk. _-:(

sighthound

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:19

Snel "ruinen" die vent!

Als het aan de partij voor de dieren is, is het snel afgelopen en wordt dit strafbaar volgens mij.
Was er niet een partij :( , christelijk volgens mij, die hier op tegen was. Dit was heel recent nog in het nieuws.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:20

Idd, wordt inbraak/onbevoegd op andermans terrein bevinden ook niet meer bestraft??
Wordt hier steeds gekker....

(Sex met dieren mag wettelijk gezien wel, maar als je de persoon je stal uitjaagd en die breekt zijn arm, kun je opgepakt )

Zorgen dat hij buiten je terrein gevonden wordt en dan weet je }> van niets!!!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:23

Roxxiejj schreef:
Sex met dieren mag wettelijk gezien wel, maar als je de persoon je stal uitjaagd en die breekt zijn arm, kun je opgepakt worden...

Nederland spoort serieus niet....

Als ik zo iemand bij mij in de stal betrap, komt hij er echt niet met een gebroken arm vanaf. Die komt niet meer levend het erf af.

Sambucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:28

Ik vraag me dan af hoe een paard reageert om dat moment.....zou die vent nooit een rot trap hebben gehad?? :(

Als ik zulke dingen hoor heb ik altijd weer minder vertrouwen in de mensheid gekregen....wat een gekken heb je rondlopen. ;(

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:28

Dat klinkt allemaal wel heul stoer. Maar feit is gewoon dat je dan zelf in de problemen komt. Onredelijk? Jep. Stom? Jep.

maar zo is het nou eenmaal.

Ik vraag me wel af: waarom treedt de politie niet op tegen het feit dat iemand ongeoorloofd op eigen terein rondspookt?

Kubarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:32

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.. Het is echt vreselijk frustrerend dat je weinig kan doen om de dader achter slot en grendel te krijgen.

Van huisvredebreuk is pas sprake als de verdachte letsel veroorzaakt, iets kapot maakt of steelt. Daar is hier dus geen sprake van..
Bij mishandeling van de verdachte kan hij ook nog aangifte doen wegens mishandeling!! Dus je loopt het risico (bij het aanpakken van de verdachte) dat jij achter slot en gendel beland en de verdachte gewoon op vrije voeten wordt gesteld..

Jaja we wonen in Nederland.. We hebben meer regels om daders te beschermen dan om ze aan te pakken!!

Groeten Elsbeth

EstherJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:35

Sex met dieren mag dus nog steeds? En sex met andersmans dieren dan? Afgezien van dat het natuurlijk ronduit walgelijk is, lijkt t mij niet dat je zomaar ongestraft andersmans dieren mag besexen.. Nou ik moet die gek niet in mijn stal aantreffen, dan worden er toch echt wel ballen aan een riek geprikt :S

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:36

Het is toch te gek voor woorden!!!!!!!!!!! Ik weet niet wat ik zou doen als het mijn paard zou zijn.. :( Denk dat ik best een tijdje zou gaan brommen.. Als ik dit soort dingen hoor, ben ik zooooooooo blij dat ik niet meer in nederland woon.........

Sterkte voor de betrokkene!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:37

Kubarah, ik zie dat jij in Goor woont? (was jij ook op tv?)
lijkt me vreselijk, en ook best een heel eng idee om zoiemand te betrappen. Ik hoop dat die viezerik goed aangepakt wordt (camera op stal hangen helpt misschien)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:37

Zo iemand hoeft hier echt niet op stal aangetroffen te worden.
Ik denk namelijk ook dat ie hier het erf niet meer af komt.

Maar meende laatst toch echt te lezen dat sex met dieren niet meer toe gestaan is??

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:40

zerena schreef:
Zo iemand hoeft hier echt niet op stal aangetroffen te worden.
Ik denk namelijk ook dat ie hier het erf niet meer af komt.

Maar meende laatst toch echt te lezen dat sex met dieren niet meer toe gestaan is??

Nóg niet.. Nu is het enkel strafbaar als het dier er last van ondervind / mishandeling.

angelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:41

vreselijk dat zo n kerel nog vrij rond mag lopen! ik hoop dat ie de eerst volgende keer een goeie rottrap krijgt dat ie m nooit meer KAN gebruiken :D:D:D