Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Caesar schreef:Als bekende met dit probleem wil ik even een reactie plaatsen hoe er op deze mevrouw gereageerd wordt. Er lopen altijd honden los en dit gaat in het merendeel goed. In ons geval was het ook een hond waarbij de teckel die erbij liep de boel liep op te jutten. De grote hond sprong erachteraan over de omheining en die kon wel schade aanrichten... De buurman kwam het ons melden en mijn vader is er toen met de hooivork op afgegaan. Deze honden woonden aan dezelfde weg. Blijkbaar zijn ze aan het spelen gegaan en toen de schapen gingen rennen hebben ze het als spel gezien (zoals in ons geval ook). Vind het te kortzichtig om de vrouw van de honden zo aan te vallen.
Adil18 schreef:Ergens vind ik het wel terecht dat de honden worden ingeslapen...Maar toch...
Dat zinnetje van "eens bloed geproeft..." is absolute bullshit. We hebben een jachthond maar hij is nog nooit achter paarden of schapen aangegaan om die te doden/bijten...Het is een kwestie van opvoeden en hoe je een dier houdt.
Het zit in de aard van een beestje. Ik ken ook wel honden die hier wel eens de kippen van de buren hebben gepakt...Schade betaald en hond in vervolg vast. Honden hebben ook instincten en zoiets kan gebeuren. Het is ongelooflijk rot, maar het kan gebeuren...
Nog eens keer terug op bloed geproeft hebben: Mag men dan in vervolg ook katten in laten slapen die een vijver leegvissen of een voillere leegstropen?
en zijn toch echt geen agressieve beesten die alles wat los en vast aanvalt.

manishdra schreef:Nou, mijn honden proeven dagelijk bloeden zijn toch echt geen agressieve beesten die alles wat los en vast aanvalt.
Het is slecht dat die honden blijkbaar doden voor hun plezier, maar heeft heel weinig met "bloed proeven" te maken. Eerder met zelfbeloning wat jagen met zich meebrengt en in dit geval niet onder apelstaande honden.
_. Dat is weer totaal iets anders dan een hond die op eigen gemak even een schaap te pakken neemt...Janine1990 schreef:Euh ja, het is echt geen bullshit... Wij hadden met enige regelmaat de hond van de overbuurman hier die ook een konijn heeft opgegeten. Die man wilde zijn hond laten afmaken, omdat hij ons (6 en 8) zoveel verdriet had moeten doen. Wij wilden dit niet, de hond was toch al stokoud. Maar reken maar dat die hond NOOIT meer van het erf is geweest. Hij heeft daarna altijd aan de ket gelegen en uitgaan deed hij ook altijd aan de lijn.
Die man was vol berouw, hij liet de hond leven voor ons.
Janine1990 schreef:Jouw hond heeft nooit bloed geproeft blijkbaar, anders zou hij wel anders reageren op de geur van bloed.
Janine1990 schreef:Een kat bijt geen pony's dood, of schapen... Dit zijn dieren waar mensen hun geld mee kunnen verdienen. En de volières waar prijswinnaars in zitten zijn vaak hermetisch afgesloten tegen indringers.
manishdra schreef:Nou, mijn honden proeven dagelijk bloeden zijn toch echt geen agressieve beesten die alles wat los en vast aanvalt.
Het is slecht dat die honden blijkbaar doden voor hun plezier, maar heeft heel weinig met "bloed proeven" te maken. Eerder met zelfbeloning wat jagen met zich meebrengt en in dit geval niet onder appel-staande honden.
Mijn hond heeft wel eens een kip te pakken gehad, oh nee, straks valt hij ook nog een kind aan![]()
Jacht is één ding, onder appel staan weer iets anders en honden die alles kapot bijten daar zit een draadje los.
Een hond die een konijn doodbijt hoeft van mij echt niet ingeslapen te worden, zolang hij het doet wegens instinct. Een hele kudde uitmoorden is een rare kronkel die wij als mens er vast ingefokt hebben en dan ook niet juist.
Janine1990 schreef:manishdra schreef:Nou, mijn honden proeven dagelijk bloeden zijn toch echt geen agressieve beesten die alles wat los en vast aanvalt.
Het is slecht dat die honden blijkbaar doden voor hun plezier, maar heeft heel weinig met "bloed proeven" te maken. Eerder met zelfbeloning wat jagen met zich meebrengt en in dit geval niet onder apelstaande honden.
Op die manier bedoelt men het 'bloed proeven' ook...
Zo had m'n tante een hond die met enige regelmaat mollen ving. Hij liet ze dan in leven, maar moest ze doodbijten van m'n tante (om ze uit hun lijden te verlossen natuurlijk_. Dat is weer totaal iets anders dan een hond die op eigen gemak even een schaap te pakken neemt...
Edit: typo